Gmina Somianka 07-203 Somianka pow. wyszkowski woj. mazowieckie, tel. (0-29) 74-187-90, fax (0-29) 74-187-14 http://www.somianka.pl,  e-mail:somianka@somianka.pl, ogłasza przetarg nieograniczony  o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 ustawy pzp.

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:  Gminy Somianka 07-203 Somianka pow. Wyszkowski, woj. Mazowieckie tel. (0-29) 74-187-90 fax (0-29) 74-187-14 http://www.somianka.pl,   e-mail: somianka@somianka.pl,

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMOWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:Modernizacja nawierzchni żwirowo- piaskowej na asfaltową drogi gminnej przez Ulasek, Wólkę Somiankowską i Kręgi”

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane    

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

1.1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane drogowe na długości 4,01 km polegające na przebudowie nawierzchni drogi gminnej w miejscowości: Ulasek, Wólka Somiankowska, Kręgi. Zamówienie obejmuje wykonanie następujących czynności:

1/ roboty pomiarowe przy robotach liniowych- odtworzenie trasy w terenie, wyznaczenie geometrii i poziomów
2/ wykonanie i wdrożenie projektu czasowej organizacji ruchu

3/ roboty ziemne wykonane koparkami podsiębiernymi

4/ formowanie i zagęszczanie nasypów o wys. do 3.0m spycharkami w gruncie

5/ profilowane z doziarnieniem istniejącej nawierzchni pospółką, warstwa o gr. śr. Po zagęszczaniu – 8 cm

6/ podbudowa z gruntu stabilizowanego cementem 25 kg/ m2, warstwa gr. 15 cm

7/ podbudowa z gruntu stabilizowanego cementem 25 kg/ m2, warstwa gr. 15 cm- dalszy 1 cm

8/ nawierzchni z mieszanek mineralno- bitumicznych asfaltowych o gr. 4 cm ( warstwa wiążąca)

9/ skrapianie asfaltem nawierzchni drogowych ( warstwa wiążąca i ścieralna)

10/ nawierzchnia z mieszanki mineralno-bitumicznej o gr. 4 cm (warstwa ścieralna)

11/ Pobocza z kruszywa naturalnego (pospółka) – warstwa górna o grubości po zagęszczeniu 8 cm

12/  pionowe znaki drogowe

1.2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia jest opisany w :

 -    przedmiarze robót                                                     

 -    dokumentacji projektowej                                         

 -    specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót 

1.3.Zamawiający informuje, iż przedmiary przekazane Wykonawcy pełnią funkcję jedynie pomocniczą (informacyjną) przy kalkulacji ceny przy składaniu ofert przez Wykonawców. Przygotowując oferty Wykonawcy powinni sprawdzić zgodność przedmiarów z pozostałymi częściami dokumentacji projektowej. Nie wniesienie zastrzeżeń przez Oferenta w w/w zakresie  skutkuje obowiązkiem wykonania przez wykonawcę robót zgodnie z dokumentacją techniczną i wiedzą techniczną zgodnie z art. 647 K.C.

1.4. Jeżeli gdziekolwiek w projekcie budowlanym lub ST wykonania i odbioru robót budowlanych wskazano znak towarowy, patent, pochodzenia materiałów lub urządzeń to wykonawca może zastosować równoważne.

Wykonawcy zobowiązani są do opracowania kosztorysu ofertowego na podstawie przedmiarów robót.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówienia uzupełniającego: TAK

Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 i 6

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

45.23.31.20-6  - roboty w zakresie budowy dróg

45.10.00.00-8 – przygotowanie terenu pod budowę

45.23.32.22-1 – roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

34.99.22.00-9 – znaki drogowe

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: do 20.09.2010r.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

1.   Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 20 000,00 PLN (słownie złotych: dwadzieścia tysięcy).    

2.   Wadium może być wniesione (w zależności od wyboru Wykonawcy) w następujących formach:

a)       pieniądzu, wpłaconym na konto: 28 8923 1076 0600 0824 2006 0006  Bank Spółdzielczy w Ostrowi Mazowieckiej oddział w Somiance,

b)      gwarancjach bankowych- oryginał,

c)      gwarancjach ubezpieczeniowych- oryginał,

d)      poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm)- oryginał.

e)   poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym - oryginał,

3.  Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz, należy wnieść do Urzędu Gminy Somianka, pok. nr 6, a  jego kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę załączyć do oferty.

4.   Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wskazaną formą i wysokością wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub Wykonawca nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania.

5.   Za datę i godzinę wniesienia wadium w formie pieniądza przyjmuje się datę i godzinę uznania rachunku  zamawiającego. Do oferty należy dołączyć kopię przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.

6.    Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie:

7.    Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:

      a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;

      b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,

      c) zawarcie umowy w sprawie Zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

8.   Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium, jeżeli:

a)       nie zwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a ustawy Pzp.;

b)      zostanie zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego oraz zostanie wniesione przez Wykonawcę zabezpieczenie należytego wykonania umowy;

c)       Zamawiający unieważni postępowanie,

7.   Zamawiający dokona zwrotu wadium niezwłocznie na  pisemny wniosek wykonawcy który wycofał ofertę przed upływem terminu do składania ofert,

8.   Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizję bankową za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

III.2) ZALICZKI

Czy przewiduje się udzielenie zaliczki na poczet wykona nie zamówienia: nie

III.3)    WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW

III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy nakładają obowiązek ich posiadania.

            Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.       Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy.

2.       Podpisany formularz „oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1 i o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych – załącznik nr 2 do SIWZ;

3.       Aktualne  zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległości płatności lub wstrzymane w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

4.       Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp, wystawiona nie wcześniej niż  6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

5.       Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (dotyczy tylko podmiotów zbiorowych w rozumieniu przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych);

III.3.2.) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

  1. wykaz wykonanych robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) min. 2 roboty o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł. licząc od miesiąca ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo wykonane.

III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.       Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia maszyn, pojazdów, narzędzi i urządzeń jakimi dysponuje wykonawca przewidzianych do realizacji zamówienia: 1 równiarka samojezdna, 1 walc stalowy wibracyjny, 1 walec ogumiony, 1 koparko ładowarka, 1 mieszarka- układarka jedno lub wielo wirnikowa do mieszania kruszywa ze spoiwem. oraz pozostałe maszyny i urządzenia gwarantujące terminować wykonania prac. Wykonawca polega na maszynach do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi maszynami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania wykonawcy maszyn zdolnych wykonać zamówienia do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia. 

III.3.4) Osoby zdolne do wykonywania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.       Wykaz kadry pracowniczej odpowiedzialnej za realizację przedmiotu zamówienia wraz z zakresem wykonywanych przez nich czynności z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Kadra pracownicza powinna być zatrudniona u Wykonawcy na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia, umowy o dzieło. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi osobami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania wykonawcy osób zdolnych wykonać zamówienia (kadry pracowniczej) do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia.  W zakresie tym należy wskazać kierownika budowy oraz kierownika robót drogowych.

2.       Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a szczególności kadra określona w pkt 1 posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

 III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Informację  banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek bankowy, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy – w wysokości kwoty oferty. Informacja banku wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolności finansowej  do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi zasobami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

2.      Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4) INFORMACJĘ O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTEPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIA NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY.

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

1. wykaz kadry pracowniczej odpowiedzialnej za realizację przedmiotu zamówienia wraz z zakresem wykonywanych przez nich czynności z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Kadra pracownicza powinna być zatrudniona u Wykonawcy na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia, umowy o dzieło. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi osobami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania wykonawcy osób zdolnych wykonać zamówienia (kadry pracowniczej) do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia.  W zakresie tym należy wskazać kierownika budowy oraz kierownika robót drogowych.

2.   oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a szczególności kadra określona w pkt 1 posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

3.       wykaz wykonanych robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) min. 2 roboty o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł. licząc od miesiąca ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo wykonane.

4.       Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia maszyn, pojazdów, narzędzi i urządzeń jakimi dysponuje wykonawca przewidzianych do realizacji zamówienia: 1 równiarka samojezdna, 1 walc stalowy wibracyjny, 1 walec ogumiony, 1 koparko ładowarka, 1 mieszarka- układarka jedno lub wielo wirnikowa do mieszania kruszywa ze spoiwem oraz pozostałe maszyny i urządzenia gwarantujące terminować wykonania prac.  Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na maszynach do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi maszynami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania wykonawcy maszyn zdolnych wykonać zamówienia do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia. 

5.       Informację  banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek bankowy, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy – w wysokości kwoty oferty. Informacja banku wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolności finansowej  do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi zasobami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

6.       Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

7.       potwierdzenie wniesienia wadium

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 ustawy, należy przedłożyć:

1.       Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy..

2.       Podpisany formularz „oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1 i o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych – załącznik nr 2 do SIWZ;

3.       Aktualne  zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległości płatności lub wstrzymane w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

4.       Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp, wystawiona nie wcześniej niż  6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

5.       Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (dotyczy tylko podmiotów zbiorowych w rozumieniu przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych);

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poz terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

1.       nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

2.       nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

3.       nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sadowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert – albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sadowym administracyjnym albo organem samorządu zawodowego albo administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiedni miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienia publiczne tylko dla wykonawców u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.

IV.3) ZMIANY UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian:

-         W przypadku zmiany stawki VAT przez władze ustawodawczą w trakcie trwania umowy, wynikającej ze zmiany stawki od towarów i usług oraz podatku akcyzowego.

-         W przypadku działania siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie zamówienia w terminie umownym lub powodującej zmianę zakresu robót,

-         W przypadku wystąpienia istotnych powodów uniemożliwiających zachowanie terminu  - na wniosek Wykonawcy zaakceptowany przez Zamawiającego

-         W przypadku wystąpienia robót dodatkowych lub uzupełniających jeżeli w związku z tym konieczne będzie wydłużenie terminy wykonania umowy

-         W przypadku zatwierdzenia przez Zamawiającego zmiany rodzaju i jakości materiałów budowlanych skutkujące zmianą ceny jednostkowej za wykonanie zadania

-         Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Gmina Somianka http;//ugsomianka.bip.org.pl,  

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Somianka 07-203 Somianka

IV.4.2) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: do dnia 23.04.2010r. godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Somianka, 07-203 Somianka, pok. Nr 6. Otwarcie ofert nastąpi w pok. Nr 19 w dniu 23.04.2010r. o godz. 10:30

IV.4.3) Termin związania ofertą: 30 dni od daty składania i otwarcia ofert.

IV.4.4) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:

Zadanie realizowane z dofinansowaniem w ramach Regionalnego Programu Operacyjny Województwa Mazowieckiego

IV.4.5) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi : NIE

                                                                                       

                                                                                          Wójt Gminy Somianka

                                                                                            /-/ Andrzej Żołyński

 

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia publicznego

Opis techniczny

Kosztorys ślepy

Rysunki profilu

Rysunki trasy

 

                                                                                   

                                                                                            Somianka, 2010/05/14

KZ. 341/04 - 04/10

Wykonawcy biorący udział

w postępowaniu przetargowym

 

Nazwa zamówienia:

„Modernizacja nawierzchni żwirowo - piaskowej na asfaltową drogi gminnej przez Ulasek, Wólkę Somiankowską i Kręgi”

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu 

nieograniczonego ( KZ 340/04/10)

 

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY I ODRZUCENIU  OFERTY

Na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 1 i pkt. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 nr 223 poz. 1655 z późn. zm.) zawiadamiamy o wyborze najkorzystniejszej oferty i odrzuceniu oferty, wszystkich wykonawców składających oferty w przetargu nieograniczonym na realizację w/w zadania.

 

Najkorzystniejszą ofertą złożył Wykonawca nr 7

Przedsiębiorstwo Budowy i Utrzymania Dróg Sp. z o. o.

 ul. Brokowska 37 07-300 Ostrów Mazowiecka

za cenę brutto 1 358 255, 40 zł.

 

Nr oferty

Wykonawca i siedziba/adres

Wartość za całość zadania

( brutto)

Punktacja

Uwagi

 

1.

Przedsiębiorstwo Produkcji Handlu i Obrotu  POLHILD I Mieczysław Piotrowski Paweł Piotrowski, Zygmunt Piotrowski Spółka Jawna

Ul. H. Sienkiewicza 13,

05-230 Kobyłka

1 632 120,23 zł.

83,07%

 

Oferta ważna

2.

STRABAG Sp. z o. o. ul. Parzniewska 10

05-800 Pruszków

1 574 559,33 zł.

86,26%

 

Oferta ważna

 

3.

FEDRO Sp. z o. o. ul. Kolejowa 1

08-445 Osieck

2 011 485, 49 zł.

67,52%

Oferta ważna

4.

Spółdzielnia Robót  Budowlano- Drogowych ul. Zaściankowa 1, 05-240 Tłuszcz

1 541 130, 35 zł.

88,13%

 

Oferta ważna

 

5.

Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Spółka z o. o. ul. Kolejowa 28

05- 300 Mińsk Mazowiecki

1 605 664, 45 zł.

84,59%

Oferta ważna

6.

 

Drogi i Mosty  Jan Kaczmarczyk Kacice 76,

06- 100 Pułtusk

1 439 888,90 zł.

94,33%

 

Oferta ważna

 

7.

 

Przedsiębiorstwo Budowy i Utrzymania Dróg Sp. z o. o. ul. Brokowska 37 07-300 Ostrów Mazowiecka

1 358 255,40 zł.

100%

 

Oferta ważna

 

8.

Bruker Przedsiębiorstwo Drogowe s. c.

Julian Malarecki Bartłomiej Malarecki ul. Idzikowskiego 49 05-070 Sulejówek

1 899 202. 19 zł.

0,00%

Oferta odrzucona

 

Ze względu na najkorzystniejszą cenę, oferta w/w wykonawcy została zaakceptowana przez Wójta Gminy, po uzyskaniu uprzedniej rekomendacji komisji przetargowej. Była to najkorzystniejsza cena ofertowa, nie przekraczająca możliwości ani zamierzeń finansowych Zamawiającego.

Nie istnieją podstawy prawne ani faktyczne do unieważnienia postępowania w tej części.

Umowa w sprawie realizacji w/w zamówienia publicznego zostanie zawarta najwcześniej po upływie 10 dni od dnia wysłania niniejszego zawiadomienia do  Wykonawców.

 

W postępowaniu udział wzięło udział ośmiu wykonawców, którzy złożyli oferty (siedem ofert ważnych, jedna odrzucona). Oferta nr 8 wykonawcy „BRUKER Przedsiębiorstwo Drogowe s. c. Julian Malarecki Bartłomiej Malarecki ul. Idzikowskiego 49 05-070 Sulejówek”  na podstawie art. 89  ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.  Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 nr 223 poz. 1655 z późn. zm.) został odrzucona z postępowania gdyż jej treść nie odpowiadała treści Specyfikacji istotnych warunków  zamówienia.

 

Uzasadnienie faktyczne odrzucenia oferty:

Wykonawca „BRUKER Przedsiębiorstwo Drogowe s. c. Julian Malarecki Bartłomiej Malarecki ul. Idzikowskiego 49 05-070 Sulejówek”  w dniu 23.04.2010r. złożył ofertę na przetarg nieograniczony na zadania „Modernizacja nawierzchni żwirowo - piaskowej na asfaltową drogi gminnej przez Ulasek, Wólkę Somiankowską i Kręgi”. Podczas badania złożonej oferty ze zgodnością ze Specyfikacją istotnych warunków zamówienia komisja przetargowa uznała, że ofertę wykonawcy należy odrzucić na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2  ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.  Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 ze zm.), z powodu niezgodności treści oferty z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wykonawca  nie spełnił wymogu zawartego w pkt. XIII ust. 7 SIWZ.  Na wszystkich załączonych dokumentach do oferty widnieje jedynie nieczytelny podpis (parafka) opatrzony  pieczęcią firmową, co nie jest zgodnie z pkt. XIII ust. 7 treści SIWZ „podpisy na ofercie, oświadczeniach i dokumentach powinny być czytelne albo opatrzone imienną pieczątką oraz parafką”.

 

Uzasadnienie prawne odrzucenia oferty :

Brak przedstawienia dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tj. 23.04.2010r. stanowi obligatoryjną przesłankę do odrzucenia z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 z póź. Zm.). Art. 89. ust. 1 pkt. 2 w/w ustawy stanowi: Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli  jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Ponadto zamawiający informuje, iż od rozstrzygnięcia postępowania przysługuje  Wykonawcom  środki ochrony prawnej przewidziane w dziale VI ustawy Prawo zamówienia publicznych obowiązujących w chwili wszczęcia postępowania. 

 

                                                                             Wójt Gminy Somianka

                                                                                            /-/ Andrzej Żołyński

 

 

Otrzymują:

1.        Przedsiębiorstwo Produkcji Handlu i Obrotu  POLHILD I

        Mieczysław Piotrowski Paweł Piotrowski, Zygmunt Piotrowski Spółka Jawna

        Ul. H. Sienkiewicza 13,          

        05-230 Kobyłka

2.    STRABAG Sp. z o. o.

        ul. Parzniewska 10

        05-800 Pruszków

3.   FEDRO Sp. z o. o.

        ul. Kolejowa 1

        08-445 Osieck

4.     Spółdzielnia Robót  Budowlano- Drogowych

        ul. Zaściankowa 1,

        05-240 Tłuszcz

5.     Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Spółka z o. o.

        ul. Kolejowa 28

        05- 300 Mińsk Mazowiecki

6.     Drogi i Mosty  Jan Kaczmarczyk

        Kacice 76,              

        06- 100 Pułtusk

7.        Przedsiębiorstwo Budowy i Utrzymania Dróg  Sp. z o. o.

        ul. Brokowska 37

        07-300 Ostrów Mazowiecka

8.     Bruker Przedsiębiorstwo Drogowe s. c.

        Julian Malarecki Bartłomiej Malarecki

        ul. Idzikowskiego 49

        05-070 Sulejówek

 

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 3414618]

przewiń do góry