Wersja archiwalna 2015-12-11 19:50:07
Gmina Somianka 07-203 Somianka pow. wyszkowski woj.
mazowieckie
tel. (0-29) 74-187-90 fax (0-29) 74-187-14 http://www.somianka.pl,
e-mail: somianka@somianka.pl, ogłasza przetarg nieograniczony o
wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na
podstawie art.11 ust. 8 ustawy pzp.
Ogłoszenie
opublikowano w biuletynie UZP
Numer ogłoszenia: 183687
– 2015 data zamieszczenia: 11.12.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – Usługa
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA
I ADRES: Gmina Somianka, Somianka -
Parcele 16 B, 07-203 Somianka, woj. mazowieckie, tel. 029 7418790, faks 029
7418714.
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE
PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana
zamówieniu przez zamawiającego:
„Żwirowanie i profilowanie nawierzchni dróg
gminnych na terenie gminy Somianka”
II.1.2) Rodzaj
zamówienia: usługa
II.1.4) Określenie
przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są usługi zamawiane w okresie
trwania umowy, sukcesywnie według indywidualnych potrzeb zamawiającego o różnym
zakresie i rozmiarze, polegające na:
1) Dożwirowanie nawierzchni dróg gminnych, dróg
gruntowych wewnętrznych, pospółką - żwirem, wraz z niezbędnym równaniem i
profilowaniem drogi oraz zagęszczaniem walcem samojezdnym lub przyczepnym –
dowiezienie materiału w ilości 300 m3
2) Równanie mechaniczne dróg gruntowych gminnych wraz z
zagęszczaniem walcem samojezdnym lub
przyczepnym (średnia szerokość dróg wynosi 5m) w ilości do 120 godzin
3) Praca koparko ładowarką w zakresie usunięcia nadmiaru
mas ziemi w pasie drogowym dróg gminnych w ilości do 54 godzin
Miejsce i
zakres prac do wykonania określa Zamawiający. Zakres umowy obejmuje cały obszar
Gminy Somianka. Zamawiający będzie zlecał Wykonawcy usługę w zależności od
bieżących potrzeb telefonicznie bądź pisemnie. Prace należy wykonać w
sprzyjających warunkach atmosferycznych. Terminy realizacji konkretnych zleceń
będzie każdorazowo ustalany z Zamawiającym a ich okres będzie zależny od
zakresu danego zlecenia. W ramach maksymalnej wartości zamawiających usług
możliwa będzie zmiana w wykorzystaniu jednostek faktycznej pracy sprzętu
drogowego, jeśli takie będzie zapotrzebowanie Zamawiającego i zgoda Wykonawcy,
a jednocześnie nie zostanie przekroczona maksymalna wartość zamówionych usług.
Z uwagi na fakt, iż roboty będą wykonywane na terenie
użytkowanym, Wykonawca przy
wykonaniu usługi musi
zakładać jak najmniejszą uciążliwość dla użytkowników
drogi oraz przestrzegać wszystkich zasad BHP.
II.1.5) Czy przewiduje
się udzielenie zamówień uzupełniających: Tak
Zamawiający
przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego z wolnej ręki na podstawie
art. 67 ust. 1 pkt 6.
II.1.6) Wspólny Słownik
Zamówień (CPV):
45.23.32.20-7 – roboty w zakresie
nawierzchni dróg
45.23.31.42-6 – roboty w zakresie
naprawy dróg
45.23.31.40-2 – roboty drogowe
II.1.7) Czy dopuszcza
się złożenie oferty częściowej: NIE.
II.1.8) Czy dopuszcza
się złożenie oferty wariantowej: NIE.
II.2) CZAS TRWANIA
ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Termin realizacji zamówienia do 31.12.2015r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
· Informacja na temat
wadium:
Zamawiający
nie przewiduje zabezpieczenia oferty wadium
III.3) WARUNKI
UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH
WARUNKÓW
III.3.1) Uprawnienia
do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania
Opis
sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający
uzna ten warunek za spełniony w przypadku gdy Wykonawca przedłoży następujące
dokumenty:
1. Podpisany
formularz oświadczenia o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Ocena
spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia / nie spełnia
na podstawie załączonych do oferty dokumentów.
III.3.2) Wiedza i
doświadczenie
Opis
sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający
uzna ten warunek za spełniony w przypadku gdy Wykonawca udokumentuje na
podstawie złożonych dokumentów, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie realizację
minimum 1 usługi o charakterze i złożoności
porównywalnej z przedmiotem zamówienia, tj. żwirowaniem dróg gminnych
lub powiatowych o wartości min. na kwotę 30.000,00 złotych BRUTTO wraz z
podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których
usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są
wykonywane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej są:
- poświadczenie,
z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych
poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem
terminu składania ofert;
- oświadczenie wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o
obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o
którym mowa powyżej
W przypadku
gdy usługi, wskazane w wykazie, o którym
mowa w tym punkcie, zostały wykonane na rzecz Zamawiającego, Wykonawca nie ma
obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.
Ocena spełnienia powyższego warunku
dokonana będzie na zasadzie spełnia / nie spełnia na podstawie załączonego do
oferty wykazu wykonanych usług oraz dowodami potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane należycie.
Wykonawca może polegać na wiedzy
i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących
go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić
zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji
zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych
podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania
zamówienia.
Podmiot, który zobowiązał się do
udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego
powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie
zasobów nie ponosi winy.
III.3.3) Potencjał
techniczny
Opis
sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający
uzna ten warunek za spełniony w przypadku gdy Wykonawca udokumentuje
dysponowanie co najmniej:
-
jedną równiarką samojezdną (moc min. 120
KM),
-
jednym walec samojezdny lub przyczepnym o masie
własnej nim. 2,5 tony,
- jedną koparko ładowarką z łyżką z przodu i z tyłu (moc min. 70 KM). Łyżka z tyłu powinna mieć poj. min. 0,5 m3 wraz z podaniem podsta wy dysponowania tymi zasobami.
Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na
zasadzie spełnia / nie spełnia na podstawie załączonego do oferty wykazu niezbędnych do wykonania zamówienia maszyn, pojazdów, narzędzi i urządzeń
Wykonawca może
polegać na potencjale technicznym innych podmiotów, niezależnie od charakteru
prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany
jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie
realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne
zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na
potrzeby wykonania zamówienia.
Podmiot, który
zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawcą za
szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że
za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
III.3.4) Osoby
zdolne do wykonania zamówienia
Zamawiający
nie określa tego warunku
III.3.5) Sytuacja
ekonomiczna i finansowa
Opis
sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający
uzna ten warunek za spełniony w przypadku, gdy Wykonawca wskaże:
- że jest ubezpieczony w
zakresie prowadzonej działalności gospodarczej od odpowiedzialności cywilnej na
kwotę co najmniej 40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy zł). Wykonawca musi przedstawić odpowiedni dokument potwierdzający fakt
ubezpieczenia w zakresie prowadzonej działalności wraz z dowodem uiszczenia
opłaty;
W przypadku
złożenia przez Wykonawców dokumentów potwierdzających spełnianie warunków
udziału w postępowaniu zawierających dane w innych walutach niż PLN,
Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs Narodowego
Banku Polskiego z dnia wszczęcia postępowania, tj. zamieszczenia ogłoszenia o
zamówieniu na stronie internetowej Zamawiającego. Ten sam kurs Zamawiający
przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych.
Wykonawca może
polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru
prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany
jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do
realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne
zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na
okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
III.4) INFORMACJA O
OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU
POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA
WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez
wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia
o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
·
Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych
również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed
upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym
okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów,
na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały
wykonane lub są wykonywane należycie
·
Wykazu
narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy
usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania
tymi zasobami;
§
Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku,
inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie
potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy,
należy przedłożyć:
·
oświadczenie o braku
podstaw do wykluczenia;
·
Aktualny odpis z
właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
§
Aktualne zaświadczenie
właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega
z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania
ofert;
§
Wykonawca powołujący
się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby
innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia,
przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla
wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w
kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
·
nie otwarto jego
likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
·
nie zalega z
uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne
albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na
raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące
przynależności do tej samej grupy kapitałowej
·
lista podmiotów
należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego
2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie
należy do grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty nie wymienione w pkt. III.4) albo w pkt.
III.5)
1. Poprawnie
wypełniony formularz oferty z podaną ceną jednostkową za poszczególne elementy
oraz za całość zadania, z uwzględnieniem wszystkich elementów ujętych w siwz,
podpisany przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy i
zaciągnięcia zobowiązań w wysokości wartości złożonej oferty
2. Wykaz części
zamówienia, których realizację wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB
UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb
udzielenia zamówienia: przetarg
nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY
OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
Cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem
zamówienia:
Cena – 90 pkt
Posiadanie własnej równiarki – 5 pkt.
Posiadanie własnej koparki – 5 pkt.
IV.2.2)
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści
oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne
zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Na
podstawie art. 144 ust. 1 Ustawy, Zamawiający informuje, że przewiduje
możliwość zmiany postanowień zawartej
umowy, w przypadku gdy:
1) wystąpią
zdarzenia losowe (powstałe na skutek działań natury – anomalie pogodowe np.
powódź, huragan, i inne klęski żywiołowe) uniemożliwiające prawidłową
realizację zadania. Silne opady deszczu czy śniegu
nie są w naszym klimacie czymś wyjątkowym i należy je traktować jako normalne
warunki atmosferyczne nie zaś jako siłę wyższą
3) wystąpi awaria nie zawiniona czynnościami lub
nie wynikająca z zaniechania czynności, do których Wykonawca był zobowiązany,
4) Wystąpią działania osób trzecich lub organów
władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie
realizacji zamówienia.
5) wystąpią roboty dodatkowe od których uzależnione będzie
wykonanie zamówienia podstawowego,
6) wystąpią
potrzeby wykonania robót zamiennych lub odstąpienia od realizacji części robót,
i związanej z tym zmiany wynagrodzenia na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy,
7) warunków
płatności z zastrzeżeniem, że zmiana ta będzie korzystna i niezbędna dla
Zamawiającego,
8) innych
niezbędnych zmian pod warunkiem, że są korzystne dla Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE
ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest
dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
https://ugsomianka.bip.org.pl/
Specyfikację
istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd
Gminy Somianka, Somianka Parcele 16B, 07-203 Somianka.
IV.4.4) Termin
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
21.12.2015r.
godzina 09:00 miejsce: Urząd Gminy Somianka, Somianka Parcele 16B, 07-203
Somianka w pokoju nr 14 - sekretariat.
Otwarcie
ofert nastąpi w Urzędzie Gminy Somianka w pokoju nr 19. w dniu 21.12.2015r. o
godz. 09:15
IV.4.5) Termin
związania ofertą:
okres w
dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje
dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii
Europejskiej:
Nie dotyczy
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania
środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi
środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na
sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
Załączniki:
zal-1.doc zal-2.doc zal-3.doc zal-4.doc zal-5.doc zal-6.doc zal-7.doc zal-8.doc
Wójt Gminy Somianka
/-/ Andrzej Żołyński
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Bogdan Krysiak
- Data udostępnienia w BIP: 2015-12-11
- Informacja zaktualizowana przez: Bogdan Krysiak
- Data ostatniej aktualizacji: 2015-12-11 19:50:07
- Liczba odsłon: 380
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: