Somianka, dnia 05.04.2013r

KZ 270.1.3.2.2012

Wykonawcy biorący udział

w postępowaniu przetargowym

Nazwa zamówienia:

Zagospodarowanie przestrzeni  publicznej w miejscowości Somianka-Parcele

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego

(KZ.270.01.2013)

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY I ODRZUCENIU OFERTY WYKONAWCY

Na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 1 i pkt. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 nr 113 poz. 759 z późn. zm.) zawiadamiamy o wyborze najkorzystniejszej oferty, wszystkich wykonawców składających oferty w przetargu nieograniczonym na realizację w/w zadania.

Najkorzystniejszą ofertą złożył Wykonawca nr 5

P.H.U. BRUBUD

Grzegorz Wiśniewski

ul. Odnowy 12

07-200 Wyszków

za cenę brutto 196.851,16 zł.

Nr oferty

Wykonawca i siedziba/adres

Wartość za całość zadania

( brutto)

Punktacja

Uwagi

1.

EKONOVA S.A.

ul. Julianowska 13

03-338 Warszawa

404.631,40

48,65%

Oferta ważna

2.

PHU BUDOMUR Sp. z o.o.

ul. Adama Mickiewicza 36 i

06-100 Pułtusk

322.018,44

61,13%

Oferta ważna

3.

BRUK-POL

Grzegorz Musiński

ul. 3-go Maja 14

06-230 Różan

211.929,79

92,89%

Oferta ważna

4.

„DROGOWIEC”

Maciej i Wacław Wojtaszek

ul. 1 Maja 9/58

07-202 Wyszków

295.709,37

0,00%

Oferta odrzucona

5.

P.H.U. BRUBUD

Grzegorz Wiśniewski

ul. Odnowy 12

07-200 Wyszków

196.851,16

100%

Oferta ważna

6

PROBUK

Barbara Mściwujewska

Siemień Nadrzeczny 16a

18-400 Łomża

247.390,00

79,57%

Oferta ważna

7

MARK-BET CONSTRUCTION Sp. z o.o.

ul. Okólna 43c

05-270 Marki

274.000,00

71,84%

Oferta ważna

8

ZAKŁAD USŁUG TECHNICZNO – HANDLOWYCH

EKO-BUD

Eugeniusz Pogorzelski

ul. Serocka 32A/1

07-200 Wyszków

283.583,30

0,00

Oferta odrzucona

Ze względu na najkorzystniejszą cenę, oferta w/w wykonawcy uzyskała rekomendację komisji przetargowej oraz została zaakceptowana przez Wójta Gminy. Była to najkorzystniejsza cena ofertowa w stosunku co do ceny jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zadania. W związku z powyższym oferta Wykonawcy nie przekracza możliwości ani zamierzeń finansowych Zamawiającego.

W przetargu wzięło udział ośmiu Wykonawców, którzy złożyli oferty (sześć ofert ważnych, dwie oferty odrzucone).

Oferta nr 4 Wykonawcy: „DROGOWIEC” Maciej i Wacław Wojtaszek, ul. 1 Maja 9/58, 07-202 Wyszków, została wykluczona z udziału o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z póź. zm.) – Wykonawca nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

Oferta nr 8 Wykonawcy: ZAKŁAD USŁUG TECHNICZNO – HANDLOWYCH  EKO-BUD Eugeniusz Pogorzelski, ul. Serocka 32A/1, 07-200 Wyszków, została wykluczona z udziału o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z póź. zm.) – Wykonawca nie wniósł wadium do upływu terminu składania ofert.

Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą, zgodnie z art. 24 ust. 4 w związku z art. 89 ust. 1 pkt. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z póź. zm.) – oferta została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenia zamówienia.

Umowa z Wykonawcą w sprawie realizacji w/w zamówienia publicznego zostanie zawarta zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. (Dz.U. z 2010r. Nr 113 poz. 759z póź. Zm.)

Uzasadnienie prawne

W celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żądał dołączenia dokumentów wymienionych w rozdziale IX SIWZ „Wykaz oświadczeń i dokumentów jakie maja dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu”.

Wykonawca nr 4, „DROGOWIEC” Maciej i Wacław Wojtaszek, ul. 1 Maja 9/58, 07-202 Wyszków, składając ofertę nie przedłożył oraz nie załączył następujących dokumentów:

1.   Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu   wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy.

Wykonawca w złożonej ofercie przedstawił wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczpospolitej Polskiej  w celu   wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wydrukowany z dnia 29.03.2012r. Zamawiający zgodnie z zapisami w SIWZ żądał aby powyższy dokument był wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

Zamawiający w dniu 28.03.2013r. przesłał do Wykonawcy „WEZWANIE DO UZUPEŁNIENIA DOKUMENTÓW I OŚWIADCZEŃ” w celu spełnienia wymogów zawartych w SIWZ. Wykonawca w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie przedłożył wydruk Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczpospolitej Polskiej, wydrukowany z dnia 29.03.2013r. Zgodnie z zapisami SIWZ Zamawiający żądał aby Aktualny odpis z właściwego rejestru wystawiony był  nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert a mianowicie na dzień 06.03.2013r.

Ze względu, iż Wykonawca nie przedłożył dokumentu zgodnie z zapisami SIWZ rozdział IX SIWZ „Wykaz oświadczeń i dokumentów jakie maja dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu” ust. 4 pkt. 4.1. komisja przetargowa uznała ofertę wykonawcy za odrzuconą z postępowania przetargowego na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 5, w związku z art. 24 ust. 2 pkt. 4 oraz art. 24 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z póź. zm.).

Wykonawca nr 8 ZAKŁAD USŁUG TECHNICZNO – HANDLOWYCH  EKO-BUD Eugeniusz Pogorzelski, ul. Serocka 32A/1, 07-200 Wyszków, nie wniósł wadium w wysokości 8.000,00 PLN (słownie: osiem tysięcy złotych), w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.

Zgodnie z zapisami SIWZ rozdział XI „Wymagania Dotyczące Wadium” Zamawiający żądał aby oferta była zabezpieczona wadium w wysokości 8.000,00 PLN (słownie: osiem tysięcy złotych).  Zgodnie rozdziałem XI ust. 6 SIWZ, za datę i godzinę wniesienia wadium w formie pieniądza przyjmuje się datę i godzinę uznania rachunku Zamawiającego. Z otrzymanej informacji z banku na podstawie wystąpienia Zamawiającego, wadium wniesione przez Wykonawcę zostało zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego w dniu 06.03.2013r. o godzinie 1052. W związku z powyższym, iż oferta Wykonawcy nie była zabezpieczona wadium do upływu terminu składania ofert, komisja przetargowa uznała ofertę Wykonawcy za odrzuconą z postępowania przetargowego na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 5, w związku z art. 24 ust. 2 pkt. 2 oraz art. 24 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z póź. zm.).

Uzasadnienie prawne

Brak przedstawienia dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tj. 06.03.2013r. stanowi obligatoryjną przesłankę do wykluczenia Wykonawcy z udziału o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z póź. zm.) – Wykonawca nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Ponadto nie zabezpieczenie oferty wadium do terminu składania ofert stanowi obligatoryjną przesłankę do wykluczenia Wykonawcy z udziału o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z póź. zm.) – Wykonawca nie wniósł wadium do upływu terminu składania ofert.

Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą, zgodnie z art. 24 ust. 4 w związku z art. 89 ust. 1 pkt. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z póź. zm.) – oferta została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenia zamówienia.

Ponadto Zamawiający informuje, iż od rozstrzygnięcia postępowania przysługują Wykonawcy środki ochrony prawnej przewidziane w dziale VI ustawy Prawo zamówień publicznych obowiązującej w chwili wszczęcia postępowania.

 

Wójt Gminy Somianka

/-/ Andrzej Żołyński

 

Informacje o wpłynięciu zapytania


Gmina Somianka 07-203 Somianka pow. wyszkowski woj. mazowieckie,  tel. (0-29) 74-187-90 fax (0-29) 74-187-14 http://www.somianka.pl,  e-mail: somianka@somianka.pl, ogłasza przetarg nieograniczony  o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 ustawy pzp.

Ogłoszenie opublikowano w biuletynie UZP

Numer ogłoszenia: 70182 - 2013; data zamieszczenia: 19.02.2013

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:  Gminy Somianka 07-203 Somianka pow. Wyszkowski                    woj. Mazowieckie tel. (0-29) 74-187-90 fax (0-29) 74-187-14 http://www.somianka.pl,  

e-mail: somianka@somianka.pl,

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMOWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zagospodarowanie przestrzeni  publicznej w miejscowości Somianka-Parcele

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

1.1  Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie przestrzeni publicznej w miejscowości Somianka Parcele polegające na:

2)      budowie drogi dojazdowej z kostki betonowej typu STAROBRUK gr. 8 cm, na podbudowie z kruszywa naturalnego łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5 typ 1 (warstwa górna gr. 7 cm i warstwa dolana gr. 13 cm) i warstwie odsączającej z kruszywa naturalnego (pospółka 0/50) gr. 15cm, obramowanej z obydwu stron krawężnikiem betonowym 15x30 cm ułożonym na ławie z betonu C12/15.

3)      budowie miejsc postojowych z kostki betonowej typu STAROBRUK gr. 8 cm, na podbudowie z kruszywa naturalnego łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5 typ 1 (warstwa górna gr. 7 cm, warstwa dolana gr. 13 cm) i warstwie odsączającej z kruszywa naturalnego (pospółka 0/50) gr. 15cm. Krawędzie miejsc postojowych zostaną obramowane od strony zewnętrznej  krawężnikiem betonowym 15x30 cm ułożonym na ławie z betonu C12/15. Oddzielenie miejsc postojowych od drogi dojazdowej zostanie wykonane za pomocą krawężnika ułożonego na płask na ławie z betonu C12/15.

4)      budowie chodnika z kostki betonowej typu STAROBRUK gr. 6 cm na podsypce cementowo – piaskowej oraz na podbudowie z pospółki gr. 15 cm. Chodnik zostanie obramowany obrzeżem betonowym 8x30 cm lub palisadą betonową 11x40 cm, zgodnie z projektem – zagospodarowaniem terenu.

5)      nasadzeniu drzewek typu tuja szmaragd wysokości nie mniejszej niż 120 cm lub równoważnych.

6)      ustawieniu ławek typu „LUX” lub równoważnych.

Wszelką kolorystę kostki betonowej, oraz palisady należy przed wbudowaniem uzgodnić z Zamawiającym.

 

1.2.   Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia jest opisany w :

 -       przedmiarze robót                                                     

 -       dokumentacji projektowej                                          

 -       specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót 

 

1.3.   Zamawiający  zgłosił  zamiar  wykonywania  robót  budowlanych  do  Starostwa Powiatowego w Wyszkowie, wobec którego to zgłoszenia w/w organ nie wniósł sprzeciwu. 

 

1.4.   Wykonawcy zobowiązani są do opracowania kosztorysu ofertowego na podstawie przedmiarów robót. Zamawiający sprawdzi zgodność zaoferowanej ceny z przedstawionymi kosztorysami ofertowymi.

 

1.5.   Zamawiający informuje, iż przedmiary przekazane Wykonawcy pełnią funkcję jedynie pomocniczą (informacyjną) przy kalkulacji ceny przy składaniu ofert przez Wykonawców. Przygotowując oferty Wykonawcy powinni sprawdzić zgodność przedmiarów z pozostałymi częściami dokumentacji projektowej. Nie wniesienie zastrzeżeń przez wykonawcę w w/w zakresie  skutkuje obowiązkiem wykonania przez wykonawcę robót zgodnie z dokumentacją techniczną i wiedzą techniczną zgodnie z art. 647 K.C.

 

1.6.   Na  podstawie  art.  29  ust.  3  Ustawy  Zamawiający  dopuszcza  możliwość  zaoferowania materiałów równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji technicznej i SIWZ.  W takim przypadku Wykonawca winien udokumentować, iż zaoferowany produkt odpowiada swoimi parametrami produktowi wskazanemu w dokumentacji lub SIWZ.

 

1.7.   Rozliczenie z Wykonawcą będzie następowało zgodnie z ilością faktycznie wykonanych robót po cenach jednostkowych zaoferowanych przez Wykonawcę. W przypadku wystąpienia robót dodatkowych lub zamiennych będących następstwem wykonania zadania podstawowego Zamawiający zastosuje się do art. 67 ust. 1 pkt. 5 i 6 ustawy PZP. Wyliczenie cen jednostkowych zamówienia dodatkowego lub uzupełniającego zostanie wyliczone z zaoferowanych cen jednostkowych przez Wykonawcę z zamówienia podstawowego. Wartość zamówienia dodatkowego lub uzupełniającego nie może przekroczyć 10% kwoty podstawowej zaoferowanej przez Wykonawcę.

 

1.8.   Z uwagi na fakt, iż roboty będą wykonywane na terenie użytkowanym,  Wykonawca  przy  wykonaniu  robót  musi  zakładać  jak  najmniejszą uciążliwość dla użytkowników budynku oraz przestrzegać wszystkich zasad BHP. 

 

1.9.   Rozliczenie z wykonawcą nastąpi w momencie zakończenia całości zadania i podpisaniu protokółu odbioru końcowego robót.

 

1.10. Wykonawca,  na  etapie  końcowego  odbioru  robót  lub  w  trakcie  robót  na  żądanie Zamawiającego,  zobowiązany  jest  do  przekazania  Zamawiającemu  odpowiednich aktualnych  dokumentów  (np.  świadectw,  certyfikatów,  atestów, badań)  dopuszczających  do obrotu  i  powszechnego  lub  jednostkowego  stosowania  w  budownictwie  zgodnie  z  art. 10  ustawy  z  dnia  7  lipca  1994  r.  Prawo  budowlane  oraz  zgodnie  z  przepisami  ustawy  z  dnia  16  kwietnia  2004r.  o  wyrobach  budowlanych,  dotyczących  zamontowanych  i użytych do wykonania przedmiotu zamówienia materiałów i urządzeń. 

 

1.11. Wykonawca zobowiązany jest udzielić 60 miesięcy gwarancji jakości na  całość  wykonanych  robót. 

 

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówienia uzupełniającego: NIE

Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 i 6

 

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

03.44.10.00-3       Rośliny ozdobne, trawy, mchy lub porosty

45.11.12.00-0       Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45.11.13.00-1       Roboty rozbiórkowe

45.23.32.22-1       Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

77.21.16.00-8       Sadzenie drzew

 

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: do 30.08.2013r.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

 

1.   Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 8.000,00 PLN (słownie złotych: osiem tysięcy złotych).    

2.   Wadium może być wniesione (w zależności od wyboru Wykonawcy) w następujących formach:

a)      pieniądzu, wpłaconym na konto: Urzędu Gminy w Somiance, nr konta: 28 8923 1076 0600 0824 2006 0006  Bank Spółdzielczy w Ostrowi Mazowieckiej oddział w Somiance,

b)     gwarancjach bankowych- oryginał,

c)      gwarancjach ubezpieczeniowych- oryginał,

d)     poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm)- oryginał.

e)   poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym - oryginał,

3.  Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz, należy wnieść do Urzędu Gminy Somianka, pok. nr 6, a  jego kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę załączyć do oferty.

4.   Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wskazaną formą i wysokością wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub Wykonawca nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania.

5.   Za datę i godzinę wniesienia wadium w formie pieniądza przyjmuje się datę i godzinę uznania rachunku  zamawiającego. Do oferty należy dołączyć kopię przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.

6.    Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie:

7.    Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:

a)   odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;

b)   nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,

c)   zawarcie umowy w sprawie Zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

8.  Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium, jeżeli:

a)      nie zwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a ustawy Pzp.;

b)      zostanie zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego oraz zostanie wniesione przez Wykonawcę zabezpieczenie należytego wykonania umowy;

c)      Zamawiający unieważni postępowanie,

9.   Zamawiający dokona zwrotu wadium niezwłocznie na  pisemny wniosek wykonawcy który wycofał ofertę przed upływem terminu do składania ofert,

10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizję bankową za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

 

III.2) ZALICZKI

Czy przewiduje się udzielenie zaliczki na poczet wykona nie zamówienia: nie

 

III.3)   WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW

III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy nakładają obowiązek ich posiadania.

            Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy.

2.      Podpisany formularz „oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1 i o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

III.3.2.) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (należy dołączyć kopie dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zadania potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem np. – referencje, faktury, umowy, protokoły itp.).

Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, jeśli udokumentuje realizację minimum 1 roboty o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia, tj. budową placów manewrowych lub budową chodników lub budową dróg dojazdowych, o powierzchni nie mniejszej niż 1.600,00 m2 - licząc od miesiąca ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

         W przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów (podanie w wykazie robót zrealizowanych przez te podmioty) należy dołączyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 

 

 III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Zamawiający nie określa tego warunku. 

 

III.3.4) Osoby zdolne do wykonywania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz  z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

         W zakresie tym należy wskazać kierownika budowy, kierownika robót drogowych, posiadających odpowiednie uprawnienia do kierowania robotami w określonym zakresie.

         W przypadku polegania na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów należy dołączyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 

2.      Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a szczególności kadra określona w pkt. 1, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

 

 III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

 Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Opłaconą polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. W zakresie tym należy przedstawić opłaconą polisę a w przypadku jej braku inny dokument na wartość min. 500.000,00 złotych (pięćset tysięcy złotych ).

 

III.4) INFORMACJĘ O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTEPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIA NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY.

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

1.      Wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (należy dołączyć kopie dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zadania potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem np. – referencje, faktury, umowy, protokoły itp.).

Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, jeśli udokumentuje realizację minimum 1 roboty o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia, tj. budową placów manewrowych lub budową chodników lub budową dróg dojazdowych, o powierzchni nie mniejszej niż 1.600,00 m2 - licząc od miesiąca ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

         W przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów (podanie w wykazie robót zrealizowanych przez te podmioty) należy dołączyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 

2.      Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz  z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

         W zakresie tym należy wskazać kierownika budowy, kierownika robót drogowych, posiadających odpowiednie uprawnienia do kierowania robotami w określonym zakresie.

         W przypadku polegania na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów należy dołączyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 

3.      Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a szczególności kadra określona w pkt. 1, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

4.      Opłaconą polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. W zakresie tym należy przedstawić opłaconą polisę a w przypadku jej braku inny dokument na wartość min. 500.000,00 złotych (pięćset tysięcy złotych ).

 

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 ustawy, należy przedłożyć:

1.      Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy..

2.      Podpisany formularz „oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1 i o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych

 

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

1.       nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

2.       nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

3.       nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sadowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert – albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sadowym administracyjnym albo organem samorządu zawodowego albo administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiedni miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

 

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty nie wymienione w pkt. III.4)

1.      Poprawnie wypełniony formularz oferty z podaną ceną jednostkową za całość usługi, podpisany przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy i zaciągnięcia zobowiązań w wysokości wartości złożonej oferty

  1. Potwierdzenie dokonania wpłaty wadium.

3.   Poprawnie wypełniony kosztorys ofertowy z wykorzystaniem wzoru

4    Parafowane istotne postanowienia umowy

 

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienia publiczne tylko dla wykonawców u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert:  najniższa cena – 100pkt.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.

IV.3) ZMIANY UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian:

1)   jeżeli zakończenie robót jest lub przewiduje się, że będzie, opóźnione ze względu na przyczyny spowodowane siłą wyższą w szczególności, niesprzyjające warunki klimatyczne np. (opady lub zaleganie śniegu, mróz).

2)   wystąpią roboty dodatkowe od których uzależnione będzie wykonanie zamówienia podstawowego,

3)   wystąpi awaria nie zawiniona czynnościami lub nie wynikająca z zaniechania czynności, do których Wykonawca był zobowiązany,

4)   wystąpią działania osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia,

 

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Gmina Somianka http;//ugsomianka.bip.org.pl,  

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Somianka 07-203 Somianka

IV.4.2) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: do dnia 06.03.2013r. godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Somianka, 07-203 Somianka, pok. Nr 6. Otwarcie ofert nastąpi w pok. Nr 19 w dniu 06.03.2013r.. o godz. 10:10

IV.4.3) Termin związania ofertą: 30 dni od daty składania i otwarcia ofert.

IV.4.4) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:

 

Zadanie realizowane z dofinansowaniem w ramach działania „Wdrożenie lokalnej startego rozwoju”, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013

 

IV.4.5) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi :

 

NIE DOTYCZY

 

 

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Zał. 1 - wzór oferty

Zał. 2 - oświadczenie

Zał. 3 - doświadczenie zawodowe

Zał. 4 - potencjał kadrowy

Zał. 5 - Oświadczenie o uprawnieniach

Zał. 6 - Istotne postanowienia umowy

Zał. 7 - Kosztorys ofertowy

Zał. 8 - Opis techniczny projektu

Zał. 9 - Projekt budowlany   

             - rys. 1

             - rys. 2

             - rys. 3

             - rys. 4

             - rys. 5

Zał. 10 - Szczegółowe specyfikacje techniczne

 

 Wójt Gminy Somianka

 /-/ Andrzej Żołyński

 

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 4185082]

przewiń do góry