Gmina Somianka 07-203 Somianka pow. wyszkowski woj. mazowieckie, tel. (0-29) 74-187-90 fax (0-29) 74-187-14 http://www.somianka.pl,   e-mail: somianka@somianka.pl, ogłasza przetarg nieograniczony  o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 ustawy pzp.

Ogłoszenie opublikowano w biuletynie UZP

Numer ogłoszenia: 382952 - 2013; data zamieszczenia: 20.09.2013

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:  Gminy Somianka 07-203 Somianka pow. Wyszkowski, woj. Mazowieckie tel. (0-29) 74-187-90 fax (0-29) 74-187-14 http://www.somianka.pl,   e-mail: somianka@somianka.pl,

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMOWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa bankowa kredytu w wysokości 1.500.000,00 zł  na okres 10 lat  z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Somianka oraz wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa bankowa kredytu w wysokości 1.500.000,00 zł (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych) na okres 10 lat  z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Somianka oraz wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek.

2.  Dane wyjściowe:

- wysokość kredytu– 1.500.000,00 zł,

- okres karencji w spłacie kapitału 12 miesięcy od dnia uruchomienia środków z kredytu

(karencja obejmuje spłatę rat kapitałowych)

- okres kredytowania obejmuje lata 2013 – 2023 łącznie z okresem karencji, okres spłaty kapitału przypada na lata 2014 – 2023,

- spłata odsetek od wykorzystanej raty kredytu w okresach miesięcznych ostatniego dnia miesiąca (sposób obliczania odsetek wg kalendarza naturalnego), począwszy od miesiąca w którym uruchomiono I transzę kredytu,

- spłata kapitału w 108 ratach, z tego 4 raty po 6.250 zł w 2014r., 96 rat po 12.500,00zł w latach 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022 oraz 8 rat po 34.375,00 zł w 2023 roku.

- zabezpieczenie (wyłącznie) w formie weksla In blanco.

3.Przykład (dla porównania ofert)

Przewidywana data uruchomienia kredytu 30 wrzesień 2013 r.

- spłata pierwszej raty kapitałowej – 30 września 2014 r.

- spłata ostatniej raty kapitałowej 31 sierpnia 2023 rok

- pierwsza spłata odsetek od wykorzystanej kwoty kredytu 31 październik 2013 r.

- ostatnia spłata odsetek od kwoty kredytu 31 sierpień 2023 r.

- wysokość miesięcznych rat kapitałowych:

   - 4 raty po 6.250 zł,

   - 96 rat po 12.500 zł,

   - 8 rat po 34.375 zł.

      4. Ogólne zasady określenia ceny  oferty

Oferta musi zawierać ostateczną, sumaryczna cenę obejmującą całkowity koszt zaciągnięcia kredytu:

- odsetki liczone w oparciu o stawkę oprocentowania WIBOR 3M obowiązującego na dzień 19.09.2013 r. plus marża banku tj. 2,70 + marża banku = oprocentowanie w stosunku rocznym,

- prowizję od udzielonego kredytu.

Do oferty należy dołączyć harmonogram spłaty kredytu w formie tabelarycznej (zgodnie z załącznikiem Nr 4 do SIWZ)

 

II.1.5) Czy przewiduje się udzielenie zamówienia uzupełniającego: NIE

 

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

 

66113000-5 – Usługi udzielania kredytu

 

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: do 31.08.2023r.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

 

1.   Zamawiający nie wymaga zabezpieczenia oferty wadium.

 

III.2) ZALICZKI

Czy przewiduje się udzielenie zaliczki na poczet wykona nie zamówienia: nie

 

III.3)   WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW

III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy nakładają obowiązek ich posiadania.

            Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Na podstawie potwierdzenia posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje - Wykonawca musi wykazać, że posiada zezwolenia na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2002r., Nr 72 poz. 665 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.

 

2.      Na podstawie podpisanego formularza oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1  ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

III.3.2.) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Na podstawie podpisanego formularza oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1  ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

 III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Na podstawie podpisanego formularza oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1  ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

III.3.4) Osoby zdolne do wykonywania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Na podstawie podpisanego formularza oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1  ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

 III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

 Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Na podstawie podpisanego formularza oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1  ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

III.4) INFORMACJE O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTEPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIA NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY.

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

1.     potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje.

 

 

 

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 ustawy, należy przedłożyć:

          

1.              oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

 

2.      aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;


Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

 

 

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, przedkłada:

 

 

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

1.       nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

1.      lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.

 

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty nie wymienione w pkt. III.4)

1.      Poprawnie wypełniony formularz oferty z podaną ceną jednostkową za całość zadania, podpisany przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy i zaciągnięcia zobowiązań w wysokości wartości złożonej oferty;

2.      Harmonogram spłaty kredytu;

3.      Wykaz części zamówienia, których realizację wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom.

 

Wymagane dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. W przypadku składania elektronicznych dokumentów powinny być one opatrzone przez wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Zamawiający dopuszcza poświadczenie zgodności z oryginałem przez jedną z osób podpisujących druk Oferta przetargowa.

 

W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty.

 

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienia publiczne tylko dla wykonawców u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert:  najniższa cena

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.

IV.3) ZMIANY UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

 

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Gmina Somianka https://ugsomianka.bip.org.pl,  

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Somianka, Somianka Parcele 16B, 07-203 Somianka

IV.4.2) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: do dnia 30.09.2013r. godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Somianka, 07-203 Somianka, pok. Nr 14 - sekretariat. Otwarcie ofert nastąpi w pok. Nr 19 w dniu 30.09.2013r. o godz. 10:30

IV.4.3) Termin związania ofertą: 30 dni od daty składania i otwarcia ofert.

IV.4.4) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:

 

Nie dotyczy

 

IV.4.5) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi :

 

NIE

 

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Wzór oferty

Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

Oświadczenie o spełnieniu warunków

Harmonogram spłaty kredytu

Wykaz części zamówienia ....

Oświadczenie dotyczące grupy kapitałowej

Dokumenty finansowe

 

                                                                                                    Wójt Gminy Somianka

                                                                                                                                       /-/ Andrzej Żołyński

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Bogdan Krysiak
  • Data udostępnienia w BIP: 2013-10-30
  • Informacja zaktualizowana przez: Bogdan Krysiak
  • Data ostatniej aktualizacji: 2013-09-20 16:53:47
  • Liczba odsłon: 356
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 4135882]

przewiń do góry