INFORMACJE O WPŁYNIĘCIU ZAPYTANIA.
Wszyscy uczestnicy postępowania
dotyczy: przetargu nieograniczonego na zadanie pod nazwą Udzielenie i obsługa bankowa kredytu w wysokości 4.720.000,00 złotych na okres 10 lat z przeznaczeniem na pokrycie deficytu budżetu Gminy Somianka oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
Działając w trybie art.38 ust.2 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający udziela odpowiedzi na zadane pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia z dnia 13.08.2010 roku.
Pytanie 1.
Prosimy o przekazanie Bankowi dokumentacji niezbędnej do przygotowania oferty tj.:
- zaświadczenia o wyborze Wójta oraz Skarbnika Gminy Somianka
- zaświadczenia o numerze NIP, REGON
- zaświadczenie o niezaleganiu w opłaceniu składek
- wykaz instytucji powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z gminą
- uchwałę budżetową na rok 2007, 2008, 2009, 2010 wraz z ostatecznymi zmianami
- sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2007, 2008, 2009, I i IIQ 2010-08-25 sprawozdanie Rb-NDS za rok 2009, I i IIQ 2010
- sprawozdanie Rb-Z za rok 2009, I i IIQ 2010
- sprawozdanie Rb-28S za rok 2009, I i IIQ 2010
- sprawozdanie Rb-27S za rok 2009, I i IIQ 2010
- opinia RIO dotyczących: wykonania budżetu za rok 2007, 2008, 2009, oraz projektu budżetu na rok 2010, możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego w projekcie budżetu i prawidłowości dołączonych do projektu uchwały prognozy długu, możliwości spłaty przedmiotowego kredytu,
- wykaz instytucji, w których Gmina Somianka korzysta z kredytów lub pożyczek (nazwa, aktualne zadłużenie, miesięczne obciążenia, ostateczny termin spłaty) oraz emisje obligacji,
- wieloletni plan inwestycyjny wraz z założeniami,
- plan oraz wykonanie dochodów, w tym: dochodów własnych, subwencji oraz dotacji za rok 2007, 2008, 2009, I i IIQ 2010,
- plan oraz wykonanie dochodów i wydatków w ujęciu bieżące/majątkowe za rok 2007, 2008, 2009, I i IIQ 2010.
- Prognoza budżetu na okres spłaty kredytu.
- Informacji czy gmina Somianka składała wnioski o dotacje z UE, jeżeli tak to na jakim są etapie rozpatrywania.
Odpowiedź
Wszystkie w/w załączniki zamieszczone są na stronie internetowej urzędu Gminy Somianka http://www.ugsomianka.bip.org.pl/?tree=przetarg&id=159
Pytanie 2.
Czy uruchomienie kredytu ma nastąpić jednorazowo czy w transzach, jeżeli w transzach to prosimy o podanie ilości oraz terminów, w jakich nastąpić ma uruchomienie środków.
Odpowiedź
Uruchomienie kredytu nastąpi na podstawie pisemnej dyspozycji, jednorazowo.
Pytanie 3.
Czy zamawiający przewiduje zaproponowanie wzoru deklaracji wekslowej.
Odpowiedź
Zabezpieczeniem kredytu ma być weksel inblanco wraz z deklaracją wekslową, Zamawiający przyjmie wzór deklaracji wekslowej zaproponowanej przez Wykonawcę.
Pytanie 4.
Czy zamawiający wyraził zgodę na złożenie oświadczenia o podaniu się egzekucji, stanowiącej załącznik do deklaracji wekslowej oraz do umowy kredytowej. Pragniemy wskazać fakt, iż przedmiotowe oświadczenia nie stanowi zabezpieczenia (ani osobistego ani rzeczowego), lecz jest jedynie instrumentem ułatwiającym dochodzenie roszczeń tradycyjnie popieranym przez Banki na mocy art. 97 Prawa Bankowego. Nadto nie stanowi ono pełnomocnictwa do dysponowania rachunkiem. Założenie oświadczenia leży w interesie publicznym, bowiem przyczynią się do obniżenia ryzyka kredytowego, pozwalając bankowi na zaproponowanie niższej ceny kredytu. Ponadto przedkłada się na znacznie niższe koszty ewentualnego dochodzenia roszczeń (obciążające kredytobiorcę). Zabezpieczeniem pozostaje nadal tylko weksel In blanco z deklaracją wekslową.
Odpowiedź
Zamawiający przewiduje złożenia oświadczenia o poddaniu się egzekucji.
Pytanie 5.
W SIWZ brak jest zapisu dotyczącego płatności rat kapitałowych oraz odsetek w przypadku dnia wolnego od pracy. Czy zamawiający jest skłonny przyjąć propozycję wskazania ostatniego lub pierwszego roboczego dnia miesiąca.
Odpowiedź
W przypadku gdy termin płatności rat kapitałowych i odsetkowych przypada na dzień wolny od pracy, to płatność danej raty nastąpi w ostatnim dniu roboczym danego miesiąca.
Pytanie 6.
W SIWZ brak jest danych dotyczących aktualizacji odsetek oraz okresu odsetkowego – prosimy o uzupełnienie tej kwestii
Pytanie 7.
W SIWZ brak informacji n temat WIBOR, który obowiązuje w dniu uruchomienia środków – prosimy o uzupełnienie tej kwestii
Pytanie 8.
W SIWZ brak informacji o przyjętej bazie odsetkowej – prosimy o uzupełnienie tej kwestii.
Odpowiedź na pytanie 6,7,8.
Kredyt jest oprocentowany według stopy procentowej WIBOR 3M plus marża banku…… .
Oprocentowanie kredytu w dniu zawarcia umowy wynosi …..% w stosunku rocznym.
Wysokość wyżej ustalonego oprocentowania może ulec zmianie w przypadku zmiany stopy WIBOR 3M z dnia 30/31 – go miesiąca kończącego każdy kwartał kalendarzowy. Jeżeli z jakichkolwiek przyczyn stopa WIBOR – u 3M nie zostanie ustalona na ten dzień, to przyjmuje się stopę WIBOR-u 3M z najbliższego dnia roboczego. Oprocentowanie w nowej wysokości obowiązuje od pierwszego dnia rozpoczynającego kolejny kwartał kalendarzowy do ostatniego dnia kończącego ten kwartał.
Pytanie 9.
Czy finansowanie deficytu gminy związane jest z inwestycjami jeżeli tak to jakimi i czy grunty na terenie, których będą realizowane inwestycje przy udziale przedmiotowego kredytu mają uregulowany stan prawny oraz czy zadania inwestycyjne, które będą finansowane w ramach kredytu posiadają wszystkie wymagane prawem pozwolenia.
Odpowiedź
Tak kredyt przeznaczony będzie na inwestycje, które wyszczególnione są w załączniku inwestycyjnym oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów. Grunty pod inwestycje mają uregulowany stan prawny.
Pytanie 10.
Czy wypłata kredytu będzie następowała na podstawie faktur, pisemnej dyspozycji?
Odpowiedź
Uruchomienie kredytu nastąpi na podstawie pisemnej dyspozycji.
Pytanie 11.
Czy w przypadku przekroczenia przez Gminę w okresie kredytowania wskaźnika obsługi zadłużenia powyżej 12% będzie możliwe ustanowienie dodatkowego zabezpieczenia kredytu i wprowadzenie do umowy zapisu o treści: „ W przypadku, gdy w którymkolwiek roku kredytowania obciążenie budżetu Kredytobiorcy spłatami kredytów i innych zobowiązań przekroczy 12% planowanych dochodów, bank może zażądać ustanowienia dodatkowego zabezpieczenia”?
Odpowiedź
Nie. Ustawa dopuszcza 15% wskaźnik obsługi zadłużenia.
Pytanie 12.
Czy zamawiający przewiduje złożenie o poddaniu się egzekucji, będącego niezbędnym elementem zawieranych umów kredytowych w Banku. Pragniemy wskazać fakt, że przedmiotowe oświadczenie nie stanowi zabezpieczenia (ani osobistego ani rzeczowego), lecz jest jedynie instrumentem ułatwiającym dochodzenie roszczeń, tradycyjnie popierany przez Banki na mocy art. 97 prawa bankowego. Nadto nie stanowi ono pełnomocnictwa do dysponowania rachunkiem. Złożenie oświadczenia leży w interesie publicznym, bowiem przyczynia się do obniżenia ryzyka kredytowego, pozwalając bankowi na zaproponowanie niższej ceny kredytu. Ponadto przekłada się na znacznie niższe koszty ewentualnego dochodzenia roszczeń (obciążające kredytobiorcę). Zabezpieczeniem pozostaje nadal weksel In blanco z deklaracją wekslową?
Odpowiedź
Zamawiający przewiduje złożenie oświadczenia o poddaniu się egzekucji.
Zabezpieczeniem kredytu ma być weksel inblanco wraz z deklaracją wekslową.
Pytanie 13.
Czy w umowie kredytu forma zabezpieczenia kredytu może przyjąć brzmienie: weksel In blanco z klauzulą „ bez protestu” podpisany przez Wójta Gminy z kontrasygnatą Skarbnika Gminy wraz z deklaracją wekslową?
Odpowiedź
Tak.
Pytanie 14.
Na stronie internetowej zamieszczono n/w dokumenty.
- wykaz instytucji powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z Gminą, Gmina nie posiada udziałów.
- aktualny wykaz instytucji, w których Gmina korzysta z kredytów, - Gmina nie udzielała poręczeń i gwarancji.
- opinia RIO w sprawie wykonania budżetu za 2008 i 2009 r.
- opinia RIO w sprawie projektu budżetu na 2010 rok.
- prognoza budżetu i długu na okres kredytowania na podstawie, której RIO wydało opinię o możliwości spłaty kredytu,
- komplet załączników do uchwały budżetowej na 2010 rok,
- komplet załączników do ostatniej uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy,
- Sprawozdanie zakładu budżetowego za 2009 rok i II kw 2010 roku,
- Wieloletni Plan Finansowy Gminy – Gmina nie posiada WPF,
- Wieloletni Plan Inwestycyjny Gminy,
- informacja dot. Zadań inwestycyjnych wymienionych w WPI, które zostały rozpoczęte, czy mają zbilansowane finansowanie, które są planowane do rozpoczęcia i czy w projekcie uwzględniony został sposób ich finansowania - .Poz. 3 WPI częściowo w trakcie realizacji,
- informacja, czy Gmina korzysta z transakcji wykupu wierzytelności. - Gmina nie korzysta z wykupu wierzytelności,
- polisa ubezpieczeniowa od odpowiedzialności cywilnej Gminy - nie dotyczy
- Informację, czy Gmina korzysta z dotacji z UE, czy osiągnięto zakładane parametry, wielkości ekonomiczne, czy projekty były audytowane, jakie były wyniki audytu.
- Czy Gmina posiada złożone wnioski o dotację z UE, jeżeli tak, to na jakim są etapie rozpatrywania
- Informację o aktualnej liczbie ludności i stopie bezrobocia na terenie Gminy – Gmina nie posiada danych dotyczących stopy bezrobocia na terenie Gminy
- Podanie prognozowanych wydatków i dochodów budżetowych na okres kredytowania jest przedstawione w prognozie długu.
- Zaświadczenie o niezaleganiu w opłaceniu składek do ZUS.
Pytanie 15.
Zwracamy się również z uprzejmą prośbą o wyjaśnienie, czy w przypadku Banku Państwowego jako dokumenty potwierdzające uprawnienia do wykonania czynności bankowych w miejsce zezwolenia Komisji Nadzoru Bankowego na rozpoczęcie działalności bankowej i aktualnego odpisu z właściwego rejestru, wystarczające będzie złożenie:
1) Rozporządzenia Ministra Skarbu Państwa w sprawie nadania statutu, wraz ze statutem,
2) Ustaw o Banku,
3) Aktualnego składu zarządu Banku wraz z dokumentami powołującymi poszczególnych Członków Zarządu,
4) Pełnomocnictw dla osób podpisujących ofertę wraz z zaświadczeniami o pełnieniu funkcji,
5) Oświadczenia o nie podleganiu wpisowi do KRS oraz nie podleganiu obowiązkowi uzyskania zezwolenia Komisji Nadzoru Bankowego na utworzeniu Banku, zgodnie z brzmieniem art. 30a w związku z art. 14 i art.19 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. nr 72 poz. 665 z późn. zm.
Odpowiedź
W przypadku występowania Banku Państwowego jako dokumenty potwierdzające wypis z właściwego rejestru sądowego będą akceptowane dokumenty które zostały wymienione powyzej. Ponadto w przypadku Banku Państwowego za wymogi zawarte w SIWZ pkt. XIII ust. 5 i 6 Zamawiający uzna przedstawione, potwierdzone notarialnie kopie pełnomocnictw dla osób reprezentujących Bank wydanych nie wcześniej niż w ciągu ostatnich 6 miesięcy wstecz.
Pytanie 16.
Udostępnienie na stronie BIP następujących dokumentów:
- Uchwały Rady Gminy dotyczącej zaciągnięcia kredytu
- Opinia RIO w sprawie możliwości spłaty wnioskowanego kredytu
Odpowiedź
Wszystkie w/w załączniki zamieszczone są na stronie internetowej urzędu Gminy Somianka http://www.ugsomianka.bip.org.pl/?tree=przetarg&id=159
Pytanie 17.
w związku z koniecznością zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego prosimy o udostępnienie w BIP lub papierowo następujących dokumentów:
- Dokumenty finansowe za lata 2008, 2009, II Q 2010
- RB-27S za rok 2008, oraz IIQ 2010
- Rb-28S za rok 2008, oraz IIQ 2010
- Rb-PDP za rok 2008, 2009 – jeśli jest sporządzane
- Rb-N za rok 2008, 2009, oraz IIQ 2010
- Rb-NDS za rok 2008, 2009 oraz IIQ 2010
- Rb-Z za rok 2008, 2009, oraz IIQ 2010
- Absolutorium dla Wójta Gminy z wykonania budżetu za rok 2008, 2009
- Opinia RIO dotycząca planu budżetu na rok 2010
- Zamiany budżetu na rok 2010 w drodze Uchwały Rady Gminy
- Sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2008, 2009 w formie opisowej
- Uchwała Rady Gminy w sprawie uchwalenia budżetu Gminy na rok 2010
- Opinia RIO w sprawie sprawozdań z wykonania budżetu za rok 2008, 2009.
- Opinie bankowe – jeśli państwo posiadacie
- Zaświadczenie z ZUS i US, jeśli państwo posiadacie
Odpowiedź
Wszystkie w/w załączniki zamieszczone są na stronie internetowej urzędu Gminy Somianka http://www.ugsomianka.bip.org.pl/?tree=przetarg&id=159
Gmina Somianka 07-203 Somianka pow. wyszkowski woj. mazowieckie
tel. (0-29) 74-187-90 fax (0-29) 74-187-14 http://www.somianka.pl,
e-mail: somianka@somianka.pl, ogłasza przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 ustawy pzp.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – USŁUGI
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Data publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej
06/08/2010r. 2010-104488
06/08/2010 r. 2010-104501
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gminy Somianka 07-203 Somianka pow. Wyszkowski woj. Mazowieckie tel. (0-29) 74-187-90 fax (0-29) 74-187-14 http://www.somianka.pl,
e-mail: somianka@somianka.pl,
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMOWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa bankowa kredytu w wysokości 4.720.000,00 złotych na okres 10 lat z przeznaczeniem na pokrycie deficytu budżetu Gminy Somianka oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1.1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa bankowa kredytu w wysokości 4.720.000 zł (słownie: cztery miliony siedemset dwadzieścia tysięcy złotych) na okres 10 lat z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Somianka oraz wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
1.2 Dane wyjściowe:
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->wysokość kredytu – 4.720.000 zł,
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->okres karencji w spłacie kapitału 3 miesiące od dnia uruchomienia środków z kredytu (karencja obejmuje spłatę rat kapitałowych),
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->okres kredytowania obejmuje lata 2010 – 2020 łącznie z okresem karencji, okres spłaty kapitału przypada na lata 2011 – 2020,
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->spłata odsetek od wykorzystanej kwoty kredytu w okresach miesięcznych ostatniego dnia miesiąca (sposób obliczania odsetek wg kalendarza naturalnego), począwszy od miesiąca w którym uruchomiono I transze kredytu,
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->spłata kapitału w 115 ratach miesięcznych, z tego 108 rat w kwocie 39.333 zł w latach 2011 - 2019, 6 rat po 67.500 w 2020r. i jedna rata 67.036 w 2020r.
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->zabezpieczenie ( wyłącznie ) w formie weksla in blanco wraz z deklaracja wekslowa.
1.3. Przykład ( dla porównania ofert )
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Przewidywana data uruchomienia kredytu – 30 września 2010 r.
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->spłata pierwszej raty kapitałowej – 31 stycznia 2011 r.
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->spłata ostatniej raty kapitałowej – 31 lipca 2020 r.
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->pierwsza spłata odsetek od wykorzystanej kwoty kredytu 31 października 2010 r.
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->ostatnia spłata odsetek od kwoty kredytu – 31 lipca 2020 r.
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->wysokość miesięcznych rat kapitałowych :
• 108 rat po 39.333 zł,
• 6 kolejnych rat po 67.500 zł,
• 1 rat po 67.036 zł,
1.4. Ogólne zasady określania ceny oferty
Oferta musi zawierać ostateczna, sumaryczna cenę, obejmująca całkowity koszt zaciągnięcia kredytu:
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->odsetki liczone w oparciu stawkę oprocentowania WIBOR 3M obowiązującego na dzień 05.08.2010 r. plus marża banku tj. 3,81 + marża banku = oprocentowanie w stosunku rocznym,
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->prowizje od udzielenia kredytu.
1.5. Do oferty należy dołączyć harmonogram spłaty kredytu w formie tabelarycznej.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówienia uzupełniającego: NIE
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
66113000-5 – Usługi udzielania kredytu
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: do 31.07.2020r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
NIE DOTYCZY
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczki na poczet wykona nie zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW
III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy nakładają obowiązek ich posiadania.
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.
1. Koncesja, zezwolenia lub licencja w zakresie objętym zamówieniem, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjecie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem.
<!--[if !supportLists]-->2. <!--[endif]-->Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej wystawione, nie wcześniej niż 6 miesięcy przez upływem terminu składania ofert;
3. Podpisany formularz „oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1 i o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych – załącznik nr 2 do SIWZ;
4. Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
5. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (dotyczy tylko podmiotów zbiorowych w rozumieniu przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych);
6. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału ZUS lub KRUS, potwierdzonych odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
III.3.2.) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.
NIE DOTYCZY
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.
NIE DOTYCZY
III.3.4) Osoby zdolne do wykonywania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.
NIE DOTYCZY
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.
1. Wykonawca musi znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, a szczególności musi dysponować środkami finansowymi niezbędnymi do realizacji zamówienia.
III.4) INFORMACJĘ O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTEPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIA NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY.
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 ustawy, należy przedłożyć:
<!--[if !supportLists]-->1. <!--[endif]-->Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy..
<!--[if !supportLists]-->2. <!--[endif]-->Podpisany formularz „oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1 i o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych – załącznik nr 2 do SIWZ;
<!--[if !supportLists]-->3. <!--[endif]-->Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległości płatności lub wstrzymane w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
<!--[if !supportLists]-->4. <!--[endif]-->Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
<!--[if !supportLists]-->5. <!--[endif]-->Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (dotyczy tylko podmiotów zbiorowych w rozumieniu przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych);
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poz terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
<!--[if !supportLists]-->1. <!--[endif]-->nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
<!--[if !supportLists]-->2. <!--[endif]-->nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
<!--[if !supportLists]-->3. <!--[endif]-->nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sadowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert – albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sadowym administracyjnym albo organem samorządu zawodowego albo administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiedni miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienia publiczne tylko dla wykonawców u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) ZMIANY UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: NIE
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Gmina Somianka http;//ugsomianka.bip.org.pl,
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Somianka 07-203 Somianka
IV.4.2) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: do dnia 20.09.2010r. godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Somianka, 07-203 Somianka, pok. Nr 6. Otwarcie ofert nastąpi w pok. Nr 19 w dniu 20.09.2010r. o godz. 10:15
IV.4.3) Termin związania ofertą: 30 dni od daty składania i otwarcia ofert.
IV.4.4) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
IV.4.5) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi : NIE
Opinia RIO w sprawie możliwości spłaty kredytu długoterminowego
Prognoza długu na 31.12.2010r. i lata następne
Informacja o programach unijnych
Uchwała Rady Gminy w sprawie uchwalenia budżetu na rok 2007
Uchwała Rady Gminy w sprawie uchwalenia budżetu na rok 2008
Uchwała Rady Gminy w sprawie uchwalenia budżetu na rok 2009
Uchwała Rady Gminy w sprawie uchwalenia budżetu na rok 2010
Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2007r.
Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2008r.
Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2009r.
Uchwała Rady Gminy w sprawie powołania Skarbnika Gminy
Uchwała Rady Gminy w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego
Sprawozdanie Zakładu Gospodarki Komunalnej za 2009 rok
Sprawozdanie Zakładu Gospodarki Komunalnej za I półrocze 2010r.
Wieloletni plan inwestycyjny 2010-2012
Uchwała Rady Gminy w sprawie udzielenia absolutorium dla wójta gminy za rok 2007
Uchwała Rady Gminy w sprawie udzielenia absolutorium dla wójta gminy za rok 2008
Uchwała Rady Gminy w sprawie udzielenia absolutorium dla wójta gminy za rok 2009
Uchwała Rady Gminy w sprawie zmian budżetowych na rok 2010
Uchwała RIO w sprawie przedłożenia projektu budżetu na rok 2008
Uchwała RIO w sprawie przedłożenia projektu budżetu na rok 2009
Uchwała RIO w sprawie przedłożenia projektu budżetu na rok 2010
Wykaz instytucji powiązanych kapitałowo z Gminą Somianka
Wykaz instytucji w których gmina korzysta z kredytów i pożyczek
Wójt Gminy Somianka
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Bogdan Krysiak
- Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
- Informacja zaktualizowana przez: Bogdan Krysiak
- Data ostatniej aktualizacji: 2010-08-31 14:01:25
- Liczba odsłon: 810
- Historia dokumentu: