GMINA SOMIANKA
07-203 Somianka
pow. wyszkowski. woj. mazowieckie
tel. (29) 74 187 90 fax (29) 74 187 14
NIP 762-190-15-71, REgON550668090
Somianka, dnia 07.05.2014r
KZ 270.03.1.6.2014
Wykonawcy biorący udział
w postępowaniu przetargowym
Nazwa zamówienia:
„Renowacja stawu w miejscowości Wielęcin”
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego (KZ.270.03.2014)
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Na podstawie art. 92 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 poz. 907 z póź. zm.) zawiadamiamy o wyborze najkorzystniejszej oferty, wszystkich wykonawców składających oferty w przetargu nieograniczonym na realizację w/w zadania.
Najkorzystniejszą ofertą złożył Wykonawca nr 4:
Związek Spółek Wodnych w Wyszkowie
Ul. Serocka 34
07-200 Wyszków
za cenę brutto 92.093,86 zł.
Ze względu na najkorzystniejszą cenę, oferty w/w wykonawca uzyskały rekomendację komisji przetargowej oraz został zaakceptowany przez Wójta Gminy, po zwiększeniu kwoty jak była przeznaczona na sfinansowanie na zadanie do wysokości najkorzystniejszej złożonej oferty. Po zwiększeniu kwoty jaka była przeznaczona na sfinansowanie zadania do wysokości złożonej oferty, nie przekracza ona możliwości ani zamierzeń finansowych Zamawiającego. Była to najkorzystniejsza cena ofertowa w stosunku co do ceny jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zadania.
Uzasadnienie wyboru oferty: najniższa cena – 100 pkt.
Kryteria oceny ofert: cena 100%
Do upływu terminu składania ofert złożono następujące oferty:
Nr oferty |
Wykonawca
|
Wartość za całość zadania ( brutto) |
punktacja |
Uwagi |
|
1 |
Drew-Kos Dariusz Różycki Ul. Chojnicka 74, 89-500 Tuchola |
134.103,85 |
68,67 |
Oferta ważna |
|
2 |
KERIM s.c. Wola Czarnyska 19, 98-105 Wodzierady |
101.559,19 |
90,68 |
Oferta ważna |
|
3 |
Waldemar Brejnak Jackowo Dolne 6A, 07-203 Somianka |
94.402,50 |
97,55 |
Oferta ważna |
|
4 |
Związek Spółek Wodnych w Wyszkowie Ul. Serocka 34, 07-200 Wyszków |
92.093,86 |
100,00 |
Oferta ważna |
|
5 |
Zakład Usług Techniczno – Handlowych EKO – BUD Eugeniusz Pogorzelski Ul. Serocka 32a/1, 07-200 Wyszków |
146.999,16 |
62,65 |
Oferta ważna |
|
6 |
MKL-BUD Michał Lulis Ul. Joliot – Curie 19/35, 02-646 Warszawa |
128.221,34 |
71,82 |
Oferta ważna |
|
7 |
„BRUK-POL” Grzegorz Musiński Ul. 3-go Maja 14, 06-230 Różan |
112.136,84 |
82,13 |
Oferta ważna |
|
Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 2) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 poz. 907 z póź. zm.) Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie została odrzucona żadna oferta.
Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 3) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 poz. 907 z póź. zm.) Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie został wykluczony żaden Wykonawca.
Zamawiający na podstawie art. 87 ust. 2 pkt. 2 dokonał poprawienia oczywistych omyłek rachunkowych, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek.
1) Zamawiający poprawił w kosztorysie ofertowym Wykonawcy Waldemar Brejnak Jackowo Dolne 6A, 07-203 Somianka, niezgodną ilość wpisaną w jednej pozycji kosztorysu ofertowego załączonego do oferty z przedmiarem robót stanowiącym załącznik do SIWZ oraz poprawił wartość tej pozycji na wynikającą z wymnożenia poprawnej ilości przez cenę jednostkową w pozycji kosztorysowej. W konsekwencji poprawek dokonanych w kosztorysie ofertowym zmieniła się również wartość oferty Wykonawcy:
Wartość oferty przed dokonaniem poprawek wynosiła:
- netto: 76.000,00 zł
- podatek VAT: 17.480,00 zł
- brutto: 93.480,00 zł
Wartość oferty po dokonanych poprawkach wynosi:
- netto: 76.750,00 zł
- podatek VAT: 17.652,50 zł;
- brutto: 94.402,50 zł.
Poprawienie rozbieżności w kosztorysie ofertowym polegało na tym, że Zamawiający dostosował ilość robót w jednej pozycji kosztorysowej do wynikającej z przedmiaru robot (stanowiącego załącznik do SIWZ) i przemnożył ją przez wskazaną przez Wykonawcę w kosztorysie ofertowym cenę jednostkową. Wykonawca w załączonym do oferty kosztorysie ofertowym zaoferował cenę jednostkową za poszczególne elementy – czyli zamawiający posiadał dane w celu dokonania poprawek na podstawie danych zawartych w ofercie Wykonawcy, z uwzględnieniem konsekwencji działań arytmetycznych. Taka korekta dokonana przez Zamawiającego miała na celu ujednolicenie ilości jednostek wynikających z SIWZ z ilościami wynikającymi z oferty poszczególnych Wykonawców, doprowadzając ofertę każdego z Wykonawców do porównywalności z innymi ofertami złożonymi w postępowaniu.
2) Zamawiający poprawił w kosztorysie ofertowym Wykonawcy Zakład Usług Techniczno – Handlowych EKO – BUD Eugeniusz Pogorzelski, Ul. Serocka 32a/1, 07-200 Wyszków, niezgodną ilość wpisaną w jednej pozycji kosztorysu ofertowego załączonego do oferty z przedmiarem robót stanowiącym załącznik do SIWZ oraz poprawił wartość tej pozycji na wynikające z wymnożenia poprawnej ilości przez cenę jednostkową w pozycji kosztorysowej. W konsekwencji poprawek dokonanych w kosztorysie ofertowym zmieniła się również wartość oferty Wykonawcy:
Wartość oferty przed dokonaniem poprawek wynosiła:
- netto: 114.561,51 zł
- podatek VAT: 26.349,15 zł
- brutto: 140.910,66 zł
Wartość oferty po dokonanych poprawkach wynosi:
- netto: 119.511,51 zł;
- podatek VAT: 27.487,65 zł;
- brutto: 146.999,16 zł.
Poprawienie rozbieżności w kosztorysie ofertowym polegało na tym, że Zamawiający dostosował ilość robót w jednej pozycji kosztorysowej do wynikającej z przedmiaru robot (stanowiącego załącznik do SIWZ) i przemnożył ją przez wskazaną przez Wykonawcę w kosztorysie ofertowym cenę jednostkową. Wykonawca w załączonym do oferty kosztorysie ofertowym zaoferował cenę jednostkową za poszczególne elementy – czyli zamawiający posiadał dane w celu dokonania poprawek na podstawie danych zawartych w ofercie Wykonawcy, z uwzględnieniem konsekwencji działań arytmetycznych. Taka korekta dokonana przez Zamawiającego miała na celu ujednolicenie ilości jednostek wynikających z SIWZ z ilościami wynikającymi z oferty poszczególnych Wykonawców, doprowadzając ofertę każdego z Wykonawców do porównywalności z innymi ofertami złożonymi w postępowaniu.
Zgodnie z art. 87. ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych zamawiający poprawia oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 4) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 poz. 907 z póź. zm.) Zamawiający informuje, że podpisanie umowy z wyłonionym Wykonawcą zgodnie z art. 94 ust. 1 ustawy PZP możliwe będzie po dopełnieniu wszelkich formalności po upływie 5 dni od dnia przesłania (faksem lub drogą elektroniczną) niniejszego zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, lub po upływie 10 dni od dnia przesłania (pocztą polską) niniejszego zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.
Ponadto Zamawiający informuje, iż od rozstrzygnięcia postępowania przysługują Wykonawcy środki ochrony prawnej przewidziane w dziale VI ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 poz. 907 z póź. zm.) obowiązujące w chwili wszczęcia postępowania.
Gmina Somianka 07-203 Somianka pow. wyszkowski woj. mazowieckie
tel. (0-29) 74-187-90 fax (0-29) 74-187-14 http://www.somianka.pl,
e-mail: somianka@somianka.pl, ogłasza przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 ustawy pzp.
Wójt Gminy Somianka
/-/ Andrzej Żołyński
Ogłoszenie opublikowano w biuletynie UZP
Numer ogłoszenia: 64779-2014,
data zamieszczenia: 26.03.2014r.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – Robota budowlana
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Somianka, Somianka - Parcele 16 B, 07-203 Somianka, woj. mazowieckie, tel. 029 7418790, faks 029 7418714.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Renowacja stawu w miejscowości Wielęcin
II.1.2) Rodzaj zamówienia: robota budowlana
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest odbudowa istniejącego stawu retencyjnego zlokalizowany na działce o nr. ew. 472 w miejscowości Wielęcin. Staw ma kształt nieregularny a jego powierzchnia w górnym obrysie wynosi 1720 m2. Maksymalna szerokość stawu wynosi 35,0 m a długość 62,0 m. Planowana inwestycja obejmuje odbudowę istniejącego zbiornika, poprzez odmulenie warstwy średnio 50 cm, wyprofilowanie skarp brzegowych w stosunku 1:2 oraz skarpy wschodniej 1:5, uformowanie i wyplantowanie dna stawu zgodnie z przekrojami poprzecznymi znajdującymi się w operacie wodnoprawnym oraz projekcie. Dodatkowo skarpy stawu do wysokości 1,0m zostaną umocnione darniną, pozostała część skarp zostanie obsiana trawą. Konieczne będzie wywiezienie nadmiaru urobku poza obręb obiektu.
W ramach zadania zostanie przebudowany przepust wraz z wykonaniem wylotu żelbetowego z klapą zwrotną fi 0,4m we wschodniej skarpie stawu, uniemożliwiającą przelewanie się wody ze stawu do przydrożnego rowu, przy wysokim poziomie zwierciadła wody w zbiorniku. W tym celu należy wykonać ścianki czołowe oraz płytę wylotową. Ułożona zostanie rura PP karbowana średnicy fi 40 cm, połączona z istniejącym rowem odwadniającym. Dla prawidłowego zabezpieczenia skarpy przy wylocie zostanie ona umocniona na całej długości płytami betonowymi eko lub narzutem kamiennym, natomiast dno stawu przy wylocie z kanału na szerokości 5 m zostanie umocnione narzutem kamiennym na podsypce z piasku z zalaniem szczelin zaprawą cementową.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa drogowego na drodze gminnej (dz. nr.ew. 697) znajdującej się w bezpośrednim sąsiedztwie stawu, w pasie drogowym wykonana zostanie bariera energochłonna Typ SP-05 na całej długości południowej skarpy stawu, dodatkowo wydłużona o 1,0 m poza zewnętrzną krawędź stawu i zakończona kuliście nasadą zwrotną Typ B.
2. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania kosztorysu ofertowego na podstawie załączonego do SIWZ przedmiaru. Zamawiający sprawdzi zgodność zaoferowanej ceny z przedstawionym kosztorysem ofertowym.
3. Zamawiający informuje, iż przedmiary przekazane Wykonawcy pełnią funkcję jedynie pomocniczą (informacyjną) przy kalkulacji ceny przy składaniu ofert przez Wykonawców. Przygotowując oferty Wykonawcy powinni sprawdzić zgodność przedmiarów z pozostałymi częściami dokumentacji projektowej. Nie wniesienie zastrzeżeń przez wykonawcę w w/w zakresie skutkuje obowiązkiem wykonania przez wykonawcę robót zgodnie z dokumentacją techniczną i wiedzą techniczną zgodnie z art. 647 K.C.
4. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia jest opisany w:
- przedmiarze robót;
- dokumentacji projektowej;
5. Zamawiający zgłosił zamiar wykonywania robót budowlanych do Starostwa Powiatowego w Wyszkowie, wobec którego to zgłoszenia w/w organ nie wniósł sprzeciwu.
6. Na podstawie art. 29 ust. 3 Ustawy Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji technicznej i SIWZ. W takim przypadku Wykonawca winien udokumentować, iż zaoferowany produkt odpowiada swoimi parametrom produktowi wskazanym w dokumentacji lub SIWZ. Jeśli w dokumentacji projektowej zostały wskazane znaki towarowe, patenty oraz pochodzenie urządzeń i materiałów należy je traktować, jako propozycje projektanta i Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów i urządzeń w stosunku do zaprojektowanych z zachowaniem tych samych lub lepszych standardów technicznych, technologicznych i jakościowych.
7. Rozliczenie z Wykonawcą będzie następowało zgodnie z ilością faktycznie wykonanych robót po cenach jednostkowych zaoferowanych przez Wykonawcę. W przypadku wystąpienia robót dodatkowych lub uzupełniających będących następstwem wykonania zadania podstawowego Zamawiający zastosuje się do art. 67 ust. 1 pkt. 5 i 6 ustawy PZP. Wyliczenie cen jednostkowych zamówienia dodatkowego i uzupełniającego zostanie wyliczone z zaoferowanych cen jednostkowych przez Wykonawcę z zamówienia podstawowego. Wartość zamówienia dodatkowego lub uzupełniającego nie może przekroczyć 10% wartości zamówienia podstawowego.
8. Z uwagi na fakt, iż roboty będą wykonywane na terenie użytkowanym, Wykonawca przy wykonaniu robót musi zakładać jak najmniejszą uciążliwość dla użytkowników budynków oraz przestrzegać wszystkich zasad BHP.
9. Rozliczenie z wykonawcą nastąpi w momencie zakończenia całości zadania i podpisaniu protokółu odbioru końcowego robót.
10. Wykonawca, na etapie końcowego odbioru robót lub w trakcie robót na żądanie Zamawiającego, zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu odpowiednich aktualnych dokumentów (np. świadectw, certyfikatów, atestów, badań) dopuszczających do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz zgodnie z przepisami ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych, dotyczących zamontowanych i użytych do wykonania przedmiotu zamówienia materiałów i urządzeń.
11. Wykonawca zobowiązany jest udzielić 60 miesięcy gwarancji jakości na całość wykonanych robót.
II.1.5) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Tak
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6. Wartość zamówienia uzupełniającego nie może przekroczyć 10% wartości zamówienia podstawowego..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00 - Roboty budowlane
45.24.40.00 - Wodne roboty budowlane
45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45.23.21.30 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45.45.31.00 - Roboty renowacyjne
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: NIE.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: NIE.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
do 19.09.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
· Informacja na temat wadium:
1. Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości: 1.000,00 PLN (słownie: jeden tysiąc).
2. Wadium może być wniesione (w zależności od wyboru Wykonawcy) w następujących formach:
a) w pieniądzu,
b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) w gwarancjach bankowych,
d) w gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z 2008r. Nr. 116, poz. 730 i 732 i nr 227, poz. 1505 oraz z 2010r. Nr 96, poz. 620)
3. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu kwotę należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Gminy Somianka, nr konta: 28 892310760600082420060006 Bank Spółdzielczy w Ostrowi Mazowieckiej oddział w Somiance. Dowód wniesienia wadium w pieniądzu musi zawierać w rubryce „tytułem” sformułowanie ze zwrotem „wadium na przetarg …………… i należy załączyć go do oferty.
4. Złożone poręczenie lub gwarancja muszą zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 4a i ust. 5 pkt. 3 Ustawy.
5. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz, należy wnieść do Urzędu Gminy Somianka, pok. nr 11, a jego kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę załączyć do oferty.
6. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wskazaną formą i wysokością wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub Wykonawca nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania.
7. Za datę i godzinę wniesienia wadium w formie pieniądza przyjmuje się datę i godzinę uznania rachunku zamawiającego. Do oferty należy dołączyć kopię przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie:
9. Zwrot bądź zatrzymanie wadium nastąpi zgodnie z art. 46 Ustawy.
10. Zamawiający dokona zwrotu wadium niezwłocznie na pisemny wniosek wykonawcy który wycofał ofertę przed upływem terminu do składania ofert,
11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizję bankową za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. Podpisany formularz oświadczenia o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; (należy dołączyć kopie dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zadania potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem np. – referencje, faktury, umowy, protokoły itp.).
Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, jeżeli Wykonawca udokumentuje na podstawie złożonych dokumentów, że w okresie pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, realizację minimum 1 roboty o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia, tj. robotę wodno - melioracyjną o łącznej wartości nie mniejszej niż 80 tys. zł brutto, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie określa tego warunku
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie określa tego warunku
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie określa tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
-Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
· oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
· aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
· nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
· nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty nie wymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Poprawnie wypełniony „formularz oferty” z podaną ceną jednostkową za całość robót, podpisany przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy i zaciągnięcia zobowiązań w wysokości wartości złożonej oferty.
2. Potwierdzenie dokonania wpłaty wadium.
3. Poprawnie wypełniony kosztorys ofertowy.
4. Zaparafowane istotne postanowienia umowy
5 Wykaz części zamówienia, których realizację wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Na podstawie art. 144 ust. 1 Ustawy, Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy, szczególności w przypadku gdy:
1) wystąpią zdarzenia losowe (powstałe na skutek działań natury – anomalie pogodowe np. powódź, huragan, intensywne opady deszczu utrzymujące się przez kilka tygodni i inne klęski żywiołowe) uniemożliwiające prawidłową realizację zadania,
2) wystąpią zmiany, których konieczność wprowadzenia będzie wynikała z wymagań instytucji współfinansujących realizację przedmiotu umowy,
3) wystąpią roboty dodatkowe od których uzależnione będzie wykonanie zamówienia podstawowego,
4) wystąpi awaria nie zawiniona czynnościami lub nie wynikająca z zaniechania czynności, do których Wykonawca był zobowiązany,
5) wystąpią działania osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia.
6) wystąpią potrzeby wykonania robót zamiennych lub odstąpienia od realizacji części robót, i związanej z tym zmiany wynagrodzenia na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy,
7) wystąpią zmiany na uzasadniony wniosek Wykonawcę zaakceptowany przez Zamawiającego i pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności których Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona,
8) braku rozwiązań projektowych lub błędów w dokumentacji projektowej stwierdzonych w czasie trwania robót o czas niezbędny do ich uzupełnienia,
9) wystąpią zmiany technologii wykonania robót,
10) zmiany terminu realizacji zamówienia,
11) warunków płatności z zastrzeżeniem, że zmiana ta będzie korzystna i niezbędna dla Zamawiającego,
12) innych niezbędnych zmian pod warunkiem, że są korzystne dla Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
https://ugsomianka.bip.org.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy Somianka, Somianka Parcele 16B, 07-203 Somianka.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
10.04.2014r. godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Somianka, Somianka Parcele 16B, 07-203 Somianka w pokoju nr 14 - sekretariat.
Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Gminy Somianka w pokoju nr 19. w dniu 10.04.2014r. o godz. 10:30.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16)Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Zadanie realizowane z dofinansowaniem Program Operacyjny Ryby na lata 2007-2013 w ramach środka 4.1 Rozwój obszarów zależnych od rybactwa, oś priorytetowa 4 – Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
TAK
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Wójt Gminy Somianka
/-/ Andrzej Żołyński
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Bogdan Krysiak
- Data udostępnienia w BIP: 2014-05-07
- Informacja zaktualizowana przez: Bogdan Krysiak
- Data ostatniej aktualizacji: 2014-05-07 15:27:30
- Liczba odsłon: 360
- Historia dokumentu: