GMINA SOMIANKA
07-203 Somianka
pow. wyszkowski. woj. mazowieckie
tel. (29)7418790 fax (29) 74 187 14
NIP 762-190-15-71, REGON 550668090
Somianka, dnia 16.02.2016r
KZ 270.1.3.2016
Wykonawcy biorący udział
w postępowaniu przetargowym
Nazwa zamówienia:
„Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Somianka III ogłoszenie”
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego
(KZ.270.1.2016)
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Na podstawie art. 92 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2015 poz. 2164), zawiadamiamy o wyborze najkorzystniejszej oferty, wszystkich wykonawców składających oferty w przetargu nieograniczonym na realizację w/w zadania.
Najkorzystniejszą ofertą złożył Wykonawca nr 1:
Zakład Kształtowania Terenów Zielonych
Marek Włodarczyk
ul. Nasielska 26
05-140 Serock
za cenę brutto 369.360,00 zł.
Ze względu na najkorzystniejszą cenę, oferty w/w wykonawca uzyskały rekomendację komisji przetargowej oraz został zaakceptowany przez Wójta Gminy. Była to najkorzystniejsza cena ofertowa w stosunku, co do ceny, jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zadania. Oferta Wykonawcy nie przekracza możliwości ani zamierzeń finansowych Zamawiającego.
Kryteria oceny ofert:
- najniższa cena – 94%
- termin płatności faktury –6%
Do upływu terminu składania ofert złożono następujące oferty:
Nr oferty |
Wykonawca
|
Liczba punktów przy kryterium cena – max 94% |
Liczba punktów przy kryterium termin płatności – max 6% |
Razem ilość punktów |
Uwagi |
1 |
Konsorcjum firm: Lider MPK PURE HOME Sp. z o.o. Spółka Komandytowa ul. Kołobrzeska 5,07-401 Ostrołęka Partner: RDF Sp. z o.o. ul. Kołobrzeska 5, 07-401 Ostrołęka |
82,43% |
6,00% |
88,43 % |
Oferta ważna |
2 |
Zakład Kształtowania Terenów Zielonych Marek Włodarczyk ul. Nasielska 26, 05-140 Serock |
94,00% |
6,00% |
100,00 % |
Oferta ważna |
Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 2) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2015 poz. 2164), Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie została odrzucona żadna oferta.
Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 3) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2015 poz. 2164), Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie został wykluczony żaden Wykonawca.
Działając na podstawie art. 87 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2015 poz. 2164), Zamawiający nie dokonał poprawienia oczywistych omyłek rachunkowych, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek.
Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 4) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2015 poz. 2164), Zamawiający informuje, że podpisanie umowy z wyłonionym Wykonawcą zgodnie z art. 94 ust. 1 ustawy PZP możliwe będzie po dopełnieniu wszelkich formalności po upływie 5 dni od dnia przesłania (faksem lub drogą elektroniczną) niniejszego zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, lub po upływie 10 dni od dnia przesłania (pocztą polską) niniejszego zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.
Ponadto Zamawiający informuje, iż od rozstrzygnięcia postępowania przysługują Wykonawcy środki ochrony prawnej przewidziane w dziale VI ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2015 poz. 2164) obowiązujące w chwili wszczęcia postępowania.
Wójt Gminy Somianka
/-/ Andrzej Żołyński
Gmina Somianka 07-203 Somianka pow. wyszkowski woj. mazowieckie
tel. (0-29) 74-187-90 fax (0-29) 74-187-14 http://www.somianka.pl,
e-mail: somianka@somianka.pl, ogłasza przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 ustawy pzp.
Ogłoszenie opublikowano w biuletynie UZP
Numer ogłoszenia: 8561 - 2016 data zamieszczenia: 22.01.2016r.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – USŁUGA
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Somianka, Somianka - Parcele 16 B, 07-203 Somianka, woj. mazowieckie, tel. 029 7418790, faks 029 7418714.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
„Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Somianka – III ogłoszenie”
II.1.2) Rodzaj zamówienia: USŁUGA
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Gminy Somianka, w sposób zgodny z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z póź. zm), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211/12 z dnia 22.10.2012 roku w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012- 2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Somianka, a także innymi przepisami prawa ustawowego i miejscowego.
Właściciele i użytkownicy nieruchomości we własnym zakresie wyposażają nieruchomość w urządzenie (pojemnik) służące do gromadzenia odpadów komunalnych oraz utrzymują te urządzenie w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.
Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia:
- worków do selektywnej zbiórki odpadów,
- worka do selektywnie zebranych odpadów komunalnych – innych,
- worka na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne
w nieprzekraczalnym terminie 5 dni od dnia zaakceptowania przez Zamawiającego harmonogramu odbioru odpadów komunalnych a następnie przy każdym odbiorze odpadów.
Wykonawca zobowiązany jest do przekazania zebranych odpadów komunalnych z terenu gminy Somianka, do zagospodarowania przez jedną z niżej wymienionych Regionalnych Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych:
1) Ostrołęckie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. Z o.o. w Ostrołęce – instalacja do mechaniczno – biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych w m. Goworki, gm. Rzekuń.
2) MPK PURE HOME Sp. z o.o. Spółka komandytowa w Ostrołęce, Sortownia zmieszanych odpadów komunalnych oraz selektywnie zebranych i instalacja do kompostowania odpadów ulegających biodegradacji w m. Ławy, gm. Rzekuń.
Szczegółowe dane dotyczące przedmiotu zamówienia oraz liczby gospodarstw domowych i budynków jednorodzinnych, zostały opisane w załączniku nr 1 - SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA.
Wykonawca w ramach zadania w zależności od potrzeb Zamawiającego zobowiązany będzie również do zorganizowania przynajmniej 1 raz w danym roku kalendarzowym odbiór odpadów wielkogabarytowych bezpośrednio sprzed posesji właściciela nieruchomości. Zamawiający z wyprzedzeniem min. 2 tygodniowym wskaże Wykonawcy termin dokonania odbioru odpadów. Wynagrodzenie należne wykonawcy za wykonanie usługi będzie płatne zgodnie z przedstawionymi cenami przez Wykonawcę w formularzu cenowym.
II.1.5) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
90.50.00.00-2 Usługi związane z odpadami komunalnymi
90.51.40.00-3 Usługi recyklingu odpadów
90.51.10.00-2 Usługi wywozu odpadów
90.51.20.00-9 Usługi transportu odpadów
90.51.31.00-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90.53.30.00-2 Usługi gospodarki odpadami
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: NIE.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: NIE.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Termin realizacji zamówienia do 31.12.2016r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
· Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie określa tego warunku
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony w przypadku gdy Wykonawca przedłoży następujące dokumenty:
- oświadczenia o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych
- Aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Somianka w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- Aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych lub gotowość przyjęcia odpadów komunalnych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów. Miejsca odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, o których mowa wyżej powinny spełniać warunki określone w ustawie z dnia 14.12.2012 r. o odpadach, ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
- Aktualne zezwolenie starosty na transport odpadów komunalnych.
- Wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska.
- Aktualna umowa z Regionalną Instalacją Przetwarzania Odpadów Komunalnych.
Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia / nie spełnia na podstawie załączonych do oferty dokumentów.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony w przypadku, gdy Wykonawca udokumentuje na podstawie złożonych dokumentów, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie minimum 1 usługi o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia, tj. Usługi związanej z gospodarowaniem odpadami - odbiorem i przekazaniem do odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych w ilości, co najmniej 300 Mg rocznie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz, których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej są:
- poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
- oświadczenie wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej
W przypadku, gdy usługi, wskazane w wykazie, o którym mowa w tym punkcie, zostały wykonane na rzecz Zamawiającego, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.
Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia / nie spełnia na podstawie załączonego do oferty wykazu wykonanych usług oraz dowodami potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane należycie.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
· Zamawiający nie określa tego warunku
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
· Zamawiający nie określa tego warunku
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony w przypadku, gdy Wykonawca wskaże, że jest ubezpieczony w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej od odpowiedzialności cywilnej na kwotę, co najmniej 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych). Wykonawca musi przedstawić odpowiedni dokument potwierdzający fakt ubezpieczenia w zakresie prowadzonej działalności wraz z dowodem uiszczenia opłaty;
W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu zawierających dane w innych walutach niż PLN, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego z dnia wszczęcia postępowania, tj. zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu na stronie internetowej Zamawiającego. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych.
Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przed-stawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz, których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
· oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
· Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
· nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
· nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
· lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty nie wymienione w pkt. III.4) albo w pkt. III.5)
1) Poprawnie wypełniony formularz oferty z podaną ceną ryczałtową miesięcznie za wykonanie usługi dotyczącą odebrania odpadów komunalnych oraz podaniem ceny jednostkowej za odebranie odpadów wielkogabarytowych bezpośrednio sprzed posesji, z uwzględnieniem wszystkich elementów ujętych w siwz, podpisany przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy i zaciągnięcia zobowiązań w wysokości wartości złożonej oferty;
2) Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacja o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej;
3) Wykaz części zamówienia, których realizację wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom;
4) Aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Somianka w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
5) Aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych lub gotowość przyjęcia odpadów komunalnych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów. Miejsca odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, o których mowa wyżej powinny spełniać warunki określone w ustawie z dnia 14.12.2012 r. o odpadach, ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
6)
Aktualne zezwolenie starosty na transport
odpadów komunalnych.
Wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny
prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska.
7) Aktualna umowa z Regionalną Instalacją Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Ostrołęce.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
Cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
Cena – 94 pkt
Termin płatności faktury – 6 pkt.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Na podstawie art. 144 ust. 1 Ustawy, Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy, w przypadku gdy:
1) wystąpią zdarzenia losowe (powstałe na skutek działań natury – anomalie pogodowe np. powódź, huragan, i inne klęski żywiołowe) uniemożliwiające prawidłową realizację zadania. Silne opady deszczu czy śniegu nie są w naszym klimacie czymś wyjątkowym i należy je traktować jako normalne warunki atmosferyczne nie zaś jako siłę wyższą
3) wystąpi awaria nie zawiniona czynnościami lub nie wynikająca z zaniechania czynności, do których Wykonawca był zobowiązany,
4) Wystąpią działania osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia.
5) wystąpią potrzeby wykonania robót zamiennych lub odstąpienia od realizacji części robót, i związanej z tym zmiany wynagrodzenia na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy,
6) warunków płatności z zastrzeżeniem, że zmiana ta będzie korzystna i niezbędna dla Zamawiającego,
7) innych niezbędnych zmian pod warunkiem, że są korzystne dla Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
https://ugsomianka.bip.org.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy Somianka, Somianka Parcele 16B, 07-203 Somianka.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
02.02.2016r. godzina 09:00 miejsce: Urząd Gminy Somianka, Somianka Parcele 16B, 07-203 Somianka w pokoju nr 14 - sekretariat.
Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Gminy Somianka w pokoju nr 19. w dniu 02.02.2016r. o godz. 10:00
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Nie dotyczy
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nie przyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz nie podlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
Wójt Gminy Somianka
/-/ Andrzej Żołyński
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Bogdan Krysiak
- Data udostępnienia w BIP: 2016-02-23
- Informacja zaktualizowana przez: Bogdan Krysiak
- Data ostatniej aktualizacji: 2016-02-23 08:55:23
- Liczba odsłon: 490
- Historia dokumentu: