Wersja archiwalna 2014-10-07 18:39:59

Gmina Somianka 07-203 Somianka pow. wyszkowski woj. mazowieckie

tel. (0-29) 74-187-90 fax (0-29) 74-187-14 http://www.somianka.pl,

e-mail: somianka@somianka.pl, ogłasza przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 ustawy pzp.

 

Ogłoszenie opublikowano w biuletynie UZP

Numer ogłoszenia: 332514 – 2014 data zamieszczenia: 07.10.2014

 

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – Robota budowlana

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

 

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Somianka, Somianka - Parcele 16 B, 07-203 Somianka, woj. mazowieckie, tel. 029 7418790, faks 029 7418714.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

  „Zaprojektowanie i wykonanie roboty budowlanej polegającej na montażu zestawu kolektorów słonecznych w ramach projektu „Zakup i montaż kolektorów słonecznych szansą na zwiększenie wykorzystania energii odnawialnej w Gminach Somianka, Brańszczyk i Zatory”

II.1.2) Rodzaj zamówienia: robota budowlana

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

1.1.        Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie roboty budowlanej polegającej na zamontowaniu instalacji kolektorów słonecznych w celu przygotowania ciepłej wody użytkowej w niżej wymienionych ilościach:

1)     na terenie gminy Somianka:

-       280 szt w budynkach mieszkalnych

-       3 szt w budynkach użyteczności publicznej

2)     na terenie Gminy Brańszczyk:

-       421 szt w budynkach mieszkalnych

3)     na terenie Gminy Zatory

-       124 szt w budynkach mieszkalnych

-       7 szt w budynkach użyteczności publicznej

wraz z włączeniem do istniejącej instalacji ciepłej wody użytkowej, uruchomienie wykonanych instalacji kolektorów słonecznych, przeszkolenie użytkowników w zakresie obsługi instalacji kolektorów słonecznych, w ramach realizacji projektu Zakup i montaż kolektorów słonecznych szansą na zwiększenie wykorzystania energii  odnawialnej w Gminach Somianka, Brańszczyk i Zatory współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu IV Środowisko, zapobieganie zagrożeniom i energetyka, Działania 4.3 Ochrona powietrza, energetyka Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007 – 2013.

1.2.    Szczegółowa lokalizacja  montażu instalacji solarnych uwzględniająca podział zestawów wg. liczby mieszkańców została podana w załączniku nr 12 do SIWZ

1.3.    Realizację zadania, o którym mowa w ust. 1, Wykonawca będzie zobowiązany wykonać zgodnie z:

1) przekazanym przez Zamawiającego Programie Funkcjonalno Użytkowym – stanowiącym załącznik nr 11 do SIWZ,

2)      obowiązującymi przepisami,

3)      zasadami sztuki budowlanej.

1.4.    W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do sporządzenia dokumentacji projektowo budowlanej. W/w dokumentacja powinna być wykonana zgodnie z wytycznymi zawartymi w Programie Funkcjonalno Użytkowym.

1.5.    Wykonawca przed rozpoczęciem robót budowlano montażowych zobowiązany jest do wykonania dokumentacji projektowej uzgodnionej z właścicielem nieruchomości na której zostanie zamontowana instalacja solarna. Przed przystąpieniem do prac montażowych Wykonawca musi uzyskać akceptacje przedłożonej dokumentacji projektowej przez Zamawiającego i Inspektora Nadzoru. Wykonawca nie może przystąpić do robót budowlano montażowych bez zaakceptowanej dokumentacji projektowej. Wykonawca powinien sukcesywnie dostarczać dokumentacje projektową do akceptacji przez Zamawiającego i Inspektora Nadzoru w celu przystąpienia do robót budowlano montażowych. Szczegółowy harmonogram wykonywania dokumentacji projektowej oraz robót budowlano montażowych zostanie ustalony z wykonawcą po podpisaniu umowy.

1.6.    W przypadku wystąpienia niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających montaż instalacji solarnych – kolektorów na zewnątrz, wykonawca będzie zobowiązany do wykonania wszystkich robot budowlano montażowych wewnątrz budynku.

1.7    W zakresie zamówienia mieści się umieszczenie na zamontowanych kolektorach słonecznych, w postaci oznakowania, którego wzór przekaże Zamawiający, informacji o współfinansowaniu w/w zadania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

1.8.    Na podstawie art.  29  ust.  3  Ustawy, Zamawiający  dopuszcza  możliwość  zaoferowania materiałów równoważnych w stosunku do wskazanych w Programie Funkcjonalno Użytkowym i SIWZ.  Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent czy pochodzenie – należy przyjąć, że wskazane patenty, znaki towarowe, pochodzenie określają parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w tej części przedmiotu zamówienia o równoważnych parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych, lecz nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego.

      Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane, materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.

1.9.    Tam, gdzie w Programie Funkcjonalno Użytkowym składającym się na Opis przedmiotu zamówienia zostały wskazane normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy - Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych oraz bezpieczeństwa użytkowania nie gorszych od założonych w niniejszej Specyfikacji i Programie Funkcjonalno Użytkowym.

1.10. Wszelkie parametry techniczne wskazane w Programie Funkcjonalno Użytkowym składającym się na Opis przedmiotu zamówienia stanowią minimalne parametry techniczne wymagane przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić w ofercie urządzenia i materiały o parametrach nie gorszych niż opisane w programie funkcjonalno-użytkowym składającym się na opis przedmiotu zamówienia .

1.11. Kolektory słoneczne zaoferowane przez Wykonawcę będą musiały spełniać wymagania następujących norm:

1)    PN-EN 12975-1+A1.-2010 Słoneczne systemy grzewcze i ich elementy. Kolektory słoneczne. Część 1. Wymagania ogólne

2)    PN-EN 12975-2:2007 Słoneczne systemy grzewcze i ich elementy. Kolektory słoneczne. Część 2. Metody badań

1.12.  Kolektory słoneczne zaoferowane przez Wykonawcę będą musiały spełniać wymagania norm określonych w Programie Funkcjonalno Użytkowym.

1.13. Zamawiający przewiduje możliwość zaistnienia konieczności zmiany miejsca posadowienia kolektora słonecznego (dach/grunt) w obrębie działki ewidencyjnej, przy utrzymaniu podstawowych parametrów montowanej instalacji solarnej (wielkość kolektorów, wielkość zasobnika itp.). W takim przypadku Zamawiający nie przewiduje dodatkowe wynagrodzenia należnego wykonawcy

1.14.  W każdym przypadku rezygnacji przez właściciela danego gospodarstwa domowego z udziału w programie, Wykonawca będzie zobowiązany wykonać montaż kolektorów słonecznych w innym, wskazanym przez Zamawiającego, gospodarstwie domowym, które zostanie wytypowane spośród lokalizacji zastępczych, pod warunkiem, że Zamawiający będzie posiadał lokalizacje zastępczą odpowiadającą zestawowi instalacji solarnej gospodarstwu, które zrezygnowało z udziału w programie. W przypadku gdy Zamawiający nie będzie posiadał lokalizacji zastępczej, Wykonawcy będzie przysługiwała tylko wynagrodzenie za rzeczywiście zamontowane instalacje solarne. Wartość wynagrodzenia należnego wykonawcy zostanie obliczona na podstawie ilości rzeczywiście zamontowanych instalacji solarnych przemnożona przez stawkę zestawu solarnego zaoferowaną przez wykonawcę podaną w formularzu cenowym.

1.15. Zamawiający nie dopuszcza instalacji zestawu solarnego na budynku mieszkalnych na którym dach pokryty jest materiałami zawierającymi azbest, w takim przypadku Wykonawca bezwzględnie zobowiązany będzie do montażu zestawu solarnego na gruncie. Zamawiający nie posiada informacji na ilu budynkach mieszkalnych dach pokryty jest eternitem.

1.16.  Zamawiający informuje, że budynki mieszkalne nie posiadają powierzchni użytkowej większej niż 300m2.

1.17. Po podpisaniu umowy w sprawie zamówienia publicznego na wykonanie ww. zadania, Wykonawca będzie zobowiązany przekazać Zamawiającemu poświadczony za zgodność z oryginałem dokument potwierdzający posiadanie oficjalnej autoryzacji producenta zaoferowanych kolektorów słonecznych w zakresie obejmującym co najmniej montaż i obsługę serwisową. Powołany dokument musi być wydany przez producenta zaoferowanych kolektorów słonecznych.

1.18. Wykonawca będzie zobowiązany udzielić Zamawiającemu gwarancji jakości na wykonane roboty będące przedmiotem zamówienia - 5 lat od daty podpisania końcowego protokołu. Gwarancja na urządzenia techniczne zainstalowane w ramach wykonywania przedmiotowej roboty: na kolektory słoneczne - 5 lat, na pozostałe urządzenia i elementy instalacji - 5 lat.

1.19. W okresie gwarancji wszelkie koszty serwisowania zamontowanych kolektorów słonecznych będzie ponosić Wykonawca.

1.20. W każdym roku trwania gwarancji, Wykonawca będzie zobowiązany przeprowadzić co najmniej 1 przegląd serwisowy który musi być wykonany w dzień słoneczny, latem.  

1.21. Wykonawca będzie zobowiązany do wymiany płynu solarnego we wszystkich instalacjach na nowy po 5-cio letnim okresie eksploatacji. Zamawiający zastrzega sobie, że Wykonawca będzie zobowiązany do wymiany płynu dodatkowo na nowy w sytuacji, gdy parametry techniczne glikolu ulegną pogorszeniu w stopniu uniemożliwiającymi prawidłowe działanie instalacji solarnej oraz w przypadku utraty jego właściwości ochronnych stwierdzonych podczas obowiązkowych przeglądów okresowych.

1.22. Każdy przegląd kolektorów słonecznych zostanie potwierdzony spisanym obustronnie protokołem, podpisanym przez Wykonawcę, Zamawiającego oraz Użytkownika instalacji solarnej.

1.23. Wykonawca będzie zobowiązany zapewnić w pełnym okresie gwarancyjnym zachowanie wszystkich minimalnych parametrów technicznych przez zamontowane kolektory słoneczne.

1.24. Wykonawca będzie odpowiedzialny za szkody wobec Zamawiającego oraz za szkody wobec osób trzecich, w szczególności właścicieli gospodarstw domowych, w których zamontowano kolektory słoneczne, spowodowane istnieniem wad ukrytych materiałów, kolektorów słonecznych lub innych urządzeń wykorzystanych lub zamontowanych w ramach realizacji roboty budowlanej, jak też szkody powstałe przy usuwaniu tych wad.

1.25. Zakres robót związanych z realizacją przedmiotu zamówienia powinien przebiegać tak, aby ograniczyć wpływ montażu zestawów solarnych na architekturę obiektów lub budynków. Wykonawca jest zobowiązany do zaprojektowania i wykonania instalacji kolektorów słonecznych w sposób najmniej ingerujący w elementy wykończenia budynków (elewacja, okładziny zewnętrzne i wewnętrzne, powłoki malarskie itp.). W przypadku konieczności naruszenia tych elementów, Wykonawca zobowiązany jest do ich naprawy w ramach wykonywania przedmiotowego zamówienia, bez dodatkowego wynagrodzenia. Zamawiający nie będzie ponosił odpowiedzialności za ewentualne szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia.

1.26. Nie dopuszcza się poprowadzenia przewodu przyłączeniowego na odcinku kolektory – podgrzewacz pojemnościowy, przez drożne kanały wentylacyjne

1.27. Wykonawca będzie prowadził roboty budowlane przy utrzymaniu normalnego funkcjonowania użytkowników nieruchomości, w których będą wykonywane roboty i jest zobowiązany do niezakłócania tego funkcjonowania oraz zapewnienia bezpieczeństwa osób. Terminy wykonywania prac szczególnie uciążliwych (np. bardzo głośnych) muszą być uzgodnione przez Wykonawcę z użytkownikami nieruchomości w której będą wykonywane ww. prace uciążliwe;

1.28. Przed rozpoczęciem robót Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania co najmniej 1 spotkania z mieszkańcami (w każdej z trzech gmin partnerskich) w celu przedstawienia harmonogramu montażu kolektorów, organizacji dostaw materiałów niezbędnych do realizacji zamówienia oraz kwestii związanych z przygotowaniem do realizacji przedsięwzięcia.

1.29. Wykonawca zobowiązany jest do przeszkolenia wszystkich uczestników projektu w poszczególnych budynkach mieszkalnych oraz budynkach użyteczności publicznej ujętych w Program Funkcjonalno-Użytkowym z zasad obsługi, użytkowania, konserwacji i bezpieczeństwa związanych z użytkowaniem zainstalowanej instalacji solarnej. Z przeszkolenia ww użytkowników wykonawca zobowiązany będzie do sprzędzenia protokołu który zostanie podpisany przez przeszkolonego użytkownika i Wykonawcę.

1.30.  Wykonawca zobowiązany jest zapewnić użytkownikom instalacji dostęp do serwisu technicznego urządzeń oraz informacji technicznej obejmującej doradztwo techniczne w okresie gwarancji, funkcjonujących 24 godziny na dobę. Czas dojazdu serwisanta do klienta będzie nie dłuższy niż 48 godz. od powiadomienia serwisu.

1.31.    Po zakończeniu prac objętych zamówieniem Wykonawca przekaże Zamawiającemu kompletną dokumentację powykonawczą w 3 egzemplarzach dla każdego gospodarstwa domowego w skład której wejdą przede wszystkim:

a)      Dokumentację powykonawczą, opisaną i skompletowaną w dwóch egzemplarzach,

b)      atesty oraz certyfikaty materiałów, kolektorów słonecznych i innych urządzeń,

c)      protokoły i zaświadczenia z przeprowadzonych przez Wykonawcę prób, badań i sprawdzeń,

d)      protokół z uruchomienia instalacji kolektorów słonecznych przy udziale właścicieli domów,

e)      oświadczenie Wykonawcy o zgodności wykonania robót z:

-          z opisem przedmiotu umowy,

-          zasadami sztuki budowlanej oraz obowiązującymi przepisami, normami i standardami,

f)  oświadczenie kierownika budowy o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także - w razie korzystania - dróg, ulic, sąsiednich nieruchomości,

g)      wewnętrzny dziennik budowy,

h)      dziennik budowy,

i)     instrukcje obsługi wraz z czytelnym schematem całej instalacji z podaniem długości, materiału i średnic wszystkich przewodów i odwzorowaniem nazw wszystkich elementów,

j)        wypełnione kart gwarancyjnych,

k)   dokumentację powykonawczą uwzględniającą ewentualne zmiany w stosunku do dokumentacji projektowej w trakcie realizacji robót budowlanych,

l)        protokół z przeszkolenia właściciela danego budynku z zasad obsługi, użytkowania, konserwacji i bezpieczeństwa związanych z użytkowaniem zainstalowanej instalacji solarnej podpisany przez przeszkolonego uzytkownika i Wykonawcę.

m)    szczegółowe karty informacyjne dla każdej instalacji wskazujące:

-     zainstalowaną moc dla danej instalacji (W/m2)

-     prognozowaną oszczędność energii (kWh/rok) uzyskaną dzięki instalacji

-   prognozowaną redukcję emisji CO2 (kg CO2/rok), NO (kg NO/rok), SO2 (kg SO2/rok)  uzyskaną dzięki instalacji (uwzględniającą typ paliwa stosowanego do ogrzewania cwu poza sezonem)

-  inne niezbędne do rozpoczęcia odbioru dokumenty, jeżeli są one wymagane w SIWZ oraz  w programie funkcjonalno- użytkowym.

1.32.    Przedmiot zamówienia zostanie realizowany z wykorzystaniem wyłącznie nowych, nieużywanych i dopuszczonych do stosowania urządzeń wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2013 roku oraz technologii spełniających normy ekologiczne Unii Europejskiej  określone w obwieszczeniach Prezesa Polskiego o Komitetu Normalizacyjnego w sprawie wykazu norm zharmonizowanych

1.33. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania formularza cenowego stanowiącego załącznik Nr 10 do SIWZ. W formularzu cenowym należy wstawić cenę jednostkową za montaż systemów solarnych – zestawów solarnych. W przypadku wystąpienia konieczności zamiany lokalizacji montażu zestawu solarnego wynagrodzenie wykonawcy zostanie obliczone na podstawie rzeczywiście wykonanych robót – lokalizacji montażu zestawów solarnych po zaoferowanych cenach jednostkowych zgodnych z formularzem cenowym. 

1.34. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia jest opisany w:

 -    Programie Funkcjonalno użytkowym

1.35. Rozliczenie z wykonawcą nastąpi w momencie zakończenia całości zadania i podpisaniu protokołu odbioru końcowego robót.

 

II.1.5) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Tak

Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

09331100-9 - Kolektory słoneczne do produkcji ciepła       

45261215-4 pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych;

45300000-0  roboty instalacyjne w budynkach;

45330000-9 roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne.

        

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: NIE.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: NIE.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:

 

Termin realizacji zamówienia do 29.05.2015r.

 

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1)   WADIUM

·         Informacja na temat wadium:

1.   Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości: 200.000,00 PLN (słownie: dwieście  tysięcy złotych )    

2.   Wadium może być wniesione (w zależności od wyboru Wykonawcy) w następujących formach:

a)   w pieniądzu, 

b)   w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,

c)   w gwarancjach bankowych, 

d)   w gwarancjach ubezpieczeniowych, 

e)   poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy  z  dnia  9  listopada  2000  r.  o  utworzeniu  Polskiej  Agencji  Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z 2008r. Nr. 116, poz. 730 i 732 i nr 227, poz. 1505 oraz z 2010r. Nr 96, poz. 620)

3.   W  przypadku  wnoszenia  wadium  w  pieniądzu  kwotę  należy  wpłacić  przelewem  na rachunek bankowy Gminy Somianka, nr konta: 28 892310760600082420060006 Bank Spółdzielczy w Ostrowi Mazowieckiej oddział w Somiance. Dowód  wniesienia  wadium  w  pieniądzu  musi  zawierać  w  rubryce  „tytułem” sformułowanie ze zwrotem „wadium na przetarg …………………………………………………………………….……………… i należy załączyć go do oferty. 

4.   Złożone poręczenie lub gwarancja muszą zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 4a i ust. 5 pkt. 3 Ustawy.

5.   Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz, należy wnieść do Urzędu Gminy Somianka, pok. nr 11, a  jego kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę załączyć do oferty.

6.   Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wskazaną formą i wysokością wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub Wykonawca nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania.

7.   Za datę i godzinę wniesienia wadium w formie pieniądza przyjmuje się datę i godzinę uznania rachunku  zamawiającego o którym mowa w ust. 3, przed upływem terminu składania ofert.

8.  Do oferty należy dołączyć kopię przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.

9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:

1)   odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;

2)   nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;

3)   zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

11. Zwrot bądź zatrzymanie wadium nastąpi zgodnie z art. 46 Ustawy PZP. 

12.  Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,

13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizję bankową za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

 

III.3)   WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.3.1)   Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

1.      Podpisany formularz oświadczenia o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1  ustawy Prawo zamówień publicznych.

III.3.2)   Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Zamawiający uzna ten warunek za spełniony w przypadku gdy Wykonawca udokumentuje na podstawie złożonych dokumentów, że w okresie pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, realizację łącznie minimum niżej wymienionych robót:

-     jednego zamówienia polegające na zaprojektowaniu instalacji kolektorów słonecznych o łącznej powierzchni co najmniej 2.500,00 m2 z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z  zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, (należy dołączyć kopie dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zadania potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem np. – referencje, faktury, umowy, protokoły itp.).

-     jednej roboty budowlanej polegającej na zamontowaniu minimum 700 instalacji kolektorów słonecznych na budynkach jednorodzinnych, użyteczności publicznej, innych budynkach, lub o wartości nie mniejszej niż 9 000 000,00 zł brutto. Zamawiający dopuszcza wykonanie dwóch robót budowlanych polegających na zamontowaniu łącznie minimum 700 instalacji kolektorów słonecznych na budynkach jednorodzinnych, użyteczności publicznej, innych budynkach, lub o łącznej wartości minimum 9 000 000,00 zł brutto, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z  zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, (należy dołączyć kopie dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zadania potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem np. – referencje, faktury, umowy, protokoły itp.).

 

Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia / nie spełnia na podstawie załączonego do oferty wykazu wykonanych robót oraz dowodami potwierdzającymi, że roboty zostały wykonane w sposób należyty zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

 

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

 

III.3.3)   Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o        Zamawiający nie określa tego warunku

III.3.4)   Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Zamawiający uzna ten warunek za spełniony w przypadku, gdy Wykonawca wskaże, że dysponuje lub będzie dysponował:

-     1 osobą na stanowisko projektanta - musi posiadać uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie instalacji sanitarnych do sporządzania w budownictwie osób fizycznych projektów instalacji sanitarnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie przepisów obowiązujących w dacie ich wydania.

-     1 osobą na stanowisku kierownik budowy - musi posiadać uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej   w zakresie instalacji sanitarnych do kierowania, nadzorowania i kontrolowania budowy i robót, kierowania i kontrolowania wytwarzania konstrukcyjnych elementów instalacji oraz oceniania i badania stanu technicznego w zakresie instalacji sanitarnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie przepisów obowiązujących w dacie ich wydania.

-     3 osobami na stanowisku kierownik robót - musi posiadać uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej   w zakresie instalacji sanitarnych do kierowania, nadzorowania i kontrolowania budowy i robót, kierowania i kontrolowania wytwarzania konstrukcyjnych elementów instalacji oraz oceniania i badania stanu technicznego w zakresie instalacji sanitarnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie przepisów obowiązujących w dacie ich wydania.

-     3 osobami na stanowisku kierownika robót elektrycznych - musi posiadać uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie instalacji elektrycznych do kierowania, nadzorowania i kontrolowania budowy i robót, kierowania i kontrolowania wytwarzania konstrukcyjnych elementów instalacji oraz oceniania i badania stanu technicznego w zakresie instalacji elektrycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie przepisów obowiązujących w dacie ich wydania.

 

Zamawiający nie dopuszcza możliwości łączenia powyższych stanowisk. Tym samym, Wykonawca jest zobowiązany wykazać, że dysponuje co najmniej 8 osobami spełniającymi powyższe wymogi. W przeciwnym wypadku, warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia nie zostanie uznany za spełniony.

W przypadku Wykonawców posiadających siedzibę poza granicami RP, Zamawiający dopuszcza przedstawienie osób posiadających równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12 a Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane, z uwzględnieniem postanowień Ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.

 

Na potwierdzenie powyższego Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie zgodne z załącznikiem do SIWZ. Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia / nie spełnia na podstawie załączonego do oferty wykazu potencjału kadrowego  oraz, oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia.

 

Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

III.3.5)   Sytuacja ekonomiczna i finansowa

               Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Zamawiający uzna ten warunek za spełniony w przypadku, gdy Wykonawca wskaże:

-  że jest ubezpieczony w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej od odpowiedzialności cywilnej na kwotę co najmniej 10 000 000,00 zł (słownie: dziesięć milionów zł). Wykonawca musi przedstawić odpowiedni dokument potwierdzający fakt ubezpieczenia w zakresie prowadzonej działalności wraz z dowodem uiszczenia opłaty;

-     że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości min. 10 000 000,00 zł; (słownie: dziesięć milionów zł);

W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu zawierających dane w innych walutach niż PLN, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego z dnia wszczęcia postępowania, tj. zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu na stronie internetowej Zamawiającego. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych.

 

Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

 

III.4)   INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1)   W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

 

-         Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

 

-         Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

 

-         Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

 

-         Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

 

-         Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

 

III.4.2)   W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

·         oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

·         Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

-         Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

-         Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

-         Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3)   Dokumenty podmiotów zagranicznych

               Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

·         nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

·         nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4)   Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

·        lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

-         zaświadczenie niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym;

III.6)   INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty nie wymienione w pkt. III.4) albo w pkt. III.5)

1. Poprawnie wypełniony formularz oferty z podaną ceną za całość robót, podpisany przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy i zaciągnięcia zobowiązań w wysokości wartości złożonej oferty

2.   Poprawnie wypełniony formularz cenowy z wykorzystaniem wzoru stanowiącym

3.   Wykaz części zamówienia, których realizację wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom

4. Potwierdzenie dokonania wpłaty wadium.

5. Certyfikat i sprawozdanie z badań sporządzonego przez niezależne od producentów instytucje badawcze stwierdzające, że parametry eksploatacyjne kolektorów spełniają wymagania następujących norm:

-         PN-EN 12975-1+A1:2010 Słoneczne systemy grzewcze i ich elementy. Kolektory słoneczne. Część 1. Wymagania ogólne

-         PN-EN 12975-2:2007 Słoneczne systemy grzewcze i ich elementy. Kolektory słoneczne. Część 2. Metody badań

 

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1)    TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1)    Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2)    KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert:  najniższa cena

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.

IV.3)    ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Na podstawie art. 144 ust. 1 Ustawy, Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość zmiany  postanowień  zawartej  umowy, w przypadku gdy:

1)     wystąpią zdarzenia losowe (powstałe na skutek działań natury – anomalie pogodowe np. powódź, huragan, i inne klęski żywiołowe) uniemożliwiające prawidłową realizację zadania. Silne opady deszczu czy śniegu nie są w naszym klimacie czymś wyjątkowym i należy je traktować jako normalne warunki atmosferyczne nie zaś jako siłę wyższą

2)    wystąpią zmiany, których konieczność wprowadzenia będzie wynikała z wymagań instytucji współfinansujących  realizację przedmiotu umowy,

3)    wystąpi awaria nie zawiniona czynnościami lub nie wynikająca z zaniechania czynności, do których Wykonawca był zobowiązany,

4)    Wystąpią działania osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia.

5)    wystąpią potrzeby wykonania robót zamiennych lub odstąpienia od realizacji części robót, i związanej z tym zmiany wynagrodzenia na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy,

6)    warunków płatności z zastrzeżeniem, że zmiana ta będzie korzystna i niezbędna dla Zamawiającego,

7)    innych niezbędnych zmian pod warunkiem, że są korzystne dla Zamawiającego.

IV.4)    INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1)    Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:

               https://ugsomianka.bip.org.pl/

               Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:

               Urząd Gminy Somianka, Somianka Parcele 16B, 07-203 Somianka.

IV.4.4)    Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:

               24.10.2014r. godzina 11:00 miejsce: Urząd Gminy Somianka, Somianka Parcele 16B, 07-203 Somianka w pokoju nr 14 - sekretariat.

               Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Gminy Somianka w pokoju nr 19. w dniu 24.10.2014r. o godz. 11:30

IV.4.5)    Termin związania ofertą:

               okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16)  Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:

Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego, Priorytet IV „Środowisko, zapobieganie zagrożeniom i energetyka, Działanie 4.3 „Ochrona powietrza, energetyka” , Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

IV.4.17)  Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie     zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:

               TAK

 

Załączniki   (zip)

 

                                                                                               Wójt Gminy Somianka

                                                                                                /-/ Andrzej Żołyński


Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 4229966]

przewiń do góry