Wersja archiwalna 2011-03-30 15:36:16
Zakład Gospodarki Komunalnej w Somiance, Somianka 13A, 07-203 Somianka pow. wyszkowski woj. mazowieckie
tel. (29) 74-187-16 fax (29) 74-187-16http://www.somianka.pl,
e-mail: ssomianka@somianka.pl, zgk@somianka.pl, l.lalak@somianka.pl, ogłasza przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 ustawy pzp.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Gospodarki Komunalnej Somianka 13A, 07-203 Somianka pow. Wyszkowski woj. Mazowieckie tel. (29) 74-187-16, fax (29) 74-187-16 e-mail: somianka@somianka.pl, zgk@somianka.pl, l.lalak@somianka.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Zakład Gospodarki Komunalnej w Somiance
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMOWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „UPORZĄDKOWANIE GOSPODARKI WODNO-ŚCIEKOWEJ I WYWOZU ODPADÓW KOMUNALNYCH NA TERENIE GMINY SOMIANKA - Budowa Stacji Uzdatniania Wody w miejscowości Somianka”
II.1.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Na działce stacji wodociągowej zlokalizowano:
1) budynek stacji wodociągowej
2) studnie głębinowe
3) odstojnik popłuczyn
4) siec wodociągową technologiczną
5) kanalizację wód popłucznych i przelewowych
6) przewody energetyczne i sterownicze
7) ogrodzenie z siatki.
1. BUDYNEK TECHNICZNY
Budynek techniczny należy wykonać jako parterowy, z dachem drewnianym dwuspadowym, krytym blachą trapezową, budowany w technologii tradycyjnej.
Budynek podzielony jest na trzy pomieszczenia, z których jedno przeznaczone jest na pomieszczenie filtrów i technologii z nimi związanej, pozostałe to dyżurka, chlorownia i toaleta.
Wymiary budynku ;
− długość
− szerokość -
− wysokość -
− powierzchnia użytkowa –
− powierzchnia całkowita -
− powierzchnia zabudowy -
− kubatura -
Posadowienie budynku technicznego należy wykonać na ławach fundamentowych wysokości 0,40m z betonu B20, zbrojonych prętami stalowymi. Ściany fundamentowe murowane z bloczków betonowych klasy 15 MPa na zaprawie cementowej marki 5 MPa. Pod gotowe, stalowe zbiorniki wyrównawcze wody czystej należy wykonać fundamenty w postaci płyt fundamentowych wysokości 0,8m, z betonu B25, zbrojonych prętami stalowymi. Ściany zewnętrzne budynku należy wykonać jako murowane z bloczków z betonu komórkowego klasy 0,7 lub z pustaków ceramicznych kl. 10 MPa na zaprawie cementowo-wapiennej marki 3 MPa . Ścianę zewnętrzną należy ocieplić warstwą styropianu grub. 0,12m .
Nad otworami okiennymi, drzwiowymi i wrotami wykonać nadproża z prefabrykowanych belek L19.
Trzon wentylacyjny należy wykonać jako murowany z cegły ceramicznej pełnej klasy 10 MPa, na zaprawie cementowej marki 5 MPa
Dach dwuspadowy, krokwiowy o nachyleniu 25o, kryty blacha trapezową na łatach. Drewno konstrukcyjne sosnowe C30. Krokwie o przekroju 7x15cm opierają sie poprzez murłaty o przekroju 12x12cm na ścianach zewnętrznych. Krokwie w poziomie murłaty spięte są kleszczami 2x5x14cm
Wewnątrz budynku należy wykonać posadzkę betonowa grubości 0,15m, zbrojoną pojedynczo prętami #12 w rozstawie co 0,15m w dwóch kierunkach.
Stolarka okienna z PCV w kolorze białym, wrota i drzwi zewnętrzne PVC,
Tynki – zewnętrzny – cienkowarstwowy , mineralny w kolorze jasno-beżowym, wewnętrzny – cementowo-wapienny kat. III , malowany farba emulsyjna w kolorze jasno-szarym w pomieszczeniu filtrów , w kolorze kremowym w dyżurce.
Rynny i rury spustowe –z P.C.W. w kolorze brązowym.
Pokrycie dachu – blacha trapezowa w kolorze brązowym.
Instalacje ochrony odgromowej budynku SUW należy wykonać w IV klasie ochronności.
Jako zwody poziome wykorzystać metalowe pokrycie dachu. Wszelkie elementy wystające ponad powierzchnie dachu należy chronić stosując zwody pionowe, metalowe elementy należy połączyć do zwodów w celu ekwipotencjalizacji. Projektowana instalacje odgromowa budynku SUW należy połączyć do nowoprojektowanego uziomu przy pomocy złącz kontrolnych. Uziom otokowy wykonać z płaskownika FeZn 30x4.
Główna szyna uziemiająca budynku GSU, znajdująca sie w pomieszczeniu dyżurki, typu K12. Szynę podłączyć do uziomu otokowego bednarka FeZn 30x4 poprzez spawanie. Do szyny połączyć wszystkie elementy, takie jak:
− przewód PE do płyty montażowej i połączeń ochronno-wyrównawczych w szafie,
− korytka kablowe,
− rurociągi.
Do połączeń wyrównawczych używać przewodu LgY 6mm2.
2. KONCEPCJA STACJI WODOCIĄGOWEJ
Stacja pracować będzie w układzie dwustopniowego pompowania z pompami głębinowymi na I stopniu pompowania oraz zestawem hydroforowym i projektowanymi zbiornikami wody czystej na II stopniu.
Woda surowa ze studni wierconych tłoczona dostarczana będzie do stacji uzdatniania.
Redukcja żelaza, manganu dokonywana będzie poprzez filtracje dwustopniowa na złożach wielowarstwowych, przy prędkości filtracji ok. 11,3 m/h.
Technologia uzdatniania jest następująca:
Wody surowe ze studni podawane są na aerator gdzie następuje jej napowietrzenie powietrzem sprężonym, a stad płynie na filtry I stopnia. Następnie kierowana jest na filtry II stopnia, a stad płynie do zbiornika wyrównawczego. Ze zbiornika z zestawem pompowym II stopnia tłoczona do odbiorców. Wydajność urządzeń uzdatniających 27,8 m3/h.
Płukanie filtrów powietrzem sprężonym i wodą czystą ze zbiornika wyrównawczego.
Wody pochodzące z płukania filtrów po uprzednim ich przetrzymaniu i sklarowaniu w osadniku popłuczyn odprowadzane będą do kanalizacji.
Proces technologiczny uzdatniania wody będzie w pełni zautomatyzowany. Dezynfekcja wody będzie dokonywana w razie potrzeby przez dozowanie podchlorynu sodu do wody płynącej do zbiornika wyrównawczego.
Wyposażenie technologiczne stacji wodociągowej stanowią:
- filtr odżelaziający- odmanganiajace f1200mm – szt. 2
- mieszacz wodno-powietrzny f500mm – szt.2
- zbiorniki hydroforowe f1400mm – szt.2
- wodomierz na wyjściu wody do sieci
- sprężarka do płukania powietrznego typ WAN-E – szt.1
- zasuwy kołnierzowe odcinające na wyposażeniu filtrów
3. STUDNIE GŁĘBINOWE
Ujecie wody stanowią trzy studnie wiercone SW-1, SW-1A i SW-2 o następujących charakterystykach:
a) Studni SW-1
- zatwierdzona wydajność eksploatacyjna - 27,8 m3/h
- statyczny poziom zwierciadła wody - 14,8 mpt
- depresja -
- całkowita głębokość studni -
b) Studni SW-1A
- zatwierdzona wydajność eksploatacyjna - 27,8 m3/h
- statyczny poziom zwierciadła wody - 14,8 mpt
- depresja -
- całkowita głębokość studni -
c) Studni SW-2
- zatwierdzona wydajność eksploatacyjna - 24 m3/h
- statyczny poziom zwierciadła wody - 14,3 mpt
- depresja -
- całkowita głębokość studni -
W studni nr 1, 1A i 2 należy wstawić pompy głębinowe o następujących parametrach:
- wydajność – 27,8 m3/h,
- wysokość podnoszenia –
- moc silnika – 5,5 kW.
Zastosowane pompy głębinowe powinny posiadać następujące parametry podnoszenia:
a) Studnia nr 1
− różnica geometryczna -
− strata na stacji wodociągowej -
− strata hydrauliczna na armaturze -
− strata hydrauliczna na kolektorze tłocznym -
− naddatek na wypływ -
− zawieszenie poniżej poziomu terenu -
b) Studnia nr 1A
− różnica geometryczna -
− strata na stacji wodociągowej -
− strata hydrauliczna na armaturze -
− strata hydrauliczna na kolektorze tłocznym -
− naddatek na wypływ -
− zawieszenie poniżej poziomu terenu -
c) Studnia nr 2
− różnica geometryczna -
− strata na stacji wodociągowej -
− strata hydrauliczna na armaturze -
− strata hydrauliczna na kolektorze tłocznym -
− naddatek na wypływ -
− zawieszenie poniżej poziomu terenu -
W związku z okresowym zalewaniem obudów studni należy podnieść je o 0,5m i uszczelnić. Rury cembrowe odpowiednio podnieść przez dospawanie rur stalowych i zaizolować taśma Denso. Nad studnią należy wykonać obudowę studni z kręgów betonowych o średnicy Ø
- wywiewkę stalowa ocynkowana 100 wyposażona w filtr z siatki o oczkach
- klamry włazowe umocowane do obudowy lub drabinę stalowa,
- skrzynkę elektryczną pośrednią,
4. NAPOWIETRZANIE WODY
Przewiduje sie jednokrotne napowietrzanie wody – przed pierwszym stopniem filtracji. Woda płynąca ze studni głębinowych na I stopień filtracji zostanie zmieszana z powietrzem w centralnym aeratorze dynamicznym z wypełnieniem pierścieniami Białeckiego. Dobrano aerator typ AE-BART-3 o następujących parametrach:
− pojemność -0,81m3
− średnica zewnętrzna
− wysokość całkowita
− ciśnienie pracy -0,3 MPa
Dozowanie powietrza do wody wykonywane będzie z rozdzielacza sprężonego powietrza. Rozdzielacz sprężonego powietrza będzie zasilał :
− układ napowietrzania wody
− układ zasilania siłowników pneumatycznych na przepustnicach pneumatycznych
Rozdzielacz powinien zostać dostarczony w całości z niezbędną technologią.
5. FILTRACJA WODY
Filtracja wykonywana będzie na 4 filtrach stalowych pospiesznych, ciśnieniowych o średnicy fi
Dobrano filtry o parametrach:
- średnica zewnętrzna -
- wysokość całkowita -
- pojemność całkowita -
- powierzchnia filtracyjna -
- drenaż wysokooporowy niezależny dla płukania wodnego i niezależny do płukania powietrznego złoża,
- ciśnienie pracy - 0,3 MPa.
- wykonanie - stal nierdzewna gat. 0H18N9
- przyłącza - f
Dobrano pompę płuczącą o następującej charakterystyce:
- wydajności 65,3 m3/h
- podnoszenie
- moc silnika 4,0 kW
Uzdatniona woda z filtrów ciśnieniowych skierowana zostanie do zbiorników wyrównawczych o pojemności łącznej
Dobrano zestaw hydroforowy prod. F. Bartosz typu ZH MBE 25/4.3.SPE
Po stronie tłocznej zestawu zamontować dodatkowy zbiornik przeponowy typu DE300 Reflex.
− Ilość pomp w zestawie hydroforowym: 3 szt. w tym pompa tzw. rezerwa czynna
− Łączna moc zainstalowana w zestawie: n = 3 x 4 kW = 12 kW
− Typ sterowania: płynne z regulacja obrotów każdej pompy
− Ilość przetwornic częstotliwości: 3 szt. zintegrowane z silnikami pomp
− Praca pomp: przemienna
− Rozruch pomp: łagodny – falownikiem
− Zabezpieczenie przed suchobiegiem: na wyposażeniu zestawu
− Kolektory zestawu: ssący dn 150 / PN 10, tłoczny dn 100 / PN 10
− Wykonanie materiałowe zestawu (kolektory, podstawa, rama): stal kwasoodporna 0H18N9
Dla wyrównania nierównomierności rozbioru dobowego przewiduje sie wykonanie zbiornika wyrównawczego uwzględniającego zapas wody na cele bytowo - gospodarcze. Minimalna pojemność zbiornika na cele bytowogospodarcze przy zakładanej 18-godzinnej pracy pomp głębinowych powinna wynosić 11,56% maksymalnego rozbioru dobowego
Z uwagi na układ dwustopniowego pompowania wody należy wykonąć urządzenie do chlorownia wody mimo, iż pod względem bakteriologicznym istniejące zasoby wód podziemnych nie budzą zastrzeżeń. Do dezynfekcji wody zastosowany został podchloryn sodu.
6. SIEĆ WODOCIĄGOWA TECHNOLOGICZNA
Wszystkie rurociągi technologiczne wewnątrz wykonać z rur i kształtek stalowych ze stali kwasoodpornej gatunku 0H18N9 łączonych poprzez spawanie w technologii TIG (w osłonie gazów szlachetnych). Połączenia rozłączne kołnierzowe, kołnierzami PN10 aluminiowymi luźnymi wg normy DIN 2642 z zastosowaniem śrub stalowych ocynkowanych.
Na wyjściach zestawu PN16 wg DIN2674 lub 2633. Stosować śruby ze stali jw. Połączenia kołnierzowe wykonywane z kołnierzy niejednorodnych – np. ze stali kwasoodpornej oraz stali węglowej lub żeliwa – w przejściach przez kołnierze wykonane z innych materiałów niż stal kwasoodporna – śruby umieszczać w tulejach z blachy aluminiowej grubości 0,5 – 1,0mm. Pod nakrętki – prócz podkładek ze stali kwasoodpornej - zakładać podkładki z blachy aluminiowej grubości 2,0mm. Działania te maja za zadanie eliminacje możliwości powstawania ognisk korozji stali kwasoodpornej. Rurociągi należy mocować na konstrukcji wsporczej zapewniającej odpowiednia stabilność.
Należy zamontować następującą armaturę:
- przepustnice miedzykołnierzowe SYLAX z napędem ręcznym dźwigniowym i dyskiem nierdzewnym dla rurociągów o średnicy
- przepustnice miedzykołnierzowe SYLAX z napędem ręcznym ślimakowym i dyskiem nierdzewnym dla rurociągów o średnicy
- przepustnice miedzykołnierzowe SYLAX z napędem pneumatycznym i dyskiem nierdzewnym dla rurociągów o średnicy
- zawory odcinające i zwrotne mufowe typ Standard dla średnic
- zawory zwrotne miedzykołnierzowe Socla 402 dla rurociągów o średnicy
Należy zamontować następujące urządzenia do pomiaru ilości wody:
- 3 szt. wodomierzy typu MW80NK (na wyposażeniu układu pompowego I stopnia)
- 1 szt. wodomierz typu MW100NK ( na instalacji wody płuczącej)
- 1 szt. przepływomierz typu MAC5000 (na wyjściu wodociągu do sieci wodociągowej)
7. KANALIZACJA WÓD POŁUCZNYCH I PRZELEWOWYCH
Wody popłucze odprowadzone będą ze stacji do projektowanego osadnika popłuczyn. Wody z płukania filtrów wprowadzone zostaną do studzienek pośrednich a następnie do osadnika grawitacyjnie rurami PVC f
Ścieki z chloratorni odprowadzone będą oddzielna kanalizacja podpodłogowa do zbiornika szczelnego, bezodpływowego o poj. V=2,0m3, gdzie będą okresowo neutralizowane i wywożone do oczyszczalni.
Parametry zbiornika:
- wysokość:
- szerokość:
- długość:
- wykonanie: kompozyt GRP.
Ścieki sanitarne odprowadzone będą oddzielna kanalizacja podpodłogowa do zbiornika szczelnego, bezodpływowego o poj. V=2,0m3, skąd będą wywożone do oczyszczalni.
8. PRZEWODY ENERGETYCZNE I STEROWNICZE
Do zbiorników i studni należy doprowadzić kable zasilające oraz kable sterownicze do
przekazu określonych stanów poziomu wody. W zbiornikach i studniach zainstalowane będą
sondy poziomu i pływaki.
Wszystkie urządzenia technologiczne zasilane i sterowane są z szafy SSS. W szafie
zainstalowane są urządzenia zabezpieczające przed skutkami zwarć i przeciążeń oraz
urządzenia sterujące.
Elementem zarządzającym praca układu jest przemysłowy sterownik mikroprocesorowy Simatic S7-200 współpracujący z urządzeniami pomiarowymi i wykonawczymi. Stacja będzie pracować w trybie automatycznym z możliwością sterownia w trybie ręcznym. Stany pracy i awarii urządzeń sygnalizowane są lampkami na drzwiach szafy rozdzielczo sterującej SSS.
Sterownik wyposażony jest w panel sterowniczy, który umożliwia komunikacje w zakresie:
- nastaw parametrów
- zmiana trybu pracy SUW
- sterowanie urządzeń w trybie pracy ręcznej
- zmian konfiguracji układu urządzeń technologicznych
- odczytu wartości pomiarowych
- odczytu historii stanów awaryjnych
- kasowania stanów awaryjnych
W budynku należy zamontować pojedyńczą szafę RE, w wersji wiszącej. Zasilana z szafy SZR-u,
kablem YKY 5x16mm2. Do szafy tej wprowadzone będą wszystkie instalacje elektryczne związane z oświetleniem głównym, ewakuacyjnym, wejść do budynku oraz gniazdami 230/400V. Ponadto szafa zasila szafę rozdzielczo - sterująca SSS oraz zestaw hydroforowy ZH. Do zasilania szafy zestawu wykorzystać kabel typu YKY 5x6mm2. Szafa zamontowana zostanie na ścianie w pomieszczeniu technologicznym. Obudowa i zamontowana aparatura musza utrzymywać stopień ochrony przynajmniej IP41.
W skład instalacji wewnętrznych wchodzą:
- instalacja oświetlenia podstawowego i ewakuacyjnego,
- instalacja gniazd jedno i trójfazowych
9. KABLE ZASILAJĄCE
a) Linia kablowa z szafy rozdzielczo sterującej SSS do studni SW1
Linia ta zasila pompę głębinową PG1 oraz przesyła sygnały sterujące. Prowadzona jest kablem typu YKYżo 5x4mm2 oraz kabel sterujący LAN T11. Końce kabla energetycznego oznaczyć tabliczkami ,,SSS–PG1”, końce kabla sygnałowego oznaczyć tabliczkami ,,SSS–PG1-SK”.
b) Linia kablowa z szafy rozdzielczo sterującej SSS do studni SW2
Linia ta zasila pompę głębinową PG2 oraz przesyła sygnały sterujące. Prowadzona jest kablem typu YKYżo 5x4mm2 oraz kabel sterujący LAN T11. Końce kabla energetycznego oznaczyć tabliczkami ,,SSS–PG2”, końce kabla sygnalizacyjnego oznaczyć tabliczkami ,,SSS–PG2-SK”.
c) Linia kablowa z szafy rozdzielczo sterującej SSS do studni SW3
Linia ta zasila pompę głębinowa PG3 oraz przesyła sygnały sterujące. Prowadzona jest kablem typu YKYżo 5x4mm2 oraz kabel sterujący LAN T11. Końce kabla energetycznego oznaczyć tabliczkami ,,SSS–PG3”, końce kabla sygnalizacyjnego oznaczyć tabliczkami ,,SSS–PG3-SK”.
d) Linia kablowa z szafy rozdzielczo - sterującej SSS do osadnika popłuczyn OP
Linia ta zasila pompę PPG oraz przesyła sygnały sterujące. Prowadzona jest kablem typu YKY 5x2,5mm2 oraz kabel sterujący LAN T11. Końce kabla energetycznego oznaczyć tabliczkami ,,SSS–OP”, końce kabla sygnalizacyjnego oznaczyć tabliczkami ,,SSS–OP-CP”.
e) Linia kablowa z szafy rozdzielczo - sterującej SSS do zbiornika wody czystej ZW
Linia ta przesyła sygnały sterujące. Prowadzona jest kablem typu LAN T11. Końce kabla do zbiornika ZW1 oznaczyć tabliczkami ,,SSS – ZW1”, końce kabla do zbiornika ZW2 oznaczyć ,,SSS – ZW2”. Kable wprowadzić do szafy sterującej SSS i do skrzynki pośredniej znajdującej sie w obudowie zbiornika wody przy pomocy odpowiednich dławików.
f) Zestaw hydroforowy
Projektuje sie zestaw hydroforowy oparty na 3 szt. pomp poziomych każda z silnikiem o mocy 5,5 kW. Wykonanie korpusów pomp stal kwasoodporna. Sterowanie zestawem z szafy SZH.
g) Zasilanie awaryjne stacji
Do zasilania awaryjnego stacji wykorzystany zostanie spalinowy agregat prądotwórczy typu ZE4CT90/2/2 o mocy 45kVA/36kW, stacjonarny, do pracy automatycznej z układem SZR i By-Pass’em. Agregat pokrywający powinien zabezpieczyć szczytowe zapotrzebowanie mocy stacji.
Sterownik SZR komunikuje sie ze sterownikiem stacji SUW przenoszą informacje o sposobie zasilania. By-Pass umożliwia zasilanie SUW z sieci z pominięciem układu SZR. Ma to na celu
bezprzerwowe zasilanie w przypadku awarii SZR lub agregatu prądotwórczego.
Szafa SZR-u zasilona zostanie ze złącza kablowo-licznikowego, które nie wchodzi w zakres niniejszego opracowania. Należy doprowadzić kabel typu YKYżo 5x16mm2,
zasilający ze złącza kablowo-licznikowego do szafy SZR.
1.2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia jest opisany w :
- przedmiarze robót/kosztorysie ofertowym
- dokumentacji projektowej
- specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót
1.3. Zamawiający informuje, iż przedmiary przekazane Wykonawcy pełnią funkcję jedynie pomocniczą (informacyjną) przy kalkulacji ceny przy składaniu ofert przez Wykonawców. Przygotowując oferty Wykonawcy powinni sprawdzić zgodność przedmiarów z pozostałymi częściami dokumentacji projektowej. Nie wniesienie zastrzeżeń przez wykonawcę w w/w zakresie skutkuje obowiązkiem wykonania przez wykonawcę robót zgodnie z dokumentacją techniczną i wiedzą techniczną zgodnie z art. 647 K.C.
1.4. Jeżeli gdziekolwiek w projekcie budowlanym lub ST wykonania i odbioru robót budowlanych wskazano znak towarowy, patent, pochodzenia materiałów lub urządzeń to wykonawca może zastosować urządzenia równoważne.
1.5. Rozliczenie z Wykonawca będzie następowało zgodnie z ilością faktycznie wykonanych robót po cenach jednostkowych zaoferowanych przez Wykonawcę. W przypadku wystąpienia robót dodatkowych lub zamiennych będących następstwem wykonania zadania podstawowego Zamawiający zastosuje się do art. 67 ust. 1 pkt. 5 i 6 ustawy PZP. Wyliczenie cen jednostkowych zamówienia dodatkowego lub uzupełniającego zostanie wyliczone z zaoferowanych cen jednostkowych przez Wykonawcę z zamówienia podstawowego. Wartość zamówienia podstawowego lub uzupełniającego nie może przekroczyć 10% kwoty podstawowej zaoferowanej przez Wykonawcę.
1.6. Wykonawcy zobowiązani są do opracowania kosztorysu ofertowego na podstawie przedmiarów robót stanowiących załącznik do SIWZ.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówienia uzupełniającego: TAK
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 i 6
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.25.20.00-8
45.25.21.26-7
45.33.00.00-9
45.11.00.00-1
45.26.22.20-9
45.23.24.30-5
45.23.21.50-8
45.31.12.00-2
45.11.12.00-0
45.21.00.00-2
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: do 31.10.2011r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
1. Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 20.000,00 PLN (słownie złotych: dwadzieścia tysięcy złotych).
2. Wadium może być wniesione (w zależności od wyboru Wykonawcy) w następujących formach:
a) pieniądzu, wpłaconym na konto: Zakładu Gospodarki Komunalnej w Somiance, nr konta: 86 8923 1076 0600 0216 2006 0001 Bank Spółdzielczy w Ostrowi Mazowieckiej oddział w Somiance,
b) gwarancjach bankowych- oryginał,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych- oryginał,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm)- oryginał.
e) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym - oryginał,
3. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz, należy wnieść do Urzędu Gminy Somianka, pok. nr
4. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wskazaną formą i wysokością wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub Wykonawca nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania.
5. Za datę i godzinę wniesienia wadium w formie pieniądza przyjmuje się datę i godzinę uznania rachunku zamawiającego. Do oferty należy dołączyć kopię przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie:
7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) zawarcie umowy w sprawie Zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
8. Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium, jeżeli:
a) nie zwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a ustawy Pzp.;
b) zostanie zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego oraz zostanie wniesione przez Wykonawcę zabezpieczenie należytego wykonania umowy;
c) Zamawiający unieważni postępowanie,
9. Zamawiający dokona zwrotu wadium niezwłocznie na pisemny wniosek wykonawcy który wycofał ofertę przed upływem terminu do składania ofert,
10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizję bankową za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczki na poczet wykona nie zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW
III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy nakładają obowiązek ich posiadania.
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.
1. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy.
2. Podpisany formularz „oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1 i o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
3. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległości płatności lub wstrzymane w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
III.3.2.) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.
1. Wykaz wykonanych robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie (należy dołączyć kopie dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zadania potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem np. – referencje, faktury, umowy, protokoły itp.) wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, jeśli udokumentuje realizację minimum 2 roboty o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia, o łącznej wartości nie mniejszej niż 1.500.000,00 zł. licząc od miesiąca ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
W przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów (podanie w wykazie robót zrealizowanych przez te podmioty) należy dołączyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do współpracy przy wykonywaniu zamówienia przez oddanie do dyspozycji niezbędnych zasobów
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.
Zamawiający nie określa tego warunku
III.3.4) Osoby zdolne do wykonywania zamówienia
1. Wykaz kadry pracowniczej odpowiedzialnej za realizację przedmiotu zamówienia wraz z zakresem wykonywanych przez nich czynności oraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Kadra pracownicza powinna być zatrudniona u Wykonawcy na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia, umowy o dzieło. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi osobami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania wykonawcy osób zdolnych wykonać zamówienia (kadry pracowniczej) do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia. W zakresie tym należy wskazać kierownika budowy oraz kierownika robót budowlanych i Kierownika robót sanitarnych.
2. Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a szczególności kadra określona w pkt. powyżej, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.
1. Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4) INFORMACJĘ O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTEPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIA NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY.
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
1. Wykaz kadry pracowniczej odpowiedzialnej za realizację przedmiotu zamówienia wraz z zakresem wykonywanych przez nich czynności oraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Kadra pracownicza powinna być zatrudniona u Wykonawcy na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia, umowy o dzieło. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi osobami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania wykonawcy osób zdolnych wykonać zamówienia (kadry pracowniczej) do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia. W zakresie tym należy wskazać kierownika budowy oraz kierownika robót budowlanych i Kierownika robót sanitarnych.
2. Zaświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a szczególności kadra określona w pkt 1 posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
3. Wykaz wykonanych robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie (należy dołączyć kopie dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zadania potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem np. – referencje, faktury, umowy, protokoły itp.) wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, jeśli udokumentuje realizację minimum 2 roboty o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia, o łącznej wartości nie mniejszej niż 1.500.000,00 zł. licząc od miesiąca ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
W przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów (podanie w wykazie robót zrealizowanych przez te podmioty) należy dołączyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do współpracy przy wykonywaniu zamówienia przez oddanie do dyspozycji niezbędnych zasobów
4. Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
5. Potwierdzenie wniesienia wadium
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 ustawy, należy przedłożyć:
1. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy..
2. Podpisany formularz „oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1 i o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych
3. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległości płatności lub wstrzymane w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
1. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
2. nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
3. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sadowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert – albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sadowym administracyjnym albo organem samorządu zawodowego albo administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiedni miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty nie wymienione w pkt. III.4)
1. Poprawnie wypełniony formularz oferty z podaną ceną jednostkową za całość zadania, podpisany przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy i zaciągnięcia zobowiązań w wysokości wartości złożonej oferty
2. Potwierdzenie dokonania wpłaty wadium.
3. Poprawnie wypełniony kosztorys ofertowy z wykorzystaniem wzoru stanowiący załącznik do SIWZ
4. Harmonogram rzeczowo-finansowy.
5. Zaparafowane istotne postanowienia umowy.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienia publiczne tylko dla wykonawców u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) ZMIANY UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian:
- W przypadku zmiany stawki VAT przez władze ustawodawczą w trakcie trwania umowy, wynikającej ze zmiany stawki od towarów i usług oraz podatku akcyzowego.
- W przypadku działania siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie zamówienia w terminie umownym lub powodującej zmianę zakresu robót,
- W przypadku wystąpienia istotnych powodów uniemożliwiających zachowanie terminu - na wniosek Wykonawcy zaakceptowany przez Zamawiającego
- W przypadku wystąpienia robót dodatkowych lub uzupełniających jeżeli w związku z tym konieczne będzie wydłużenie terminy wykonania umowy
- Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Gmina Somianka http;//ugsomianka.bip.org.pl,
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Somianka 07-203 Somianka
IV.4.2) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: do dnia 19.04.2011r. godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Somianka, 07-203 Somianka, pok. Nr 6. Otwarcie ofert nastąpi w pok. Nr 19 w dniu 19.04.2011r. o godz. 10:10
IV.4.3) Termin związania ofertą: 30 dni od daty składania i otwarcia ofert.
IV.4.4) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Zadanie realizowane z dofinansowaniem w ramach działania 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludzkości wiejskiej”, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013
NIE DOTYCZY
IV.4.5) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi :
NIE
Wójt Gminy Somianka
/-/ Andrzej Żołyński
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Bogdan Krysiak
- Data udostępnienia w BIP: 2011-03-30
- Informacja zaktualizowana przez: Bogdan Krysiak
- Data ostatniej aktualizacji: 2011-03-30 15:36:16
- Liczba odsłon: 882
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: