W związku ze zmianą norm dotyczących przygotowania mieszanek bitumicznych w projekcie technicznym zostały wprowadzone następujące zmiany:

1. Zmiana opisu technicznego

2. Zmiana przekrojów konstrukcyjnych.

 

Rysunek 6.1

Szczegółowe specyfikacje techniczne

Opis techniczny

 

Gmina Somianka 07-203 Somianka pow. wyszkowski woj. mazowieckie

tel. (0-29) 74-187-90 fax (0-29) 74-187-14 http://www.somianka.pl,  

e-mail: somianka@somianka.pl, ogłasza przetarg nieograniczony  o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 ustawy pzp.

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

 – Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:  Gminy Somianka 07-203 Somianka pow. Wyszkowski                    woj. Mazowieckie tel. (0-29) 74-187-90 fax (0-29) 74-187-14 http://www.somianka.pl,  

e-mail: somianka@somianka.pl,

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMOWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „Przebudowa nawierzchni drogi gminnej, wraz z elementami poprawiającymi bezpieczeństwo ruchu w miejscowości Jackowo Górne i Jackowo Dolne

II.1.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

1.   Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane drogowe na długości 1,472 km polegające na przebudowie nawierzchni drogi gminnej w miejscowości Jackowo Górne i Jackowo Dolne wraz z budową chodnika. Zamówienie obejmuje wykonanie następujących czynności:

1).          Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych

2).          Rozebranie istniejących krawężników betonowych 15x30 cm wraz z ławą betonową

3).          Rozebranie chodnika z kostki brukowej

4).          Mechaniczne rozebranie nawierzchni z mas bitumicznych wraz z wywozem gruzu z rozbiórki

5).          Cięcie piła nawierzchni bitumicznych

6).          Roboty ziemne wykonane koparkami podsiębiernymi o pojemności łyżki 0,60 m3 w gr. kat. III-IV z transportem urobku na odległość do 1 km (Pozycja obejmuje zdjęcie warstwy humusu o średniej grubości 10 cm z odwiezieniem materiału na zwałkę wykonawcy)

7).          Przełożenie istniejącej nawierzchni chodnika z kostki gr. 6 cm w miejscach budowy studni chłonnych i wpustów ulicznych

8).          Oczyszczenie rowów z namułu o grubości 20 cm z wyprofilowaniem skarp rowu oraz plantowaniem

9).          Wykonanie studzienek ściekowych ulicznych betonowych o śr 500 mm z wpustem ulicznym na zawiasach typ ciężki (osadnik prefabrykowany z nawierconym otworem i przejściem szczelnym)

10).      Wykonanie studni rewizyjnych - chłonnych z kręgów betonowych i żelbetowych o śr 1200 mm wykonane metodą studniarską głębokości 2,5 m

11).      Wykonanie przykanalików z rur PVC fi 160 mm łączonych na wcisk z wykonaniem połączeń szczelnych w studniach chłonnych

12).      Ustawienie krawężników betonowych 15x30 cm na ławie betonowej z oporem z betonu B-10

13).      Ustawnie obrzeży betonowych o wymiarach 30x8 cm na podsypce piaskowej

14).      Wykonanie profilowania i zagęszczenia podłoża wykonane mechanicznie poda warstwy konstrukcyjne wraz z wykonaniem podbudowy z kruszywa naturalnego (pospółki) grubości 10 cm.

15).      Wykonanie podbudowy grubości 20 cm z mieszanki kruszywa łamanego o frakcji 0/31,5 mm stabilizowanego mechanicznie – w miejscach rozbiórki istniejącej nawierzchni

16).      Wykonanie podbudowy z betonu B-20 z dylatacją – podbudowa nawierzchni zatoki autobusowej

17).      Wykonanie remontu cząstkowego nawierzchni bitumicznych mieszankami mineralno – asfaltowymi – odtworzenie istniejącej nawierzchni po przekopach przykanalików i studni kanalizacyjnych

18).      Mechaniczne czyszczenie nawierzchni drogowej ulepszonej

19).      Skropienie nawierzchni drogowej asfaltowej

20).      Wykonanie nawierzchnia z mieszanek mineralno – bitumicznych asfaltowych o średniej gr. 2 cm – warstwa wyrównawcza,

21).      Wykonanie nawierzchni z mieszanki mineralno – bitumicznych asfaltowych o grubości 4 cm – warstwa ścieralna

22).      Wykonanie nawierzchni z kostki betonowej grubości 8 cm – kolorowej na podsypce cementowo – piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem – nawierzchnia zatoki autobusowej

23).      Wykonanie chodnika z kostki brukowej betonowej grubości 6 cm na podsypce cementowo – piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem

24).      Wykonanie nawierzchni chodnika na przejściach dla pieszych z płyt betonowych z wypustkami o wymiarach 35x35x5 cm na podsypce cementowo – piaskowej,

25).      Wykonanie ścieków pochodnikowych z prefabrykatów betonowych

26).      Dostawa i montaż wiaty przystankowej, konstrukcja stalowa, wypełnienie bezpieczne transparentem z sześcioma miejscami siedzącymi

27).      Wykonanie regulacji pionowej studzienek dla urządzeń podziemnych

28).      Montaż na wysięgnikach i podłączenie opraw oświetlenia zewnętrznego na słupach istniejących – oprawa typ Malaga lub równoważna z lampami sadowymi

29).      Wymiana istniejących opraw oświetlenia zewnętrznego na słupach istniejących oprawa typ Malaga lub równoważna z lampami sadowymi

30).      Ustawienie pionowych znaków drogowych oraz lustra sferycznego

31).      Wykonanie oznakowania poziomego jezdni farba chlorokauczukową – linie na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych malowanie mechaniczne

32).      Wykonanie poręczy sztywnych z pochwytem i przeciągiem z rur śr. 60 i 38 mm o rozstawie słupków z rur nierdzewnych o śr. 60 mm co 1,5 m

33).      Wykonanie poboczy żwirowych warstwa grubości 10 cm z kruszywa rozściełanego mechanicznie

2.   Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia jest opisany w :

 -    przedmiarze robót                                                     

 -    dokumentacji projektowej                                          

 -    specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót 

3.   Zamawiający informuje, iż przedmiary przekazane Wykonawcy pełnią funkcję jedynie pomocniczą (informacyjną) przy kalkulacji ceny przy składaniu ofert przez Wykonawców. Przygotowując oferty Wykonawcy powinni sprawdzić zgodność przedmiarów z pozostałymi częściami dokumentacji projektowej. Nie wniesienie zastrzeżeń przez Wykonawcę w w/w zakresie  skutkuje obowiązkiem wykonania przez wykonawcę robót zgodnie z dokumentacją techniczną i wiedzą techniczną zgodnie z art. 647 K.C.

4. Jeżeli gdziekolwiek w projekcie budowlanym lub ST wykonania i odbioru robót budowlanych wskazano znak towarowy, patent, pochodzenia materiałów lub urządzeń to wykonawca może zastosować równoważne.

5.   Rozliczenie z Wykonawca będzie następowało zgodnie z ilością faktycznie wykonanych robót po cenach jednostkowych zaoferowanych przez Wykonawcę. W przypadku wystąpienia robót dodatkowych lub zamiennych będących następstwem wykonania zadania podstawowego Zamawiający zastosuje się do art. 67 ust. 1 pkt. 5 i 6 ustawy PZP. Wyliczenie cen jednostkowych zamówienia dodatkowego lub uzupełniającego zostanie wyliczone z zaoferowanych cen jednostkowych przez Wykonawcę z zamówienia podstawowego. Wartość zamówienia podstawowego lub uzupełniającego nie może przekroczyć 10% kwoty podstawowej zaoferowanej przez Wykonawcę.

6. Wybawcy zobowiązani są do opracowania kosztorysu ofertowego na podstawie przedmiarów robót.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówienia uzupełniającego: TAK

Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 i 6

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

45.23.31.20-6  - roboty w zakresie budowy dróg

45.10.00.00-8 – przygotowanie terenu pod budowę

45.23.32.22-1 – roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

34.99.22.00-9 – znaki drogowe

45.11.13.00-1 - Roboty rozbiórkowe

45.23.32.21-4 - Malowanie nawierzchni

45.31.61.10-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: do 31.07.2011r.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

1.   Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 10.000,00 PLN (słownie złotych: dziesięć tysięcy).    

2.   Wadium może być wniesione (w zależności od wyboru Wykonawcy) w następujących formach:

a)      pieniądzu, wpłaconym na konto: Urzędu Gminy w Somiance, nr konta: 28 8923 1076 0600 0824 2006 0006  Bank Spółdzielczy w Ostrowi Mazowieckiej oddział w Somiance,

b)     gwarancjach bankowych- oryginał,

c)      gwarancjach ubezpieczeniowych- oryginał,

d)     poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm)- oryginał.

e)   poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym - oryginał,

3.  Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz, należy wnieść do Urzędu Gminy Somianka, pok. nr 6, a  jego kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę załączyć do oferty.

4.   Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wskazaną formą i wysokością wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub Wykonawca nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania.

5.   Za datę i godzinę wniesienia wadium w formie pieniądza przyjmuje się datę i godzinę uznania rachunku  zamawiającego. Do oferty należy dołączyć kopię przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.

6.    Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie:

7.    Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:

      a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;

      b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,

      c) zawarcie umowy w sprawie Zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

8.  Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium, jeżeli:

a)      nie zwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a ustawy Pzp.;

b)      zostanie zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego oraz zostanie wniesione przez Wykonawcę zabezpieczenie należytego wykonania umowy;

c)      Zamawiający unieważni postępowanie,

9.   Zamawiający dokona zwrotu wadium niezwłocznie na  pisemny wniosek wykonawcy który wycofał ofertę przed upływem terminu do składania ofert,

10.       Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizję bankową za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

III.2) ZALICZKI

Czy przewiduje się udzielenie zaliczki na poczet wykona nie zamówienia: nie

III.3)   WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW

III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy nakładają obowiązek ich posiadania.

            Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy.

2.      Podpisany formularz „oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1 i o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.

3.      Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległości płatności lub wstrzymane w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

III.3.2.) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Wykaz wykonanych robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie (należy dołączyć kopie dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zadania potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem np. – referencje, faktury, umowy, protokoły itp.) wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, jeśli udokumentuje realizację minimum 2 roboty o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 500.000,00 zł. licząc od miesiąca ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

W przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów (podanie w wykazie robót zrealizowanych przez te podmioty) należy dołączyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do współpracy przy wykonywaniu zamówienia przez oddanie do dyspozycji niezbędnych zasobów 

III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia maszyn, pojazdów, narzędzi i urządzeń jakimi dysponuje wykonawca przewidzianych do realizacji zamówienia: 1 rozściełacz, 1 walc stalowy wibracyjny, 1 walec ogumiony, 1 koparko ładowarka, oraz pozostałe maszyny i urządzenia gwarantujące terminować wykonania prac.  Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na maszynach do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi maszynami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania wykonawcy maszyn zdolnych wykonać zamówienia do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia.

III.3.4) Osoby zdolne do wykonywania zamówienia

1.      Wykaz kadry pracowniczej odpowiedzialnej za realizację przedmiotu zamówienia wraz z zakresem wykonywanych przez nich czynności oraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Kadra pracownicza powinna być zatrudniona u Wykonawcy na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia, umowy o dzieło. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi osobami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania wykonawcy osób zdolnych wykonać zamówienia (kadry pracowniczej) do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia.  W zakresie tym należy wskazać kierownika budowy oraz kierownika robót drogowych.

2.      Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a szczególności kadra określona w pkt. powyżej, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

 III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4) INFORMACJĘ O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTEPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIA NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY.

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

1.   Wykaz kadry pracowniczej odpowiedzialnej za realizację przedmiotu zamówienia wraz z zakresem wykonywanych przez nich czynności z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Kadra pracownicza powinna być zatrudniona u Wykonawcy na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia, umowy o dzieło. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi osobami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania wykonawcy osób zdolnych wykonać zamówienia (kadry pracowniczej) do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia.  W zakresie tym należy wskazać kierownika budowy oraz kierownika robót drogowych.

2. Zaświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a szczególności kadra określona w pkt 1 posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

3. Wykaz wykonanych robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie (należy dołączyć kopie dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zadania potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem np. – referencje, faktury, umowy, protokoły itp.) wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, jeśli udokumentuje realizację minimum 2 roboty o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 500.000,00 zł. licząc od miesiąca ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

      W przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów (podanie w wykazie robót zrealizowanych przez te podmioty) należy dołączyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do współpracy przy wykonywaniu zamówienia przez oddanie do dyspozycji niezbędnych zasobów 

4.   Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia maszyn, pojazdów, narzędzi i urządzeń jakimi dysponuje wykonawca przewidzianych do realizacji zamówienia: 1 rozściełacz, 1 walc stalowy wibracyjny, 1 walec ogumiony, 1 koparko ładowarka, oraz pozostałe maszyny i urządzenia gwarantujące terminować wykonania prac.  Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na maszynach do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi maszynami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania wykonawcy maszyn zdolnych wykonać zamówienia do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia.

3.      Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

4.      Potwierdzenie wniesienia wadium

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 ustawy, należy przedłożyć:

1.      Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy..

2.      Podpisany formularz „oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1 i o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych

3.      Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległości płatności lub wstrzymane w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

1.       nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

2.       nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

3.       nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sadowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert – albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sadowym administracyjnym albo organem samorządu zawodowego albo administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiedni miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty nie wymienione w pkt. III.4)

1.      Poprawnie wypełniony formularz oferty z podaną ceną jednostkową za całość zadania, podpisany przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy i zaciągnięcia zobowiązań w wysokości wartości złożonej oferty

2.      Potwierdzenie dokonania wpłaty wadium.

3.      Poprawnie wypełniony kosztorys ofertowy z wykorzystaniem wzoru

4.  Harmonogram rzeczowo-finansowy.

5.   Zaparafowane istotne postanowienia umowy.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienia publiczne tylko dla wykonawców u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.

IV.3) ZMIANY UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian:

-        W przypadku zmiany stawki VAT przez władze ustawodawczą w trakcie trwania umowy, wynikającej ze zmiany stawki od towarów i usług oraz podatku akcyzowego.

-        W przypadku działania siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie zamówienia w terminie umownym lub powodującej zmianę zakresu robót,

-        W przypadku wystąpienia istotnych powodów uniemożliwiających zachowanie terminu  - na wniosek Wykonawcy zaakceptowany przez Zamawiającego

-        W przypadku wystąpienia robót dodatkowych lub uzupełniających jeżeli w związku z tym konieczne będzie wydłużenie terminy wykonania umowy

-        Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Gmina Somianka http;//ugsomianka.bip.org.pl,  

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Somianka 07-203 Somianka

IV.4.2) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: do dnia 22.03.2011r. godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Somianka, 07-203 Somianka, pok. Nr 6. Otwarcie ofert nastąpi w pok. Nr 19 w dniu 22.03.2011r. o godz. 10:10

IV.4.3) Termin związania ofertą: 30 dni od daty składania i otwarcia ofert.

IV.4.4) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:

NIE DOTYCZY

IV.4.5) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi :

NIE DOTYCZY

 Wójt Gminy Somianka

   /-/ Andrzej Żołyński

 Modyfikacja SIWZ

 

 

Gmina Somianka 07-203 Somianka pow. wyszkowski woj. mazowieckie

tel. (0-29) 74-187-90 fax (0-29) 74-187-14 http://www.somianka.pl,  

e-mail: somianka@somianka.pl, ogłasza przetarg nieograniczony  o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 ustawy pzp.

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:  Gminy Somianka 07-203 Somianka pow. Wyszkowski, woj. Mazowieckie tel. (29)74-187-90 fax (29)74-187-14 http://www.somianka.ple-mail: somianka@somianka.pl,

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMOWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa nawierzchni drogi gminnej, wraz z elementami poprawiającymi bezpieczeństwo ruchu w miejscowości Jackowo Górne i Jackowo Dolne

II.1.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

1.   Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane drogowe na długości 1,472 km polegające na przebudowie nawierzchni drogi gminnej w miejscowości Jackowo Górne i Jackowo Dolne wraz z budową chodnika. Zamówienie obejmuje wykonanie następujących czynności:

1).          Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych

2).          Rozebranie istniejących krawężników betonowych 15x30 cm wraz z ławą betonową

3).          Rozebranie chodnika z kostki brukowej

4).          Mechaniczne rozebranie nawierzchni z mas bitumicznych wraz z wywozem gruzu z rozbiórki

5).          Cięcie piła nawierzchni bitumicznych

6).          Roboty ziemne wykonane koparkami podsiębiernymi o pojemności łyżki 0,60 m3 w gr. kat. III-IV z transportem urobku na odległość do 1 km (Pozycja obejmuje zdjęcie warstwy humusu o średniej grubości 10 cm z odwiezieniem materiału na zwałkę wykonawcy)

7).          Przełożenie istniejącej nawierzchni chodnika z kostki gr. 6 cm w miejscach budowy studni chłonnych i wpustów ulicznych

8).          Oczyszczenie rowów z namułu o grubości 20 cm z wyprofilowaniem skarp rowu oraz plantowaniem

9).          Wykonanie studzienek ściekowych ulicznych betonowych o śr 500 mm z wpustem ulicznym na zawiasach typ ciężki (osadnik prefabrykowany z nawierconym otworem i przejściem szczelnym)

10).      Wykonanie studni rewizyjnych - chłonnych z kręgów betonowych i żelbetowych o śr 1200 mm wykonane metodą studniarską głębokości 2,5 m

11).      Wykonanie przykanalików z rur PVC fi 160 mm łączonych na wcisk z wykonaniem połączeń szczelnych w studniach chłonnych

12).      Ustawienie krawężników betonowych 15x30 cm na ławie betonowej z oporem z betonu B-10

13).      Ustawnie obrzeży betonowych o wymiarach 30x8 cm na podsypce piaskowej

14).      Wykonanie profilowania i zagęszczenia podłoża wykonane mechanicznie poda warstwy konstrukcyjne wraz z wykonaniem podbudowy z kruszywa naturalnego (pospółki) grubości 10 cm.

15).      Wykonanie podbudowy grubości 20 cm z mieszanki kruszywa łamanego o frakcji 0/31,5 mm stabilizowanego mechanicznie – w miejscach rozbiórki istniejącej nawierzchni

16).      Wykonanie podbudowy z betonu B-20 z dylatacją – podbudowa nawierzchni zatoki autobusowej

17).      Wykonanie remontu cząstkowego nawierzchni bitumicznych mieszankami mineralno – asfaltowymi – odtworzenie istniejącej nawierzchni po przekopach przykanalików i studni kanalizacyjnych

18).      Mechaniczne czyszczenie nawierzchni drogowej ulepszonej

19).      Skropienie nawierzchni drogowej asfaltowej

20).      Wykonanie nawierzchnia z mieszanek mineralno – bitumicznych asfaltowych o średniej gr. 2 cm – warstwa wyrównawcza,

21).      Wykonanie nawierzchni z mieszanki mineralno – bitumicznych asfaltowych o grubości 4 cm – warstwa ścieralna

22).      Wykonanie nawierzchni z kostki betonowej grubości 8 cm – kolorowej na podsypce cementowo – piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem – nawierzchnia zatoki autobusowej

23).      Wykonanie chodnika z kostki brukowej betonowej grubości 6 cm na podsypce cementowo – piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem

24).      Wykonanie nawierzchni chodnika na przejściach dla pieszych z płyt betonowych z wypustkami o wymiarach 35x35x5 cm na podsypce cementowo – piaskowej,

25).      Wykonanie ścieków pochodnikowych z prefabrykatów betonowych

26).      Dostawa i montaż wiaty przystankowej, konstrukcja stalowa, wypełnienie bezpieczne transparentem z sześcioma miejscami siedzącymi

27).      Wykonanie regulacji pionowej studzienek dla urządzeń podziemnych

28).      Montaż na wysięgnikach i podłączenie opraw oświetlenia zewnętrznego na słupach istniejących – oprawa typ Malaga lub równoważna z lampami sadowymi

29).      Wymiana istniejących opraw oświetlenia zewnętrznego na słupach istniejących oprawa typ Malaga lub równoważna z lampami sadowymi

30).      Ustawienie pionowych znaków drogowych oraz lustra sferycznego

31).      Wykonanie oznakowania poziomego jezdni farba chlorokauczukową – linie na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych malowanie mechaniczne

32).      Wykonanie poręczy sztywnych z pochwytem i przeciągiem z rur śr. 60 i 38 mm o rozstawie słupków z rur nierdzewnych o śr. 60 mm co 1,5 m

33).      Wykonanie poboczy żwirowych warstwa grubości 10 cm z kruszywa rozściełanego mechanicznie

2.   Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia jest opisany w :

 -    przedmiarze robót                                                     

 -    dokumentacji projektowej                                         

 -    specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót 

3.   Zamawiający informuje, iż przedmiary przekazane Wykonawcy pełnią funkcję jedynie pomocniczą (informacyjną) przy kalkulacji ceny przy składaniu ofert przez Wykonawców. Przygotowując oferty Wykonawcy powinni sprawdzić zgodność przedmiarów z pozostałymi częściami dokumentacji projektowej. Nie wniesienie zastrzeżeń przez Wykonawcę w w/w zakresie  skutkuje obowiązkiem wykonania przez wykonawcę robót zgodnie z dokumentacją techniczną i wiedzą techniczną zgodnie z art. 647 K.C.

4. Jeżeli gdziekolwiek w projekcie budowlanym lub ST wykonania i odbioru robót budowlanych wskazano znak towarowy, patent, pochodzenia materiałów lub urządzeń to wykonawca może zastosować równoważne.

5.   Rozliczenie z Wykonawca będzie następowało zgodnie z ilością faktycznie wykonanych robót po cenach jednostkowych zaoferowanych przez Wykonawcę. W przypadku wystąpienia robót dodatkowych lub zamiennych będących następstwem wykonania zadania podstawowego Zamawiający zastosuje się do art. 67 ust. 1 pkt. 5 i 6 ustawy PZP. Wyliczenie cen jednostkowych zamówienia dodatkowego lub uzupełniającego zostanie wyliczone z zaoferowanych cen jednostkowych przez Wykonawcę z zamówienia podstawowego. Wartość zamówienia podstawowego lub uzupełniającego nie może przekroczyć 10% kwoty podstawowej zaoferowanej przez Wykonawcę.

6. Wybawcy zobowiązani są do opracowania kosztorysu ofertowego na podstawie przedmiarów robót.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówienia uzupełniającego: TAK

Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 i 6

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

45.23.31.20-6  - roboty w zakresie budowy dróg

45.10.00.00-8 – przygotowanie terenu pod budowę

45.23.32.22-1 – roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

34.99.22.00-9 – znaki drogowe

45.11.13.00-1 - Roboty rozbiórkowe

45.23.32.21-4 - Malowanie nawierzchni

45.31.61.10-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: do 31.07.2011r.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

1.   Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 10.000,00 PLN (słownie złotych: dziesięć tysięcy).    

2.   Wadium może być wniesione (w zależności od wyboru Wykonawcy) w następujących formach:

a)      pieniądzu, wpłaconym na konto: Urzędu Gminy w Somiance, nr konta: 28 8923 1076 0600 0824 2006 0006  Bank Spółdzielczy w Ostrowi Mazowieckiej oddział w Somiance,

b)     gwarancjach bankowych- oryginał,

c)      gwarancjach ubezpieczeniowych- oryginał,

d)     poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm)- oryginał.

e)   poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym - oryginał,

3.  Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz, należy wnieść do Urzędu Gminy Somianka, pok. nr 6, a  jego kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę załączyć do oferty.

4.   Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wskazaną formą i wysokością wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub Wykonawca nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania.

5.   Za datę i godzinę wniesienia wadium w formie pieniądza przyjmuje się datę i godzinę uznania rachunku  zamawiającego. Do oferty należy dołączyć kopię przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.

6.    Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie:

7.    Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:

      a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;

      b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,

      c) zawarcie umowy w sprawie Zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

8.  Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium, jeżeli:

a)      nie zwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a ustawy Pzp.;

b)      zostanie zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego oraz zostanie wniesione przez Wykonawcę zabezpieczenie należytego wykonania umowy;

c)      Zamawiający unieważni postępowanie,

9.   Zamawiający dokona zwrotu wadium niezwłocznie na  pisemny wniosek wykonawcy który wycofał ofertę przed upływem terminu do składania ofert,

10.       Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizję bankową za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

III.2) ZALICZKI

Czy przewiduje się udzielenie zaliczki na poczet wykona nie zamówienia: nie

III.3)   WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW

III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy nakładają obowiązek ich posiadania.

            Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy.

2.      Podpisany formularz „oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1 i o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.

3.      Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległości płatności lub wstrzymane w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

III.3.2.) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Wykaz wykonanych robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie (należy dołączyć kopie dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zadania potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem np. – referencje, faktury, umowy, protokoły itp.) wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, jeśli udokumentuje realizację minimum 2 roboty o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 500.000,00 zł. licząc od miesiąca ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

W przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów (podanie w wykazie robót zrealizowanych przez te podmioty) należy dołączyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do współpracy przy wykonywaniu zamówienia przez oddanie do dyspozycji niezbędnych zasobów 

III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia maszyn, pojazdów, narzędzi i urządzeń jakimi dysponuje wykonawca przewidzianych do realizacji zamówienia: 1 rozściełacz, 1 walc stalowy wibracyjny, 1 walec ogumiony, 1 koparko ładowarka, oraz pozostałe maszyny i urządzenia gwarantujące terminować wykonania prac.  Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na maszynach do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi maszynami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania wykonawcy maszyn zdolnych wykonać zamówienia do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia.

III.3.4) Osoby zdolne do wykonywania zamówienia

1.      Wykaz kadry pracowniczej odpowiedzialnej za realizację przedmiotu zamówienia wraz z zakresem wykonywanych przez nich czynności oraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Kadra pracownicza powinna być zatrudniona u Wykonawcy na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia, umowy o dzieło. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi osobami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania wykonawcy osób zdolnych wykonać zamówienia (kadry pracowniczej) do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia.  W zakresie tym należy wskazać kierownika budowy oraz kierownika robót drogowych.

2.      Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a szczególności kadra określona w pkt. powyżej, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

 III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4) INFORMACJĘ O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTEPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIA NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY.

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

1.   Wykaz kadry pracowniczej odpowiedzialnej za realizację przedmiotu zamówienia wraz z zakresem wykonywanych przez nich czynności z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Kadra pracownicza powinna być zatrudniona u Wykonawcy na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia, umowy o dzieło. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi osobami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania wykonawcy osób zdolnych wykonać zamówienia (kadry pracowniczej) do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia.  W zakresie tym należy wskazać kierownika budowy oraz kierownika robót drogowych.

2. Zaświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a szczególności kadra określona w pkt 1 posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

3. Wykaz wykonanych robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie (należy dołączyć kopie dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zadania potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem np. – referencje, faktury, umowy, protokoły itp.) wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, jeśli udokumentuje realizację minimum 2 roboty o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 500.000,00 zł. licząc od miesiąca ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

      W przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów (podanie w wykazie robót zrealizowanych przez te podmioty) należy dołączyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do współpracy przy wykonywaniu zamówienia przez oddanie do dyspozycji niezbędnych zasobów 

4.   Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia maszyn, pojazdów, narzędzi i urządzeń jakimi dysponuje wykonawca przewidzianych do realizacji zamówienia: 1 rozściełacz, 1 walc stalowy wibracyjny, 1 walec ogumiony, 1 koparko ładowarka, oraz pozostałe maszyny i urządzenia gwarantujące terminować wykonania prac.  Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na maszynach do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi maszynami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania wykonawcy maszyn zdolnych wykonać zamówienia do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia.

3.      Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

4.      Potwierdzenie wniesienia wadium

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 ustawy, należy przedłożyć:

1.      Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy..

2.      Podpisany formularz „oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1 i o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych

3.      Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległości płatności lub wstrzymane w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

1.       nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

2.       nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

3.       nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sadowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert – albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sadowym administracyjnym albo organem samorządu zawodowego albo administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiedni miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty nie wymienione w pkt. III.4)

1.      Poprawnie wypełniony formularz oferty z podaną ceną jednostkową za całość zadania, podpisany przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy i zaciągnięcia zobowiązań w wysokości wartości złożonej oferty

2.      Potwierdzenie dokonania wpłaty wadium.

3.      Poprawnie wypełniony kosztorys ofertowy z wykorzystaniem wzoru

4.  Harmonogram rzeczowo-finansowy.

5.   Zaparafowane istotne postanowienia umowy.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienia publiczne tylko dla wykonawców u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.

IV.3) ZMIANY UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian:

-        W przypadku zmiany stawki VAT przez władze ustawodawczą w trakcie trwania umowy, wynikającej ze zmiany stawki od towarów i usług oraz podatku akcyzowego.

-        W przypadku działania siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie zamówienia w terminie umownym lub powodującej zmianę zakresu robót,

-        W przypadku wystąpienia istotnych powodów uniemożliwiających zachowanie terminu  - na wniosek Wykonawcy zaakceptowany przez Zamawiającego

-        W przypadku wystąpienia robót dodatkowych lub uzupełniających jeżeli w związku z tym konieczne będzie wydłużenie terminy wykonania umowy

-        Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Gmina Somianka http;//ugsomianka.bip.org.pl,  

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Somianka 07-203 Somianka

IV.4.2) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: do dnia 16.03.2011r. godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Somianka, 07-203 Somianka, pok. Nr 6. Otwarcie ofert nastąpi w pok. Nr 19 w dniu 16.03.2011r. o godz. 10:10

IV.4.3) Termin związania ofertą: 30 dni od daty składania i otwarcia ofert.

IV.4.4) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:

NIE DOTYCZY

IV.4.5) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi :

NIE DOTYCZY

 Wójt Gminy Somianka

   /-/ Andrzej Żołyński

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Przedmiar robót

Opis

Projekt budowlano-wykonawczy -  1,  2,  3,  4,  5,  6,  7,  8

 

Somianka, 2011/03/24

Kz. 271.6.2011

 

Wykonawcy biorący udział

w postępowaniu przetargowym

 

 

Nazwa zamówienia:

„Przebudowa nawierzchni drogi gminnej, wraz z elementami poprawiającymi bezpieczeństwo ruchu w miejscowości Jackowo Górne i Jackowo Dolne

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu 

nieograniczonego ( KZ 270/3/11)

 

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY I ODRZUCENIU OFERTY WYKONAWCY

Na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 1 i pkt. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 nr 113 poz. 759 z późn. zm.) zawiadamiamy o wyborze najkorzystniejszej oferty, wszystkich wykonawców składających oferty w przetargu nieograniczonym na realizację w/w zadania.

Najkorzystniejszą ofertą złożył Wykonawca nr 1

PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCJI HANDLU I OBROTU

„POLHILD I”

Mieczysław Piotrowski, Paweł Piotrowski, Zygmunt Piotrowski Spółka Jawna

Ul. H. Sienkiewicza 13, 05-230 Kobyłka

za cenę brutto 501.216,81 zł.

 

Nr oferty

Wykonawca i siedziba/adres

Wartość za całość zadania

( brutto)

Punktacja

Uwagi

 

1.

PRZEDSIEBIORSTWO PRODUKCJI HANDLU I OBROTU

„POLHILD I”

Mieczysław Piotrowski, Paweł Piotrowski, Zygmunt Piotrowski spółka Jawna

Ul. H. Sienkiewicza 13, 05-230 Kobyłka

501.216,81 zł.

100,00 %

 

Oferta ważna

2.

SPÓŁDZIELNIA ROBÓT BUDOWLANO DROGOWYCH

Ul. Zaściankowa 1, 05-240 Tłuszcz

543.593,23 zł.

92,20 %

 

Oferta ważna

3.

STRABAG Sp. z o.o.

Ul. Parzniewska 10

05-800 Pruszków

669.053,96 zł.

74,91 %

Oferta ważna

4.

Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Spółka z o. o. ul. Kolejowa 28

05- 300 Mińsk Mazowiecki

508.982,94 zł.

98,47 %

Oferta ważna

5.

Drogi i Mosty  Jan Kaczmarczyk Kacice 76,

06- 100 Pułtusk

604.899,88 zł.

82,86 %

Oferta ważna

6.

BRUKER Przedsiębiorstwo Drogowe S.C.

Julian Malarecki, Bartłomiej Malarecki

Ul. Idzikowskiego 49, 05-070 Sulejówek

571.177,18 zł.

87,75 %

 

Oferta odrzucona

 

 

Ze względu na najkorzystniejszą cenę, oferta w/w wykonawcy została zaakceptowana przez Wójta Gminy po zwiększeniu kwoty jaka była przeznaczona na sfinansowanie zadania do wysokości złożonej oferty. Oferta w/w wykonawcy uzyskała rekomendację komisji przetargowej. Była to najkorzystniejsza cena ofertowa, po zwiększeniu kwoty jaka była przeznaczona na sfinansowanie zadania do wysokości złożonej oferty, w związku z powyższym oferta Wykonawcy nie przekracza możliwości ani zamierzeń finansowych Zamawiającego.

W przetargu wzięło udział sześciu wykonawców, którzy złożyli oferty (pięć ofert ważnych, jedna oferta odrzucona). Oferta nr 6 Wykonawca BRUKER Przedsiębiorstwo Drogowe S.C. Julian Malarecki, Bartłomiej Malarecki Ul. Idzikowskiego 49, 05-070 Sulejówek, zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z póź. zm.), została odrzucona z postępowania gdyż ich treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

Umowa z Wykonawcą w sprawie realizacji w/w zamówienia publicznego zostanie zawarta zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. (Dz.U. z 2010r. Nr 113 poz. 759z póź. Zm.)

 

Uzasadnienie

W celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żądał dołączenia dokumentów wymienionych w pkt. IX SIWZ „Wykaz oświadczeń i dokumentów jakie maja dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu”.

I.    Wykonawca, BRUKER Przedsiębiorstwo Drogowe S.C. Julian Malarecki, Bartłomiej Malarecki Ul. Idzikowskiego 49, 05-070 Sulejówek składając ofertę nie przedłożył oraz nie załączył następujących dokumentów:

1.      Poprawnie wypełniony kosztorys ofertowy z wykorzystaniem wzoru

Wykonawca w złożonej ofercie nie przedłożył poprawnego kosztorysu ofertowego. Do oferty Wykonawca dołączył tylko jeden kosztorys, natomiast zgodnie z załącznikami stanowiącymi integralną część SIWZ Zamawiający żądał dołączenie do oferty dwóch kosztorysów ofertowych - wykonawca nie przedłożył drugiego kosztorysu. W związku z powyższym, iż wyżej wymieniony dokument stanowi podstawę w obliczeniu wartości zadania a uzupełnienie oferty o ten dokument stanowiło by zmianą wartości zadania,  Zamawiający nie może wezwać Wykonawcy do uzupełnienia w/w dokumentu.

 

Ze względu na niekompletną oraz nie zgodna ofertę z SIWZ komisja przetargowa uznała ofertę wykonawcy za odrzuconą z postępowania przetargowego na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2. ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z póź. zm.).

 

Uzasadnienie prawne

Brak przedstawienia dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tj. 22.03.2011r.. stanowi obligatoryjną przesłankę do odrzucenia z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z póź. Zm.). Art. 89. ust. 1 pkt. 2 w/w ustawy stanowi: Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli  jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

Ponadto Zamawiający informuje, iż od rozstrzygnięcia postępowania przysługują Wykonawcy środki ochrony prawnej przewidziane w dziale VI ustawy Prawo zamówień publicznych obowiązującej w chwili wszczęcia postępowania.

  

 Wójt Gminy Somianka

               /-/ Andrzej Żołyński 

Otrzymują:

 

1.        PRZEDSIEBIORSTWO PRODUKCJI HANDLU I OBROTU

        „POLHILD I”

        Ul. H. Sienkiewicza 13,

        05-230 Kobyłka

2.        SPÓŁDZIELNIA ROBÓT BUDOWLANO DROGOWYCH

        Ul. Zaściankowa 1,

        05-240 Tłuszcz

3.        STRABAG Sp. z o.o.

        Ul. Parzniewska 10

        05-800 Pruszków

4.        Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Spółka z o. o.

        ul. Kolejowa 28

        05- 300 Mińsk Mazowiecki

5.        Drogi i Mosty  Jan Kaczmarczyk

        Kacice 76,

        06- 100 Pułtusk

6.        BRUKER Przedsiębiorstwo Drogowe S.C.

        Julian Malarecki, Bartłomiej Malarecki

        Ul. Idzikowskiego 49,

        05-070 Sulejówek

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 4284064]

przewiń do góry