Somianka, dnia 06.08.2010r.

Kz 341/11-1/10

 

 

Wykonawcy biorący udział w postępowaniu przetargowym

 

 

 

 

Nazwa zamówienia

UPORZĄDKOWANIE GOSPODARKI WODNO-ŚCIEKOWEJ I WYWOZU ODPADÓW KOMUNALNYCH NA TERENIE GMINY SOMIANKA – BUDOWA PRZYDOMOWYCH OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW NA TERENIE GMINY SOMIANKA

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego

o szacunkowej wartości przedmiotu zamówienia poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 ustawy PZP, na realizację zadania,

w trybie przetargu nieograniczonego (KZ 340/11-1/10)

 

ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA PRZETARGOWEGO

 

Działając na podstawie art. 93 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r., Nr 113 poz. 759) Zakład Gospodarki Komunalnej  zawiadamia wszystkich wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia w przetargu nieograniczonym o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 ustawy PZP, na realizację w/w usługi:

O unieważnieniu postępowania, ponieważ  postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego,  na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych.

 

Uzasadnienie

 

Zamawiający po dokładnym przeanalizowaniu dokumentacji przetargowej stwierdził, że przygotowana na potrzeby postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dokumentacja zawiera cały szereg nieścisłości. Między innymi przedmiar robót jest niezgodny z mapami sytuacyjno – wysokościowymi – planem zagospodarowania (skala 1:500) oraz rzutem poziomym (skala 1:100). Przedstawione odległości w wspomnianych dokumentach są niespójne, występują różnice w wymiarach dotyczących głębokości posadowienia bioreaktora oczyszczalni, długości odcinków rur kanalizacyjnych jak również głębokości posadowienia przepompowni ścieków oczyszczonych.

Kosztorys inwestorski  który jest załącznikiem do  Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia obarczony jest błędami których nie da się poprawić, brak jest m.in.  podstawowych elementów składowych oczyszczali bez których wykonania zadanie nie mogło by zostać prawidłowo użytkowane co w konsekwencji skutkowało by brakiem możliwości dokonania odbioru technicznego i końcowego wykonanych robót.

W razie wyboru oferty doszłoby do naruszenia przepisów prawa. W związku z powyższym zasadnym jest unieważnienie postępowania w trybie przepisu artykułu 93 ust.1 pkt. 7 Ustawy z 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych.

 

 

Kierownik ZGK Somianka

     /-/ Andrzej Piątek



Zakład Gospodarki Komunalnej w Somiance 07-203 Somianka pow. wyszkowski woj. Mazowieckie tel. (0-29) 74-187-16 fax (0-29) 74-187-16 http://www.somianka.pl

e-mail: somianka@somianka.pl, zgk@somianka.pl,  l.lalak@somianka.pl , ogłasza przetarg nieograniczony  o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 ustawy pzp.

 

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:  Zamawiającym jest Zakład Gospodarki Komunalnej w Somiance

Adres: Somianka 13A, 07-203 Somianka

Telefon: 0 prefix 29 74-187-16

Telefax: 0 prefix 29 74-187-16

      Adres strony internetowej                    http://www.ugsomianka.bip.org.pl

      Adres e-mail:   somianka@somianka.pl, zgk@somianka.pl,  l.lalak@somianka.pl

      Godziny urzędowania: od 8.00 do 16.00

      NIP:  7621848859          REGON: 551204428

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:  Zakład Gospodarki Komunalnej w Somiance

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMOWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: UPORZĄDKOWANIE GOSPODARKI WODNO-ŚCIEKOWEJ I WYWOZU ODPADÓW KOMUNALNYCH NA TERENIE GMINY SOMIANKA – BUDOWA PRZYDOMOWYCH OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW NA TERENIE GMINY SOMIANKA

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

1.1. Przedmiotem zamówienia jest budowa 184szt. kompletnych instalacji biologicznych oczyszczalni ścieków pracującej na bazie połączonej technologii zanurzonego złoża biologicznego i niskoobciążonego osadu czynnego na terenie Gminy Somianka  w miejscowościach i działkach wskazanych przez Zamawiającego. W skład instalacji wchodzi biologiczna oczyszczalnia ścieków z przyłączeniami kanalizacji sanitarnej z budynku, odprowadzeniem wód oczyszczonych do studni chłonnej, montażem studni chłonnej i przepompowni ścieków surowych oraz oczyszczonych, zasilaniem elektrycznym, rozruchem technicznym i technologicznym. Do indywidualnych oczyszczalni ścieków zastosowano mechaniczno - biologiczną oczyszczalnię ścieków o wydajności dobowej poniżej 5 m3/dobę (budowa 182szt) , natomiast do dwóch szkół mechaniczno - biologiczną oczyszczalnię ścieków o wydajności dobowej poniżej 7 m3/dobę.  Ścieki oczyszczone odprowadzane będą do studni chłonnej, gdzie Zamawiający dopuszcza zastosowanie studni z polietylenu. Całość procesów oczyszczania musi odbywać się w jednym zbiorniku lub dwóch (z których jeden to osadnik wstępny, a drugi to reaktor biologiczny). Oczyszczalnie powinny posiadać zbiorniki wykonane z polietylenu wysokiej gęstości (HDPE) lub innego materiału o takich samych parametrach lub większych i mogących być przykrytych warstwa gruntu wynoszącą 1,5 m niezależnie od warunków gruntowych. Zastosowane oczyszczalnie powinny posiadać pojemność komory osadnika wstępnego niemniejszą niż 2 m3 a w przypadku oczyszczalni o przepustowości 2,4 m3/d osadnik wstępny 5 m3, a przypadku oczyszczalni o przepustowości 4,5 m3/d osadnik wstępny 9 m3 . Zastosowane oczyszczalnie przez Wykonawcę powinny posiadać sterowanie automatyczne.   

Oczyszczalnie ścieków zostaną wykonane w następujących miejscowościach:

1)      Barcice.

2)      Huta Podgórna

3)      Jackowo Dolne

4)      Jackowo Górne

5)      Janki

6)      Jasieniec

7)      Kręgi

8)      Nowe Kozłowo

9)      Nowe Pudy

10)  Ostrowy

11)  Popowo Kościelne

12)  Popowo Parcele

13)  Skorki

14)  Somianka

15)  Somianka Parcele

16)  Star Pudy

17)  Stare Kozłowo

18)  Suwin

19)  Ulasek

20)  Wielęcin

21)  Wola Mystkowska

22)  Zdziebórz

23)  Szkoła w Ulasku

24)  Szkoła w Kręgach

Kolejność montowania oczyszczalni ścieków w poszczególnych miejscowościach zostanie ustalona z Zamawiającym.

1.2.   Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia dokładnie określony i opisany jest w:

 -    przedmiarze robót                                                      

 -    dokumentacji projektowej                                         

 -    specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót 

1.3.   Wykonawcy zobowiązani będą do zapewnienia obsługi geodezyjnej inwestycji, sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej dla wykonanych robót, protokolarne przekazanie wykonanych urządzeń właścicielom lub władającym nieruchomościami objętymi inwestycją oraz do przeprowadzenia w 20szt oczyszczalni badania ścieku oczyszczonego przez odpowiednie instytucje posiadających odpowiednie uprawnienia do przeprowadzania tego typu czynności i badań i przekazania wyników Zamawiającemu.  

 

1.4.   Zamawiający informuje, iż przedmiary przekazane Wykonawcy pełnią funkcję jedynie pomocniczą (informacyjną) przy kalkulacji ceny przy składaniu ofert przez Wykonawców. Przygotowując oferty Wykonawcy powinni sprawdzić zgodność przedmiarów z pozostałymi częściami dokumentacji projektowej. Nie wniesienie zastrzeżeń przez Oferenta w w/w zakresie  skutkuje obowiązkiem wykonania przez wykonawcę robót zgodnie z dokumentacją techniczną i wiedzą techniczną zgodnie z art. 647 K.C.

1.5.   Jeżeli gdziekolwiek w projekcie budowlanym lub ST wykonania i odbioru robót budowlanych wskazano znak towarowy, patent, pochodzenia materiałów lub urządzeń to wykonawca może zastosować równoważne.

1.6. Wykonawcy zobowiązani są do opracowania kosztorysu ofertowego na podstawie przedmiarów robót i dołączenia do oferty. Zamawiający sprawdzi zgodność zaoferowanej ceny z przedstawionymi kosztorysami ofertowymi.

 

Szczegółowy wykaz elementów z ich opisem został zawarty w SIWZ.

 

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówienia uzupełniającego: NIE

 

Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

 

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

45.23.24.21-9        roboty w zakresie oczyszczania ścieków,

45.11.12.00-0        roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45.23.24.10-9        roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do

                                 odprowadzania ścieków

45.23.24.23-3        roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych

45.25.56.00-5        roboty w zakresie kładzenia rur w kanalizacji

45.23.24.00-6        przepompownie ścieków

45.23.13.00-8        roboty w zakresie kanalizacji ściekowej

45.31.00.00-3        roboty w zakresie instalacji elektrycznych

 

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:

Zamówienie zostało podzielone na dwa etapy.

I etap (wykonanie 92 szt oczyszczalni) Wykonawca powinien zakończyć w terminie nie dłuższym niż do 25.11.2010r.

II etap (wykonanie 92 szt. Oczyszczalni) Wykonawca powinien zakończyć w terminie nie dłuższym niż do 27.06.2011r.

.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

 

1.   Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 76 000,00 PLN (słownie: siedemdziesiąt sześć tysięcy złotych).    

2.   Wadium może być wniesione (w zależności od wyboru Wykonawcy) w następujących formach:

a)      pieniądzu, wpłaconym na konto:

Urząd Gminy Somianka, nr konta: 28 8923 1076 0600 0824 2006 0006  Bank Spółdzielczy w Ostrowi Mazowieckiej oddział w Somiance,

b)     gwarancjach bankowych- oryginał,

c)      gwarancjach ubezpieczeniowych- oryginał,

d)     poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm)- oryginał.

e)   poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym - oryginał,

3.  Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz, należy wnieść do Urzędu Gminy Somianka, pok. nr 6, a  jego kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę załączyć do oferty.

4.   Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wskazaną formą i wysokością wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub Wykonawca nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania.

5.   Za datę i godzinę wniesienia wadium w formie pieniądza przyjmuje się datę i godzinę uznania rachunku  zamawiającego. Do oferty należy dołączyć kopię przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.

6.   Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie:

7.    Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:

a)   odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;

b)   nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,

c)   zawarcie umowy w sprawie Zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

8.  Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium, jeżeli:

a)      nie zwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a ustawy Pzp.;

b)      zostanie zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego oraz zostanie wniesione przez Wykonawcę zabezpieczenie należytego wykonania umowy;

c)      Zamawiający unieważni postępowanie,

9.  Zamawiający dokona zwrotu wadium niezwłocznie na  pisemny wniosek wykonawcy który wycofał ofertę przed upływem terminu do składania ofert,

10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizję bankową za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

 

III.2) ZALICZKI

Czy przewiduje się udzielenie zaliczki na poczet wykona nie zamówienia: nie

 

III.3)   WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW

III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy nakładają obowiązek ich posiadania.

            Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.       Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy.

2.       Podpisany formularz „oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1 i o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych;

3.       Aktualne  zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległości płatności lub wstrzymane w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

4.       Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp, wystawiona nie wcześniej niż  6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

5.       Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (dotyczy tylko podmiotów zbiorowych w rozumieniu przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych);

III.3.2.) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Wykaz wykonanych robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) min. 3 roboty o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia:

1)      dwóch  zadań związanych z wykonaniem 100 szt. przydomowych oczyszczalni pracujących z napowietrzaniem mechanicznym lub połączonej technologii zanurzonego złoża biologicznego i nisko obciążonego osadu czynnego w okresie nie dłuższym niż 6 miesięcy – każde zadanie

2)      jednego zadania związanego z wykonaniem 120 szt. przydomowych oczyszczalni w okresie nie dłuższym niż trzy miesiące pracujących z napowietrzaniem mechanicznym lub połączonej technologii zanurzonego złoża biologicznego i nisko obciążonego osadu czynnego

licząc od miesiąca ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych z podaniem ich ilości wartości oraz daty realizacji i miejsca wykonania. Do załącznika nr 6 wykonawca musi przedłożyć dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, ponadto powinny zawierać czas realizacji, ilość wykonanych sztuk oczyszczalni oraz kwotę za którą zostały wykonane (należy dołączyć kopie dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zadania potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem np. – referencje, faktury, umowy, protokoły itp.) W przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów (podanie w wykazie robót zrealizowanych przez te podmioty) należy dołączyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do współpracy przy wykonywaniu zamówienia przez oddanie do dyspozycji niezbędnych zasobów.

 

III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia maszyn, pojazdów, narzędzi i urządzeń jakimi dysponuje wykonawca przewidzianych do realizacji zamówienia: 4 koparko ładowarki, cztery zagęszczarki, cztery samochody skrzyniowe, 1 szt. Pompa do odwadniania wykopów  oraz pozostałe urządzenia gwarantujące terminować wykonania prac z wykorzystaniem. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na maszynach do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi maszynami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania wykonawcy maszyn zdolnych wykonać zamówienia do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia. 

III.3.4) Osoby zdolne do wykonywania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Wykaz kadry pracowniczej odpowiedzialnej za realizację przedmiotu zamówienia wraz z zakresem wykonywanych przez nich czynności oraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Kadra pracownicza powinna być zatrudniona u Wykonawcy na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia, umowy o dzieło. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi osobami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania wykonawcy osób zdolnych wykonać zamówienia (kadry pracowniczej) do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia.  W zakresie tym należy wskazać kierownika budowy oraz kierownika robót sanitarnych, kierownika robót elektrycznych, pracowników fizycznych (min. cztery brygady montujące oczyszczalnie. W skład brygady powinny wchodzić następujące osoby: operator koparki, dwie osoby fizyczne montujące oczyszczalnie.)

2.   Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a szczególności kadra określona w pkt. 1, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień z wykorzystaniem wzoru

 

 III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek bankowy, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy – w wysokości 2.500.000,00 zł. (dwa miliony pięćset tysięcy złotych). Informacja banku wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolności finansowej  do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi zasobami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

2.      Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na okres wykonywania zadania na wartość min. 2.500.000,00 złotych (dwa miliony pięćset tysięcy złotych).

 

III.4) INFORMACJĘ O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTEPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIA NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY.

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

1.      Wykaz kadry pracowniczej odpowiedzialnej za realizację przedmiotu zamówienia wraz z zakresem wykonywanych przez nich oraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Kadra pracownicza powinna być zatrudniona u Wykonawcy na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia, umowy o dzieło. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi osobami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania wykonawcy osób zdolnych wykonać zamówienia (kadry pracowniczej) do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia.  W zakresie tym należy wskazać kierownika budowy oraz kierownika robót sanitarnych, kierownika robót elektrycznych, pracowników fizycznych (min. cztery brygady montujące oczyszczalnie. W skład brygady powinny wchodzić następujące osoby: operator koparki, dwie osoby fizyczne montujące oczyszczalnie.)

2.   Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a szczególności kadra określona w pkt. 1, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

3.   Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia maszyn, pojazdów, narzędzi i urządzeń jakimi dysponuje wykonawca przewidzianych do realizacji zamówienia: 4 koparko ładowarki, cztery zagęszczarki, cztery samochody skrzyniowe, 1 szt. Pompa do odwadniania wykopów  oraz pozostałe urządzenia gwarantujące terminować wykonania prac z wykorzystaniem. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na maszynach do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi maszynami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania wykonawcy maszyn zdolnych wykonać zamówienia do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia. 

4.      Wykaz wykonanych robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) min. 3 roboty o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia:

1)      dwóch  zadań związanych z wykonaniem 100 szt. przydomowych oczyszczalni pracujących z napowietrzaniem mechanicznym lub połączonej technologii zanurzonego złoża biologicznego i nisko obciążonego osadu czynnego w okresie nie dłuższym niż 6 miesięcy – każde zadanie

2)      jednego zadania związanego z wykonaniem 120 szt. przydomowych oczyszczalni w okresie nie dłuższym niż trzy miesiące pracujących z napowietrzaniem mechanicznym lub połączonej technologii zanurzonego złoża biologicznego i nisko obciążonego osadu czynnego

licząc od miesiąca ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych z podaniem ich ilości wartości oraz daty realizacji i miejsca wykonania. Do załącznika nr 6 wykonawca musi przedłożyć dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, ponadto powinny zawierać czas realizacji, ilość wykonanych sztuk oczyszczalni oraz kwotę za którą zostały wykonane (należy dołączyć kopie dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zadania potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem np. – referencje, faktury, umowy, protokoły itp.) W przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów (podanie w wykazie robót zrealizowanych przez te podmioty) należy dołączyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do współpracy przy wykonywaniu zamówienia przez oddanie do dyspozycji niezbędnych zasobów.

5.      Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek bankowy, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy – w wysokości 2.500.000,00 zł. (dwa miliony pięćset tysięcy złotych). Informacja banku wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolności finansowej  do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi zasobami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

6. Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na okres wykonywania zadania na wartość min. 2.500.000,00 złotych (dwa miliony pięćset tysięcy złotych).

 

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 ustawy, należy przedłożyć:

1.      Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy.

2.      Podpisany formularz „oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1 i o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych

3.      Aktualne  zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległości płatności lub wstrzymane w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

4.      Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp, wystawiona nie wcześniej niż  6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

5.      Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (dotyczy tylko podmiotów zbiorowych w rozumieniu przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych);

 

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

1.       nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

2.       nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

3.       nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sadowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert – albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sadowym administracyjnym albo organem samorządu zawodowego albo administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiedni miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

 

III.6) III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt. III.4)

1. Oświadczenie producenta lub dystrybutora oczyszczalni, że jest w stanie dostarczyć wymaganą przez Zamawiającego ilość oczyszczalni, która pozwoli Wykonawcy zakończyć inwestycję w terminie. Wykonawca musi przedłożyć oświadczenie, że producent lub dystrybutor jest wstanie dostarczyć min. 92 szt. oczyszczalni w terminie do 28.10.2010r. o parametrach określonych w przedmiarze robót. (40 szt. oczyszczalni do RLM 6, 46 szt. oczyszczalni do RLM 8, 4 szt. oczyszczalni do RLM 10, oraz dwie oczyszczalnie ponad RLM 10) oraz oświadczenie producenta lub dystrybutora, że jest w stanie dostarczyć 92 szt. oczyszczalni w terminie do 26.05.2011r. o parametrach określonych w przedmiarze robót (40 szt. oczyszczalni do RLM 6, 49 szt. oczyszczalni do RLM 8, 3 szt. oczyszczalni do RLM 10)

2.  Harmonogram rzeczowo-finansowy wykonywanej inwestycji Harmonogram powinien zawierać ilość oczyszczalni wykonanych w danym miesiącu oraz kwotę.

3. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do oferty Aprobaty Techniczne lub Certyfikaty Zgodności z Normą wystawione przez jednostkę notyfikowaną na: osadnik wstępny, reaktor biologiczny, przepompownię ścieków.

4. Przedstawienie oświadczenia producenta oczyszczalni potwierdzających możliwość przykrycia zbiorników warstwą górną gruntu min. 1,5 m niezależnie od warunków gruntowych.

 

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienia publiczne tylko dla wykonawców u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert:

Cena za wykonanie całości zadania -  100%

 

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.

IV.3) ZMIANY UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian:

-        W przypadku zmiany stawki VAT przez władze ustawodawczą w trakcie trwania umowy, wynikającej ze zmiany stawki od towarów i usług oraz podatku akcyzowego.

-        W przypadku działania siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie zamówienia w terminie umownym lub powodującej zmianę zakresu robót,

-        W przypadku wystąpienia istotnych powodów uniemożliwiających zachowanie terminu  - na wniosek Wykonawcy zaakceptowany przez Zamawiającego

-        W przypadku wystąpienia robót dodatkowych lub uzupełniających jeżeli w związku z tym konieczne będzie wydłużenie terminu wykonania umowy

-        W przypadku zatwierdzenia przez Zamawiającego zmiany rodzaju i jakości materiałów budowlanych skutkujące zmianą ceny jednostkowej za wykonanie zadania

-        Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu.

 

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Gmina Somianka http;//ugsomianka.bip.org.pl,  

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Somianka 07-203 Somianka

IV.4.2) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: do dnia 10.08.2010r. godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Somianka, 07-203 Somianka, pok. Nr 6. Otwarcie ofert nastąpi w pok. Nr 19 w dniu 10.08.2010r. o godz. 10:30

IV.4.3) Termin związania ofertą: 30 dni od daty składania i otwarcia ofert.

IV.4.4) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:

 

Zadanie realizowane z dofinansowaniem w ramach działania 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludzkości wiejskiej”, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013

 

IV.4.5) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi :

NIE DOTYCZY

 

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia (modyfikacja)

Kierownik ZGK Somianka

     /-/ Andrzej Piątek

 

 

 

Zakład Gospodarki Komunalnej w Somiance 07-203 Somianka pow. wyszkowski woj. Mazowieckie tel. (0-29) 74-187-16 fax (0-29) 74-187-16 http://www.somianka.pl

e-mail: somianka@somianka.pl, zgk@somianka.pl,  l.lalak@somianka.pl , ogłasza przetarg nieograniczony  o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 ustawy pzp.

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:  Zamawiającym jest Zakład Gospodarki Komunalnej w Somiance

Adres: Somianka 13A, 07-203 Somianka

Telefon: 0 prefix 29 74-187-16

Telefax: 0 prefix 29 74-187-16

      Adres strony internetowej                    http://www.ugsomianka.bip.org.pl

      Adres e-mail:   somianka@somianka.pl, zgk@somianka.pl,  l.lalak@somianka.pl

      Godziny urzędowania: od 8.00 do 16.00

      NIP:  7621848859          REGON: 551204428

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:  Zakład Gospodarki Komunalnej w Somiance

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMOWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: UPORZĄDKOWANIE GOSPODARKI WODNO-ŚCIEKOWEJ I WYWOZU ODPADÓW KOMUNALNYCH NA TERENIE GMINY SOMIANKA – BUDOWA PRZYDOMOWYCH OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW NA TERENIE GMINY SOMIANKA

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

1.1. Przedmiotem zamówienia jest budowa 184szt. kompletnych instalacji biologicznych oczyszczalni ścieków pracującej na bazie połączonej technologii zanurzonego złoża biologicznego i niskoobciążonego osadu czynnego na terenie Gminy Somianka  w miejscowościach i działkach wskazanych przez Zamawiającego. W skład instalacji wchodzi biologiczna oczyszczalnia ścieków z przyłączeniami kanalizacji sanitarnej z budynku, odprowadzeniem wód oczyszczonych do studni chłonnej, montażem studni chłonnej i przepompowni ścieków surowych oraz oczyszczonych, zasilaniem elektrycznym, rozruchem technicznym i technologicznym. Do indywidualnych oczyszczalni ścieków zastosowano mechaniczno - biologiczną oczyszczalnię ścieków o wydajności dobowej poniżej 5 m3/dobę (budowa 182szt) , natomiast do dwóch szkół mechaniczno - biologiczną oczyszczalnię ścieków o wydajności dobowej poniżej 7 m3/dobę.  Ścieki oczyszczone odprowadzane będą do studni chłonnej. Całość procesów oczyszczania musi odbywać się w jednym zbiorniku. Oczyszczalnie powinny posiadać zbiorniki wykonane z polietylenu wysokiej gęstości (HDPE) lub innego materiału o takich samych parametrach lub większych i mogących być przykrytych warstwa gruntu wynoszącą 1,5 m niezależnie od warunków gruntowych. Zastosowane oczyszczalnie (jeżeli wymagane technologicznie) powinny posiadać pojemność komory osadnika wstępnego niemniejszą niż 2 m3 .

Oczyszczalnie ścieków zostaną wykonane w następujących miejscowościach:

1)      Barcice.

2)      Huta Podgórna

3)      Jackowo Dolne

4)      Jackowo Górne

5)      Janki

6)      Jasieniec

7)      Kręgi

8)      Nowe Kozłowo

9)      Nowe Pudy

10)  Ostrowy

11)  Popowo Kościelne

12)  Popowo Parcele

13)  Skorki

14)  Somianka

15)  Somianka Parcele

16)  Star Pudy

17)  Stare Kozłowo

18)  Suwin

19)  Ulasek

20)  Wielęcin

21)  Wola Mystkowska

22)  Zdziebórz

23)  Szkoła w Ulasku

24)  Szkoła w Kręgach

Kolejność montowania oczyszczalni ścieków w poszczególnych miejscowościach zostanie ustalona z Zamawiającym.

1.2.   Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia dokładnie określony i opisany jest w:

 -    przedmiarze robót                                                     

 -    dokumentacji projektowej                                         

 -    specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót 

1.3.   Wykonawcy zobowiązani będą do zapewnienia obsługi geodezyjnej inwestycji, sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej dla wykonanych robót, protokolarne przekazanie wykonanych urządzeń właścicielom lub władającym nieruchomościami objętymi inwestycją oraz do przeprowadzenia w 20szt oczyszczalni badania ścieku oczyszczonego przez odpowiednie instytucje posiadających odpowiednie uprawnienia do przeprowadzania tego typu czynności i badań i przekazania wyników Zamawiającemu.  

1.4.   Zamawiający informuje, iż przedmiary przekazane Wykonawcy pełnią funkcję jedynie pomocniczą (informacyjną) przy kalkulacji ceny przy składaniu ofert przez Wykonawców. Przygotowując oferty Wykonawcy powinni sprawdzić zgodność przedmiarów z pozostałymi częściami dokumentacji projektowej. Nie wniesienie zastrzeżeń przez Oferenta w w/w zakresie  skutkuje obowiązkiem wykonania przez wykonawcę robót zgodnie z dokumentacją techniczną i wiedzą techniczną zgodnie z art. 647 K.C.

1.5.   Jeżeli gdziekolwiek w projekcie budowlanym lub ST wykonania i odbioru robót budowlanych wskazano znak towarowy, patent, pochodzenia materiałów lub urządzeń to wykonawca może zastosować równoważne.

1.6. Wykonawcy zobowiązani są do opracowania kosztorysu ofertowego na podstawie przedmiarów robót i dołączenia do oferty. Zamawiający sprawdzi zgodność zaoferowanej ceny z przedstawionymi kosztorysami ofertowymi.

Szczegółowy wykaz elementów z ich opisem został zawarty w SIWZ.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówienia uzupełniającego: NIE

Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

45.23.24.21-9        roboty w zakresie oczyszczania ścieków,

45.11.12.00-0        roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45.23.24.10-9        roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do

                                 odprowadzania ścieków

45.23.24.23-3        roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych

45.25.56.00-5        roboty w zakresie kładzenia rur w kanalizacji

45.23.24.00-6        przepompownie ścieków

45.23.13.00-8        roboty w zakresie kanalizacji ściekowej

45.31.00.00-3        roboty w zakresie instalacji elektrycznych

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:

Zamówienie zostało podzielone na dwa etapy.

I etap (wykonanie 92 szt oczyszczalni) Wykonawca powinien zakończyć w terminie nie dłuższym niż do 25.11.2010r.

II etap (wykonanie 92 szt. Oczyszczalni) Wykonawca powinien zakończyć w terminie nie dłuższym niż do 27.06.2011r.

.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

1.   Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 76 000,00 PLN (słownie: siedemdziesiąt sześć tysięcy złotych).    

2.   Wadium może być wniesione (w zależności od wyboru Wykonawcy) w następujących formach:

a)      pieniądzu, wpłaconym na konto:

Urząd Gminy Somianka, nr konta: 28 8923 1076 0600 0824 2006 0006  Bank Spółdzielczy w Ostrowi Mazowieckiej oddział w Somiance,

b)     gwarancjach bankowych- oryginał,

c)      gwarancjach ubezpieczeniowych- oryginał,

d)     poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm)- oryginał.

e)   poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym - oryginał,

3.  Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz, należy wnieść do Urzędu Gminy Somianka, pok. nr 6, a  jego kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę załączyć do oferty.

4.   Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wskazaną formą i wysokością wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub Wykonawca nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania.

5.   Za datę i godzinę wniesienia wadium w formie pieniądza przyjmuje się datę i godzinę uznania rachunku  zamawiającego. Do oferty należy dołączyć kopię przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.

6.   Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie:

7.    Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:

a)   odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;

b)   nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,

c)   zawarcie umowy w sprawie Zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

8.  Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium, jeżeli:

a)      nie zwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a ustawy Pzp.;

b)      zostanie zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego oraz zostanie wniesione przez Wykonawcę zabezpieczenie należytego wykonania umowy;

c)      Zamawiający unieważni postępowanie,

9.  Zamawiający dokona zwrotu wadium niezwłocznie na  pisemny wniosek wykonawcy który wycofał ofertę przed upływem terminu do składania ofert,

10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizję bankową za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

III.2) ZALICZKI

Czy przewiduje się udzielenie zaliczki na poczet wykona nie zamówienia: nie

III.3)   WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW

III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy nakładają obowiązek ich posiadania.

            Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.       Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy.

2.       Podpisany formularz „oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1 i o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych;

3.       Aktualne  zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległości płatności lub wstrzymane w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

4.       Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp, wystawiona nie wcześniej niż  6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

5.       Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (dotyczy tylko podmiotów zbiorowych w rozumieniu przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych);

III.3.2.) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Wykaz wykonanych robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) min. 3 roboty o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia:

1)      dwóch  zadań związanych z wykonaniem 100 szt. przydomowych oczyszczalni pracujących z napowietrzaniem mechanicznym lub połączonej technologii zanurzonego złoża biologicznego i nisko obciążonego osadu czynnego w okresie nie dłuższym niż 6 miesięcy – każde zadanie

2)      jednego zadania związanego z wykonaniem 120 szt. przydomowych oczyszczalni w okresie nie dłuższym niż trzy miesiące pracujących z napowietrzaniem mechanicznym lub połączonej technologii zanurzonego złoża biologicznego i nisko obciążonego osadu czynnego

licząc od miesiąca ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych z podaniem ich ilości wartości oraz daty realizacji i miejsca wykonania. Do załącznika nr 6 wykonawca musi przedłożyć dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, ponadto powinny zawierać czas realizacji, ilość wykonanych sztuk oczyszczalni oraz kwotę za którą zostały wykonane (należy dołączyć kopie dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zadania potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem np. – referencje, faktury, umowy, protokoły itp.) W przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów (podanie w wykazie robót zrealizowanych przez te podmioty) należy dołączyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do współpracy przy wykonywaniu zamówienia przez oddanie do dyspozycji niezbędnych zasobów.

III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia maszyn, pojazdów, narzędzi i urządzeń jakimi dysponuje wykonawca przewidzianych do realizacji zamówienia: 4 koparko ładowarki, cztery zagęszczarki, cztery samochody skrzyniowe, 1 szt. Pompa do odwadniania wykopów  oraz pozostałe urządzenia gwarantujące terminować wykonania prac z wykorzystaniem. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na maszynach do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi maszynami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania wykonawcy maszyn zdolnych wykonać zamówienia do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia. 

III.3.4) Osoby zdolne do wykonywania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Wykaz kadry pracowniczej odpowiedzialnej za realizację przedmiotu zamówienia wraz z zakresem wykonywanych przez nich czynności oraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Kadra pracownicza powinna być zatrudniona u Wykonawcy na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia, umowy o dzieło. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi osobami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania wykonawcy osób zdolnych wykonać zamówienia (kadry pracowniczej) do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia.  W zakresie tym należy wskazać kierownika budowy oraz kierownika robót sanitarnych, kierownika robót elektrycznych, pracowników fizycznych (min. cztery brygady montujące oczyszczalnie. W skład brygady powinny wchodzić następujące osoby: operator koparki, dwie osoby fizyczne montujące oczyszczalnie.)

2.   Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a szczególności kadra określona w pkt. 1, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień z wykorzystaniem wzoru

 III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek bankowy, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy – w wysokości 2.500.000,00 zł. (dwa miliony pięćset tysięcy złotych). Informacja banku wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolności finansowej  do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi zasobami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

2.      Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na okres wykonywania zadania na wartość min. 2.500.000,00 złotych (dwa miliony pięćset tysięcy złotych).

III.4) INFORMACJĘ O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTEPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIA NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY.

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

1.      Wykaz kadry pracowniczej odpowiedzialnej za realizację przedmiotu zamówienia wraz z zakresem wykonywanych przez nich oraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Kadra pracownicza powinna być zatrudniona u Wykonawcy na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia, umowy o dzieło. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi osobami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania wykonawcy osób zdolnych wykonać zamówienia (kadry pracowniczej) do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia.  W zakresie tym należy wskazać kierownika budowy oraz kierownika robót sanitarnych, kierownika robót elektrycznych, pracowników fizycznych (min. cztery brygady montujące oczyszczalnie. W skład brygady powinny wchodzić następujące osoby: operator koparki, dwie osoby fizyczne montujące oczyszczalnie.)

2.   Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a szczególności kadra określona w pkt. 1, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

3.   Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia maszyn, pojazdów, narzędzi i urządzeń jakimi dysponuje wykonawca przewidzianych do realizacji zamówienia: 4 koparko ładowarki, cztery zagęszczarki, cztery samochody skrzyniowe, 1 szt. Pompa do odwadniania wykopów  oraz pozostałe urządzenia gwarantujące terminować wykonania prac z wykorzystaniem. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na maszynach do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi maszynami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania wykonawcy maszyn zdolnych wykonać zamówienia do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia. 

4.      Wykaz wykonanych robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) min. 3 roboty o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia:

1)      dwóch  zadań związanych z wykonaniem 100 szt. przydomowych oczyszczalni pracujących z napowietrzaniem mechanicznym lub połączonej technologii zanurzonego złoża biologicznego i nisko obciążonego osadu czynnego w okresie nie dłuższym niż 6 miesięcy – każde zadanie

2)      jednego zadania związanego z wykonaniem 120 szt. przydomowych oczyszczalni w okresie nie dłuższym niż trzy miesiące pracujących z napowietrzaniem mechanicznym lub połączonej technologii zanurzonego złoża biologicznego i nisko obciążonego osadu czynnego

licząc od miesiąca ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych z podaniem ich ilości wartości oraz daty realizacji i miejsca wykonania. Do załącznika nr 6 wykonawca musi przedłożyć dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, ponadto powinny zawierać czas realizacji, ilość wykonanych sztuk oczyszczalni oraz kwotę za którą zostały wykonane (należy dołączyć kopie dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zadania potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem np. – referencje, faktury, umowy, protokoły itp.) W przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów (podanie w wykazie robót zrealizowanych przez te podmioty) należy dołączyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do współpracy przy wykonywaniu zamówienia przez oddanie do dyspozycji niezbędnych zasobów.

5.      Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek bankowy, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy – w wysokości 2.500.000,00 zł. (dwa miliony pięćset tysięcy złotych). Informacja banku wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolności finansowej  do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi zasobami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

6. Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na okres wykonywania zadania na wartość min. 2.500.000,00 złotych (dwa miliony pięćset tysięcy złotych).

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 ustawy, należy przedłożyć:

1.      Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy.

2.      Podpisany formularz „oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1 i o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych

3.      Aktualne  zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległości płatności lub wstrzymane w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

4.      Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp, wystawiona nie wcześniej niż  6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

5.      Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (dotyczy tylko podmiotów zbiorowych w rozumieniu przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych);

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

1.       nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

2.       nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

3.       nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sadowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert – albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sadowym administracyjnym albo organem samorządu zawodowego albo administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiedni miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt. III.4)

1. Oświadczenie producenta lub dystrybutora oczyszczalni, że jest w stanie dostarczyć wymaganą przez Zamawiającego ilość oczyszczalni, która pozwoli Wykonawcy zakończyć inwestycję w terminie. Wykonawca musi przedłożyć oświadczenie, że producent lub dystrybutor jest wstanie dostarczyć min. 92 szt. oczyszczalni w terminie do 28.10.2010r. o parametrach określonych w przedmiarze robót. (40 szt. oczyszczalni do RLM 6, 46 szt. oczyszczalni do RLM 8, 4 szt. oczyszczalni do RLM 10, oraz dwie oczyszczalnie ponad RLM 10) oraz oświadczenie producenta lub dystrybutora, że jest w stanie dostarczyć 92 szt. oczyszczalni w terminie do 26.05.2011r. o parametrach określonych w przedmiarze robót (40 szt. oczyszczalni do RLM 6, 49 szt. oczyszczalni do RLM 8, 3 szt. oczyszczalni do RLM 10)

2.  Harmonogram rzeczowo-finansowy wykonywanej inwestycji Harmonogram powinien zawierać ilość oczyszczalni wykonanych w danym miesiącu oraz kwotę.

3. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do oferty Aprobaty Techniczne lub Certyfikaty Zgodności z Normą lub aprobaty technicznie certyfikaty potwierdzające badania laboratoryjne z jednostki notyfikowanej lub inne dokumenty dopuszczające wyrób do obrotu zgodny z Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz.U. 2004 nr 92 poz. 881) na montowane urządzenia.

4. Przedstawienie oświadczenia producenta oczyszczalni potwierdzających możliwość przykrycia zbiorników warstwą górną gruntu min. 1,5 m niezależnie od warunków gruntowych.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienia publiczne tylko dla wykonawców u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert:

Cena za wykonanie całości zadania -  1000%

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.

IV.3) ZMIANY UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian:

-        W przypadku zmiany stawki VAT przez władze ustawodawczą w trakcie trwania umowy, wynikającej ze zmiany stawki od towarów i usług oraz podatku akcyzowego.

-        W przypadku działania siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie zamówienia w terminie umownym lub powodującej zmianę zakresu robót,

-        W przypadku wystąpienia istotnych powodów uniemożliwiających zachowanie terminu  - na wniosek Wykonawcy zaakceptowany przez Zamawiającego

-        W przypadku wystąpienia robót dodatkowych lub uzupełniających jeżeli w związku z tym konieczne będzie wydłużenie terminu wykonania umowy

-        W przypadku zatwierdzenia przez Zamawiającego zmiany rodzaju i jakości materiałów budowlanych skutkujące zmianą ceny jednostkowej za wykonanie zadania

-        Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Gmina Somianka http;//ugsomianka.bip.org.pl,  

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Somianka 07-203 Somianka

IV.4.2) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: do dnia 10.08.2010r. godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Somianka, 07-203 Somianka, pok. Nr 6. Otwarcie ofert nastąpi w pok. Nr 19 w dniu 10.08.2010r. o godz. 10:30

IV.4.3) Termin związania ofertą: 30 dni od daty składania i otwarcia ofert.

IV.4.4) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:

Zadanie realizowane z dofinansowaniem w ramach działania 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludzkości wiejskiej”, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013

IV.4.5) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi :

NIE DOTYCZY

 

Kierownik ZGK Somianka

     /-/ Andrzej Piątek

 

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Specyfikacja techniczna

Przedmiar Szkoła Kręgi

Przedmiar Szkoła Ulasek

Kosztorys ślepy - roboty dodatkowe

Kosztorys ślepy- 182 oczyszczalnie

Mapy:  1,  2,  3,  4,  5,  6,  7,  8,  9  ( w celu podglądu należy ściągnąć i zapisać wszystkie części map)

 

INFORMACJE O WPŁYNIĘCIU ZAPYTANIA

 

dotyczy: przetargu nieograniczonego na zadanie pod nazwą UPORZĄDKOWANIE GOSPODARKI WODNO-ŚCIEKOWEJ I WYWOZU ODPADÓW KOMUNALNYCH NA TERENIE GMINY SOMIANKA – BUDOWA PRZYDOMOWYCH OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW NA TERENIE GMINY SOMIANKA II


Działając w trybie art.38 ust.2 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający udziela odpowiedzi na zadane pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia z dnia 23.07.2010 roku.

pytanie 1.

Czy w świetle zapisów znowelizowanego art.30 Prawa zamówień publicznych wymienione w specyfikacji wyroby budowlane powinny spełniać wymagania wynikające z Polskich Norm przenoszących normy europejskie PN-EN(normy zharmonizowane), a w szczególności dla:
- przepompowni ścieków, wymagania normy PN-EN 12050-1:2002

- zaworów zwrotnych, wymagania normy PN-EN 12050-4:2002

odpowiedź na pytanie 1:

Zgodnie z zapisami zawartymi w STWIOR wymienione wyroby powinny spełniać wymogi norm zharmonizowanych.

pytanie 2.

W myśl art.8 ust.5 Ustawy o systemie oceny zgodności z dnia 30.08.2002 i jej nowelizacji z dnia 15.12.2006 zabrania się wprowadzania do użytku i do obrotu wyrobów nie posiadających oznakowania zgodności z wymaganiami zasadniczymi i szczegółowymi . Wobec powyższego, czy od wykonawcy robót będzie żądane stosowne oświadczenie na wymienioną okoliczność w odniesieniu do wyrobów opisanych w pytaniu 1.
odpowiedź na pytanie 2:

Zamawiający przed wbudowaniem będzie sprawdzał oznakowanie wszystkich wyrobów oraz żądał od Wykonawcy robót pisemnych potwierdzeń zgodność z dokumentacją dopuszczającą  ich stosowanie.

Kierownik ZGK Somianka

     /-/ Andrzej Piątek

 

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 3415127]

przewiń do góry