KOMPETENCJE SEKRETARZA GMINY
WG REGULAMINU ORGANIZACYJNEGO:
Wykonuje funkcję Kierownika Administracyjnego Urzędu, a w szczególności:
- opracowuje zakresy czynności dla poszczególnych stanowisk,
- informuje Wójta o konieczności dokonywania zmian personalnych,
- nadzoruje czas pracy pracowników samorządowych,
- prezentuje nowoprzyjętych pracowników,
- dba o wygląd budynku Urzędu i jego otoczenie,
- nadzoruje właściwe wydawanie środków na materiały biurowe,
- wykonuje obowiązki w granicach udzielonego pełnomocnictwa Wójta.
Ponadto:
- współpracuje z Radą Gminy i nadzoruje przygotowanie materiałów pod obrady sesji,
- współpracuje z sołectwami w zakresie udziału przedstawiciela Urzędu na zebraniu wiejskim,
- nadzoruje kompletowanie dokumentacji z prac Rady Gminy,
- przeprowadza okresowe kontrole posiadania na stanowiskach pracy obowiązujących zbiorów aktów prawnych,
- przedstawia Wójtowi propozycje do powierzenia czynności pracownikom, a w szczególności tych, których w dniu opracowania regulaminu nie powierzono nikomu i których konieczność wykonania nastąpi w czasie przyszłym,
- współpracuje z sąsiednimi gminami,
- przyjmuje ustne oświadczenia ostatniej woli spadkodawcy,
- przyjmuje pisma sądowe i prokuratorskie w wypadku niemożności doręczenia ich adresatowi w miejscu zamieszkania,
· nadzoruje prowadzenie:
- centralnego rejestru umów i zleceń zawieranych przez Wójta,
- rejestru skarg i wniosków,
- wykonuje inne czynności powierzone na podstawie art. 33 ust. 4 ustawy samorządowej tj. prowadzenie spraw w imieniu Wójta, w ustalonym zakresie,
- prowadzi archiwum zakładowego, w tym:
- prowadzi i przechowuje spisy zdawczo-odbiorczych akt,
- przygotowuje i przekazuje akt kat. A do archiwum państwowego i współpracuje w tym zakresie z archiwum państwowym,
- wnioskuje do archiwum państwowego o zgodę na brakowanie akt kat. B oraz brakuje akta,
- przyjmuje akta od pracowników i umieszcza je w archiwum,
- nadzoruje przechowywanie akt w archiwum i udostępnia akta,
- wykonuje innych czynności wynikające z instrukcji archiwalnej nie wymienionych wyżej,
- prowadzi sprawy związane z korespondencją zastrzeżona i poufną, w tym prowadzi rejestr tej korespondencji.
Zgodnie z art. 33 ust. 4 ustawy o samorządzie gminnym:
Posiada upoważnienie wydane przez Wójta Gminy Somianka do wydawania z
upoważnienia Wójta decyzji administracyjnych, postanowień, zaświadczeń i innych
pism w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej w pełnym
zakresie, z wyłączeniem spraw dotyczących:
- ulg, umorzeń i zaniechania poboru łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od nieruchomości oraz innych podatków i opłat lokalnych,
Upoważnienie jest ważne do odwołania.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Bogdan Krysiak
- Data udostępnienia w BIP: 2003-07-09 12:58:40
- Informacja zaktualizowana przez: Bogdan Krysiak
- Data ostatniej aktualizacji: 2020-02-27 14:26:33
- Liczba odsłon: 2112
- Historia dokumentu: