Somianka 2010/10/18

 

KZ341/16-01/10

Wykonawcy biorący udział

w postępowaniu przetargowym


 

Nazwa zamówienia:

„Przygotowanie i dostawa gotowych posiłków dla dzieci w wieku od 3 do 5 lat do przedszkoli w ramach realizacji projektu „Od super przedszkolaka do wzorowego uczniaka”

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego

(KZ340/16/10)

ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA PRZETARGOWEGO

Działając na podstawie art. 93 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r., Nr 113 poz. 759) Gmina Somianka zawiadamia wszystkich wykonawców składających oferty w przetargu nieograniczonym o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 ustawy PZP, na realizację w/w usługi:

O unieważnieniu postępowania, na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759) ponieważ nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu.

Uzasadnienie

W przedmiotowym postępowaniu w wymaganym terminie, tj. do dnia 18.10.2010r. wpłynęła jedna oferta od następującego Wykonawcy: Firmą Catering u Majki Paweł Ciećwierz z siedzibą przy 1 Maja 23/B,C,D,E , 07-200 Wyszków, jednakże na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. (Dz.U. z 2010r. Nr 113 poz. 759) oferta wykonawcy została odrzucona z postępowania z następujących powodów – Jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W ofercie brakowało lub były niekompletne następujące dokumenty:

1.      Poprawnie wypełniony formularz oferty z podaną ceną jednostkową za jedną stawkę żywieniową dla jednej osoby (3 posiłki wraz z dowozem). Formularz powinien być podpisany przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy i zaciągnięcia zobowiązań w wysokości wartości złożonej oferty.

Wykonawca przedłożył formularz ofertowy nie zgodny z załączonym do SIWZ i stanowiącym jego integralną część.

2.   Aktualne  zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległości płatności lub wstrzymane w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

Wykonawca nie przedłożył żadnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego, potwierdzającego, że nie zalega z opłaceniem podatków

3.   Wykaz wykonanych dostaw w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) min. 1 usługi polegającej na dostawie, dowozie posiłków o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 złotych lub wydał wraz z dowozem 100 posiłków w jednym roku kalendarzowym licząc od miesiąca ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi zostały wykonane prawidłowo.

Wykonawca nie przedstawił wykazu wykonanych dostaw zgodnie z załącznikiem do SIWZ jak również nie załączył żadnych referencji w zakresie spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia

4.   Wykaz kadry pracowniczej odpowiedzialnej za realizację przedmiotu zamówienia wraz z zakresem wykonywanych przez nich czynności  oraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

Wykonawca nie przedłożył wykazu kadry pracowniczej odpowiedzialnej za realizacje przedmiotu zamówienia

5.   Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

Wykonawca nie przedłożył oświadczenia, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia.

6.   Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia pojazdów, jakimi dysponuje wykonawca przewidzianych do realizacji zamówienia: minimum  1 samochód dopuszczony do przewozu posiłków, termosów zapewniających dostawę ciepłych posiłków

Wykonawca nie przedłożył wykazu niezbędnych do wykonania zamówienia pojazdów jakimi będzie dysponował podczas realizacji zamówienia.

7.   Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca nie przedłożył polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.

8.   Zaparafowane istotne postanowienia umowy.

Wykonawca nie załączył do oferty podpisanych oraz parafowanych istotnych postanowień umowy.

9.      Potwierdzenie wniesienia wadium

Wykonawca nie wniósł wadium w wysokości określonej w SIWZ.

Ze względu na niekompletną oraz nie zgodną ofertę z SIWZ komisja przetargowa uznała ofertę wykonawcy za odrzuconą z postępowania przetargowego na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2. ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759). Wobec zaistnienia powyższego faktu na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010r. Nr. 113 poz. 759) Zamawiający unieważnienia postępowanie.

Uzasadnienie prawne

Brak przedstawienia dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tj. 18.10.2010r. stanowi obligatoryjną przesłankę do odrzucenia z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759). Jednocześnie ze względu na brak innych ofert w przetargu Zamawiający na podstawie Art. 93. ust. 1 pkt. 1 w/w ustawy unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia.  

Ponadto Zamawiający informuje, iż od rozstrzygnięcia postępowania przysługują Wykonawcy środki ochrony prawnej przewidziane w dziale VI ustawy Prawo zamówień publicznych obowiązującej w chwili wszczęcia postępowania.

      Wójt Gminy Somianka

   /-/ Andrzej Żołyński

Gmina Somianka 07-203 Somianka pow. wyszkowski woj. mazowieckie

tel. (0-29) 74-187-90 fax (0-29) 74-187-14 http://www.somianka.pl,  

e-mail: somianka@somianka.pl, ogłasza przetarg nieograniczony  o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 ustawy pzp. i przy udziale środków współfinansowych z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnianie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.1 Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej.

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – Usługa

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:  Gmina Somianka 07-203 Somianka pow. Wyszkowski, woj. Mazowieckie tel. (0-29) 74-187-90 fax (0-29) 74-187-14 http://www.somianka.pl,  

e-mail: somianka@somianka.pl,

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przygotowanie i dostawa gotowych posiłków dla dzieci w wieku od 3 do 5 lat do przedszkoli w ramach realizacji projektu „Od super przedszkolaka do wzorowego uczniaka”

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługa.                                                        

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i dostawa posiłków do przeszkoli zlokalizowanych w następujących miejscowościach:

1.      Przedszkole „Biały Miś” w Nowych Wypychach

2.      Przedszkole „Słoneczko” w Somiance

Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć posiłki dla następującej grupy wiekowej:

-        w wieku 3 lat – 16 dzieci

-        w wieku 4 lat – 29 dzieci

-        w wieku 5 lat – 15 dzieci

Ilość posiłków uzależniona będzie od frekwencji dzieci – zapotrzebowanie na każdy dzień składane będzie przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego do godz. 8.15 każdego dnia z możliwością korekty ilości dostarczanych posiłków do godz. 9.00. lub w dniu poprzedzającym dostawę do godziny 15.00.

Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć do wymienionych wyżej placówek trzy posiłki dziennie wraz z napojami.  Posiłki będą wydawane w naczyniach jednorazowych zakupionych przez Wykonawcę.

Posiłki będą dostarczane z zachowaniem cyklu:

1.      godzina 8.15 śniadanie – dostawa śniadania do przedszkola lub wykonanie śniadania z półproduktów dostarczonych w termosach

2.      godzina 11.30 obiad – dostawa obiadu dwudaniowego i odbiór termosów po śniadaniu

3.      godzina 14.30 podwieczorek – dostawa podwieczorku do przedszkola

4.      godzina 16.00 – odbiór termosów i resztek obiadowych

Dzienny jadłospis obejmuje:

-        Śniadanie: zupa mleczna lub potrawy mleczne i mleko pochodne, kanapka, herbata,

-        Obiad: zupa, drugie danie i surówka, kompot lub napój

-        Podwieczorek: kanapka lub słodka bułka (ciastko) lub desery mleczne, owoce (w tym sezonowe), herbata lub napój mleczny

Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania posiłków w piątki bez wykorzystania artykułów mięsnych (z wyjątkiem ryb).

Kalkulacja obejmuje swoim zakresem dania mięsne, dania półmięsne i dania jarskie.

Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania i dostarczenia posiłków o najwyższym standardzie na bazie produktów najwyższej jakości i bezpieczeństwa zgodnie z normami HACCP. Posiłki muszą spełniać wymogi żywienia zalecane przez Instytut Matki i Dziecka dla dzieci przedszkolnych w wieku 3-6 lat. Posiłki muszą być wykonane z naturalnych produktów metodą tradycyjną, nie można używać produktów typu instant oraz gotowych produktów, np. mrożone pierogi, klopsy, gołąbki itp., masło musi być extra świeże, nie można używać produktów masłopodobnych, wędliny mają być wysokiej jakości, mają nie zawierać dodatków skrobi, soi, mięso nie może być MMO – mięso mechanicznie odkostnione. Co najmniej raz w tygodniu należy dostarczyć wykaz poszczególnych produktów z których został sporządzony posiłek wraz wykazem gramatury. Wykonawca będzie zobowiązany do zachowania diet pokarmowych w zależności od indywidualnych potrzeb dzieci.

Wykonawca będzie zobowiązany do przygotowania posiłków o kaloryczności każdego nie mniejszej niż 550 kcal i gramaturze:

-        Zupy – nie mniej niż 450 ml,

-        II danie – mięso 100 g, ziemniaki, ryż, kasza – 200g, surówki 100g

-        Dania mięsne powinny zawierać „sztukę mięsa na osobę” (z wyłączeniem skrzydełek), a podawane mięso nie powinno być tłuste i przerośnięte.

Zamawiający nie dopuszcza powtarzalności rodzajowo tych samych posiłków w okresach 2 tygodniowych (10 dni). Wykonawca zobowiązany będzie do ułożenia jadłospisu uwzględniającego 10 – dniowe menu które  dostarczy Zamawiającemu do wcześniejszego zaakceptowania. Wszelkie zmiany w jadłospisie sugerowane przez Zamawiającego będą wiążące dla Wykonawcy.

Posiłki należy dostarczyć na własny koszt w specjalistycznych termosach gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakości przewożonych potraw. Dowóz posiłków musi się odbywać dwa razy dziennie tak aby dostarczone posiłki były świeże oraz gorące w przypadku dań obiadowych. Pomiar temperatury odbywać się będzie w momencie przekazywania posiłków na talerze, dla dań gorących temperatura powinna wynosić co najmniej 63 oC. Dostarczane posiłki powinny być zapakowane w pojemniki utrzymujące ich właściwą temperaturę i gotowych do spożycia po ich dostarczeniu wraz z zastosowaną zastawą stołową jednorazowego użytku. Do obowiązków wykonawcy realizowanych za pomocą personelu własnego należy: dostarczenie poporcjowanych posiłków na określone miejsce, dostarczenie czystych naczyń przystosowanych do wydawania posiłków oraz odebranie używanych naczyń i resztek jedzenia, dokonywanie comiesięcznych rozliczeń z Zamawiającym za dostarczone posiłki. Sprawy organizacyjne związane z bezpośrednim wydawaniem posiłków dzieciom korzystającym z usług przedszkola obciążają Zamawiającego.

Szacunkowa ilość posiłków

w roku 2010 od listopada do grudnia

miesiąc

ilość dni roboczych

ilość dzieci

ilość osobodni

listopad

20

60

1200

grudzień

23

60

1380

Ogółem

43

60

2580

w roku 2011 od stycznia do grudnia

miesiąc

ilość dni roboczych

ilość dzieci

ilość osobodni

styczeń

21

60

1260

luty

20

60

1200

marzec

23

60

1380

kwiecień

20

60

1200

maj

21

60

1260

czerwiec

21

60

1260

lipiec

sierpień

22

60

1320

wrzesień

22

60

1320

październik

21

60

1260

listopad

20

60

1200

grudzień

21

60

1260

Ogółem

232

60

13920

w roku 2012 od stycznia do grudnia

miesiąc

ilość dni roboczych

ilość dzieci

ilość osobodni

styczeń

21

60

1260

luty

21

60

1260

marzec

22

60

1320

kwiecień

20

60

1200

maj

21

60

1260

czerwiec

20

60

1200

lipiec

sierpień

22

60

1320

wrzesień

20

60

1200

październik

23

60

1380

listopad

21

60

1260

grudzień

19

60

1140

Ogółem

230

60

13800

w roku 2013 od stycznia do czerwca

miesiąc

ilość dni roboczych

ilość dzieci

ilość osobodni

styczeń

22

60

1320

luty

20

60

1200

marzec

21

60

1260

kwiecień

21

60

1260

maj

18

60

1080

czerwiec

20

60

1200

lipiec

23

60

1380

Ogółem

145

60

8700

Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia ilości dziennej zamawianych posiłków w zależności od bieżących potrzeb zgłaszanych przez Zamawiającego.

Wykonawca uwzględniać będzie przy przygotowaniu posiłków zmniejszane ilości, które zgłoszone zostaną przez Zamawiającego lub upoważnionych pracowników w dniu dostawy posiłków do godz. 8.15 lub w dniu poprzedzającym dostawę do godziny 15.00.

Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi normami, oraz z zachowaniem należytej staranności.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

55.52.00.00 - Usługi dostarczania posiłków
55.52.12.00 - Usługi dowożenia posiłków

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.

II.1.7) Zamówienia uzupełniające. Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: do 31.07.2013r

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

·                  Informacja na temat wadium:

1.   Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 5 000,00 PLN (słownie złotych: pięć  tysięcy).    

2.   Wadium może być wniesione (w zależności od wyboru Wykonawcy) w następujących formach:

a)      pieniądzu, wpłaconym na konto Urzędu Gminy Somianka: 28 8923 1076 0600 0824 2006 0006  Bank Spółdzielczy w Ostrowi Mazowieckiej oddział w Somiance,

b)     gwarancjach bankowych- oryginał,

c)      gwarancjach ubezpieczeniowych- oryginał,

d)     poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm)- oryginał.

e)   poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym - oryginał,

3.  Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz, należy wnieść do Urzędu Gminy Somianka, pok. nr 6, a  jego kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę załączyć do oferty.

4.   Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wskazaną formą i wysokością wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub Wykonawca nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania.

5.   Za datę i godzinę wniesienia wadium w formie pieniądza przyjmuje się datę i godzinę uznania rachunku  zamawiającego. Do oferty należy dołączyć kopię przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.

6.    Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie:

7.    Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:

a)   odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;

b)   nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,

c)   zawarcie umowy w sprawie Zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

8.  Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium, jeżeli:

a)      nie zwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a ustawy Pzp.;

b)      zostanie zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego oraz zostanie wniesione przez Wykonawcę zabezpieczenie należytego wykonania umowy;

c)      Zamawiający unieważni postępowanie,

9.   Zamawiający dokona zwrotu wadium niezwłocznie na  pisemny wniosek wykonawcy który wycofał ofertę przed upływem terminu do składania ofert,

10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizję bankową za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

III.2) ZALICZKI

Czy przewiduje się udzielenie zaliczki na poczet wykona nie zamówienia: nie

III.3)   WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW

III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy nakładają obowiązek ich posiadania.

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.  Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy.

2.  Podpisany formularz „oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1 i o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych – załącznik nr 2 do SIWZ;

3.   Aktualne  zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległości płatności lub wstrzymane w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

III.3.2.) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      wykaz wykonanych dostaw w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) min. 1 usługi polegającej na dostawie, dowozie posiłków o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 złotych lub wydał wraz z dowozem 100 posiłków w jednym roku kalendarzowym licząc od miesiąca ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi zostały wykonane prawidłowo.

III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.   Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia pojazdów, jakimi dysponuje wykonawca przewidzianych do realizacji zamówienia: minimum  1 samochód dopuszczony do przewozu posiłków, termosów zapewniających dostawę ciepłych posiłków

III.3.4) Osoby zdolne do wykonywania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.   Wykaz kadry pracowniczej odpowiedzialnej za realizację przedmiotu zamówienia wraz z zakresem wykonywanych przez nich czynności oraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

2.   Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a szczególności kadra określona w pkt. 4.1, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje minimum dwoma osobami, które posiadają książeczkę zdrowia do celów sanitarno – epidemiologicznych)

 III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.   Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4) INFORMACJĘ O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTEPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIA NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY.

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

1.   wykaz wykonanych dostaw w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) min. 1 usługi polegającej na dostawie, dowozie posiłków o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 złotych lub wydał wraz z dowozem 100 posiłków w jednym roku kalendarzowym licząc od miesiąca ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi zostały wykonane prawidłowo.

2.   Wykaz kadry pracowniczej odpowiedzialnej za realizację przedmiotu zamówienia wraz z zakresem wykonywanych przez nich czynności oraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

3.   Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a szczególności kadra określona w pkt. 4.1, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje minimum dwoma osobami, które posiadają książeczkę zdrowia do celów sanitarno – epidemiologicznych)

4.   Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia pojazdów, jakimi dysponuje wykonawca przewidzianych do realizacji zamówienia: minimum  1 samochód dopuszczony do przewozu posiłków, termosów zapewniających dostawę ciepłych posiłków

5.   Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 ustawy, należy przedłożyć:

1.      Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy..

2.      Podpisany formularz „oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1 i o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych

3.      Aktualne  zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległości płatności lub wstrzymane w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

1.      nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

2.      nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

3.      nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sadowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert – albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sadowym administracyjnym albo organem samorządu zawodowego albo administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiedni miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty nie wymienione w pkt. III.4)

1.      poprawnie wypełniony formularz oferty z podaną ceną jednostkową za jedną stawkę żywieniową dla jednej osoby (3 posiłki wraz z dowozem). Cena jednostkowa powinna uwzględniać wszystkie elementy określone w opisie przedmiotu zamówienia. Formularz powinien być podpisany przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy i zaciągnięcia zobowiązań w wysokości wartości złożonej oferty

2.   Zaparafowane istotne postanowienia umowy.

3.   Potwierdzenie wniesienia wadium

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienia publiczne tylko dla wykonawców u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.

IV.3) ZMIANY UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian:

-        W przypadku zmiany stawki VAT przez władze ustawodawczą w trakcie trwania umowy, wynikającej ze zmiany stawki od towarów i usług oraz podatku akcyzowego.

-        W przypadku działania siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie zamówienia w terminie umownym lub powodującej zmianę zakresu robót,

-        W przypadku wystąpienia istotnych powodów uniemożliwiających zachowanie terminu  - na wniosek Wykonawcy zaakceptowany przez Zamawiającego

-        Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Gmina Somianka http;//ugsomianka.bip.org.pl,  

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Somianka 07-203 Somianka

IV.4.2) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: do dnia 18.10.2010r. godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Somianka, 07-203 Somianka, pok. Nr 6. Otwarcie ofert nastąpi w pok. Nr 19 w dniu 18.10.2010r. o godz. 10:15

IV.4.3) Termin związania ofertą: 30 dni od daty składania i otwarcia ofert.

IV.4.4) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:

Europejski Funduszu Społeczny, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnianie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.1 Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej.

IV.4.5) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nie przyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz nie podlegających zwrotowi : NIE

 

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia

 Wójt Gminy Somianka

   /-/ Andrzej Żołyński

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 3414728]

przewiń do góry