Gmina Somianka 07-203 Somianka pow. wyszkowski woj. mazowieckie

tel. (0-29) 74-187-90 fax (0-29) 74-187-14 http://www.somianka.pl,

e-mail: somianka@somianka.pl, ogłasza przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 ustawy pzp.

 

Ogłoszenie opublikowano w biuletynie UZP

Numer ogłoszenia: 106983 ­ 2015 data zamieszczenia: 17.07.2015

 

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY ­ Roboty budowlane

 

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Somianka, Somianka - Parcele 16 B, 07-203 Somianka, woj. mazowieckie, tel. 029 7418790, faks 029 7418714.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1)     Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

  „Zaprojektowanie i wykonanie roboty budowlanej polegającej na montażu zestawu kolektorów słonecznych w ramach projektu „Zakup i montaż kolektorów słonecznych szansą na zwiększenie wykorzystania energii odnawialnej w Gminach Somianka, Brańszczyk i Zatory” – roboty uzupełniające

II.2)     Rodzaj zamówienia: robota budowlana

II.3)     Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

1.1.        Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie roboty budowlanej polegającej na zamontowaniu instalacji kolektorów słonecznych w celu przygotowania ciepłej wody użytkowej w niżej wymienionych ilościach:

1)     na terenie gminy Somianka:

-       46 szt w budynkach mieszkalnych

2)     na terenie Gminy Brańszczyk:

-       2 szt w budynkach mieszkalnych

3)     na terenie Gminy Zatory

-       3 szt w budynkach mieszkalnych

          wraz z włączeniem do istniejącej instalacji ciepłej wody użytkowej, uruchomienie wykonanych instalacji kolektorów słonecznych, przeszkolenie użytkowników w zakresie obsługi instalacji kolektorów słonecznych, w ramach realizacji projektu Zakup i montaż kolektorów słonecznych szansą na zwiększenie wykorzystania energii  odnawialnej w Gminach Somianka, Brańszczyk i Zatory współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu IV Środowisko, zapobieganie zagrożeniom i energetyka, Działania 4.3 Ochrona powietrza, energetyka Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007 – 2013.

1.2.    Szczegółowa lokalizacja  montażu instalacji solarnych uwzględniająca podział zestawów wg. liczby mieszkańców została podana w załączniku nr 5 do niniejszego zaproszenia

1.3.    Realizację zadania, o którym mowa w ust. 1, Wykonawca będzie zobowiązany wykonać zgodnie z:

1)      przekazanym przez Zamawiającego Programie Funkcjonalno Użytkowym – stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszego zaproszenia

2)      obowiązującymi przepisami,

3)      zasadami sztuki budowlanej.

1.4.    W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do sporządzenia dokumentacji projektowo budowlanej. W/w dokumentacja powinna być wykonana zgodnie z wytycznymi zawartymi w Programie Funkcjonalno Użytkowym.

1.5.    Wykonawca przed rozpoczęciem robót budowlano montażowych zobowiązany jest do wykonania dokumentacji projektowej uzgodnionej z właścicielem nieruchomości na której zostanie zamontowana instalacja solarna. Przed przystąpieniem do prac montażowych Wykonawca musi uzyskać akceptacje przedłożonej dokumentacji projektowej przez Zamawiającego i Inspektora Nadzoru. Wykonawca nie może przystąpić do robót budowlano montażowych bez zaakceptowanej dokumentacji projektowej. Wykonawca powinien sukcesywnie dostarczać dokumentacje projektową do akceptacji przez Zamawiającego i Inspektora Nadzoru w celu przystąpienia do robót budowlano montażowych. Szczegółowy harmonogram wykonywania dokumentacji projektowej oraz robót budowlano montażowych zostanie ustalony z wykonawcą po podpisaniu umowy.

1.6.    W przypadku wystąpienia niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających montaż instalacji solarnych – kolektorów na zewnątrz, wykonawca będzie zobowiązany do wykonania wszystkich robot budowlano montażowych wewnątrz budynku.

1.7.        W zakresie zamówienia mieści się umieszczenie na zamontowanych kolektorach słonecznych, w postaci oznakowania, którego wzór przekaże Zamawiający, informacji o współfinansowaniu w/w zadania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

1.8.    Zamawiający  dopuszcza  możliwość  zaoferowania materiałów równoważnych w stosunku do wskazanych w Programie Funkcjonalno Użytkowym.  Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent czy pochodzenie – należy przyjąć, że wskazane patenty, znaki towarowe, pochodzenie określają parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w tej części przedmiotu zamówienia o równoważnych parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych, lecz nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego.

          Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane, materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.

1.9.    Tam, gdzie w Programie Funkcjonalno Użytkowym składającym się na Opis przedmiotu zamówienia zostały wskazane normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych oraz bezpieczeństwa użytkowania nie gorszych od założonych w Programie Funkcjonalno Użytkowym.

1.10. Wszelkie parametry techniczne wskazane w Programie Funkcjonalno Użytkowym składającym się na Opis przedmiotu zamówienia stanowią minimalne parametry techniczne wymagane przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić w ofercie urządzenia i materiały o parametrach nie gorszych niż opisane w programie funkcjonalno-użytkowym składającym się na opis przedmiotu zamówienia .

1.11. Kolektory słoneczne zaoferowane przez Wykonawcę będą musiały spełniać wymagania następujących norm:

1)   PN-EN 12975-1+A1.-2010 Słoneczne systemy grzewcze i ich elementy. Kolektory słoneczne. Część 1. Wymagania ogólne lub PN-EN 12975-1-2007

2)   PN-EN 12975-2:2007 Słoneczne systemy grzewcze i ich elementy. Kolektory słoneczne. Część 2. Metody badań

1.12.  Kolektory słoneczne zaoferowane przez Wykonawcę będą musiały spełniać wymagania norm określonych w Programie Funkcjonalno Użytkowym.

1.13. Zamawiający przewiduje możliwość zaistnienia konieczności zmiany miejsca posadowienia kolektora słonecznego (dach/grunt) w obrębie działki ewidencyjnej, przy utrzymaniu podstawowych parametrów montowanej instalacji solarnej (wielkość kolektorów, wielkość zasobnika itp.). W takim przypadku Zamawiający nie przewiduje dodatkowe wynagrodzenia należnego wykonawcy

1.15. Zamawiający nie dopuszcza instalacji zestawu solarnego na budynku mieszkalnych na którym dach pokryty jest materiałami zawierającymi azbest, w takim przypadku Wykonawca bezwzględnie zobowiązany będzie do montażu zestawu solarnego na gruncie. Zamawiający nie posiada informacji na ilu budynkach mieszkalnych dach pokryty jest eternitem.

1.16.  Zamawiający informuje, że budynki mieszkalne nie posiadają powierzchni użytkowej większej niż 300m2.

1.17. Po podpisaniu umowy w sprawie zamówienia publicznego na wykonanie ww. zadania, Wykonawca będzie zobowiązany przekazać Zamawiającemu poświadczony za zgodność z oryginałem dokument potwierdzający posiadanie oficjalnej autoryzacji producenta zaoferowanych kolektorów słonecznych w zakresie obejmującym co najmniej montaż i obsługę serwisową. Powołany dokument musi być wydany przez producenta zaoferowanych kolektorów słonecznych.

1.18. Wykonawca będzie zobowiązany udzielić Zamawiającemu gwarancji jakości na wykonane roboty będące przedmiotem zamówienia - 5 lat od daty podpisania końcowego protokołu. Gwarancja na urządzenia techniczne zainstalowane w ramach wykonywania przedmiotowej roboty: na kolektory słoneczne - 5 lat, na pozostałe urządzenia i elementy instalacji - 5 lat.

1.19. W okresie gwarancji wszelkie koszty serwisowania zamontowanych kolektorów słonecznych będzie ponosić Wykonawca.

1.20. W każdym roku trwania gwarancji, Wykonawca będzie zobowiązany przeprowadzić co najmniej 1 przegląd serwisowy który musi być wykonany w dzień słoneczny, latem.  

1.21. Wykonawca będzie zobowiązany do wymiany płynu solarnego we wszystkich instalacjach na nowy po 5-cio letnim okresie eksploatacji. Zamawiający zastrzega sobie, że Wykonawca będzie zobowiązany do wymiany płynu dodatkowo na nowy w sytuacji, gdy parametry techniczne glikolu ulegną pogorszeniu w stopniu uniemożliwiającymi prawidłowe działanie instalacji solarnej oraz w przypadku utraty jego właściwości ochronnych stwierdzonych podczas obowiązkowych przeglądów okresowych.

1.22. Każdy przegląd kolektorów słonecznych zostanie potwierdzony spisanym obustronnie protokołem, podpisanym przez Wykonawcę, Zamawiającego oraz Użytkownika instalacji solarnej.

1.23. Wykonawca będzie zobowiązany zapewnić w pełnym okresie gwarancyjnym zachowanie wszystkich minimalnych parametrów technicznych przez zamontowane kolektory słoneczne.

1.24. Wykonawca będzie odpowiedzialny za szkody wobec Zamawiającego oraz za szkody wobec osób trzecich, w szczególności właścicieli gospodarstw domowych, w których zamontowano kolektory słoneczne, spowodowane istnieniem wad ukrytych materiałów, kolektorów słonecznych lub innych urządzeń wykorzystanych lub zamontowanych w ramach realizacji roboty budowlanej, jak też szkody powstałe przy usuwaniu tych wad.

1.25. Zakres robót związanych z realizacją przedmiotu zamówienia powinien przebiegać tak, aby ograniczyć wpływ montażu zestawów solarnych na architekturę obiektów lub budynków. Wykonawca jest zobowiązany do zaprojektowania i wykonania instalacji kolektorów słonecznych w sposób najmniej ingerujący w elementy wykończenia budynków (elewacja, okładziny zewnętrzne i wewnętrzne, powłoki malarskie itp.). W przypadku konieczności naruszenia tych elementów, Wykonawca zobowiązany jest do ich naprawy w ramach wykonywania przedmiotowego zamówienia, bez dodatkowego wynagrodzenia. Zamawiający nie będzie ponosił odpowiedzialności za ewentualne szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia.

1.26. Nie dopuszcza się poprowadzenia przewodu przyłączeniowego na odcinku kolektory – podgrzewacz pojemnościowy, przez drożne kanały wentylacyjne

1.27. Wykonawca będzie prowadził roboty budowlane przy utrzymaniu normalnego funkcjonowania użytkowników nieruchomości, w których będą wykonywane roboty i jest zobowiązany do niezakłócania tego funkcjonowania oraz zapewnienia bezpieczeństwa osób. Terminy wykonywania prac szczególnie uciążliwych (np. bardzo głośnych) muszą być uzgodnione przez Wykonawcę z użytkownikami nieruchomości w której będą wykonywane ww. prace uciążliwe;

1.28. Przed rozpoczęciem robót Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania co najmniej 1 spotkania z mieszkańcami (w każdej z trzech gmin partnerskich) w celu przedstawienia harmonogramu montażu kolektorów, organizacji dostaw materiałów niezbędnych do realizacji zamówienia oraz kwestii związanych z przygotowaniem do realizacji przedsięwzięcia.

1.29. Wykonawca zobowiązany jest do przeszkolenia wszystkich uczestników projektu w poszczególnych budynkach mieszkalnych ujętych w Program Funkcjonalno-Użytkowym z zasad obsługi, użytkowania, konserwacji i bezpieczeństwa związanych z użytkowaniem zainstalowanej instalacji solarnej. Z przeszkolenia ww użytkowników wykonawca zobowiązany będzie do sprzędzenia protokołu który zostanie podpisany przez przeszkolonego użytkownika i Wykonawcę.

1.30.  Wykonawca zobowiązany jest zapewnić użytkownikom instalacji dostęp do serwisu technicznego urządzeń oraz informacji technicznej obejmującej doradztwo techniczne w okresie gwarancji, funkcjonujących 24 godziny na dobę. Czas dojazdu serwisanta do klienta będzie nie dłuższy niż 48 godz. od powiadomienia serwisu.

1.31.    Po zakończeniu prac objętych zamówieniem Wykonawca przekaże Zamawiającemu kompletną dokumentację powykonawczą w 3 egzemplarzach dla każdego gospodarstwa domowego w skład której wejdą przede wszystkim:

a)      Dokumentację powykonawczą, opisaną i skompletowaną w dwóch egzemplarzach,

b)      atesty oraz certyfikaty materiałów, kolektorów słonecznych i innych urządzeń,

c)      protokoły i zaświadczenia z przeprowadzonych przez Wykonawcę prób, badań i sprawdzeń,

d)     protokół z uruchomienia instalacji kolektorów słonecznych przy udziale właścicieli domów,

e)      oświadczenie Wykonawcy o zgodności wykonania robót z:

-          z opisem przedmiotu umowy,

-          zasadami sztuki budowlanej oraz obowiązującymi przepisami, normami i standardami,

f)       oświadczenie kierownika budowy o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także - w razie korzystania - dróg, ulic, sąsiednich nieruchomości,

g)      wewnętrzny dziennik budowy,

h)      dziennik budowy,

i)        instrukcje obsługi wraz z czytelnym schematem całej instalacji z podaniem długości, materiału i średnic wszystkich przewodów i odwzorowaniem nazw wszystkich elementów,

j)        wypełnione kart gwarancyjnych,

k)      dokumentację powykonawczą uwzględniającą ewentualne zmiany w stosunku do dokumentacji projektowej w trakcie realizacji robót budowlanych,

l)        protokół z przeszkolenia właściciela danego budynku z zasad obsługi, użytkowania, konserwacji i bezpieczeństwa związanych z użytkowaniem zainstalowanej instalacji solarnej podpisany przez przeszkolonego użytkownika i Wykonawcę.

m)    szczegółowe karty informacyjne dla każdej instalacji wskazujące:

-     zainstalowaną moc dla danej instalacji (W/m2)

-     prognozowaną oszczędność energii (kWh/rok) uzyskaną dzięki instalacji

-     prognozowaną redukcję emisji CO2 (kg CO2/rok), NO (kg NO/rok), SO2 (kg SO2/rok)  uzyskaną dzięki instalacji (uwzględniającą typ paliwa stosowanego do ogrzewania cwu poza sezonem)

-     inne niezbędne do rozpoczęcia odbioru dokumenty, jeżeli są one wymagane w SIWZ oraz  w programie funkcjonalno- użytkowym.

1.32.    Przedmiot zamówienia zostanie realizowany z wykorzystaniem wyłącznie nowych, nieużywanych i dopuszczonych do stosowania urządzeń wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2013 roku oraz technologii spełniających normy ekologiczne Unii Europejskiej  określone w obwieszczeniach Prezesa Polskiego o Komitetu Normalizacyjnego w sprawie wykazu norm zharmonizowanych

1.33. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania formularza cenowego stanowiącego załącznik Nr 7. W formularzu cenowym należy wstawić cenę jednostkową za montaż systemów solarnych – zestawów solarnych. W przypadku wystąpienia konieczności zamiany lokalizacji montażu zestawu solarnego wynagrodzenie wykonawcy zostanie obliczone na podstawie rzeczywiście wykonanych robót – lokalizacji montażu zestawów solarnych po zaoferowanych cenach jednostkowych zgodnych z formularzem cenowym. 

1.34. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia jest opisany w:

 -    Programie Funkcjonalno użytkowym

1.35. Rozliczenie z wykonawcą nastąpi w momencie zakończenia całości zadania i podpisaniu protokołu odbioru końcowego robót.

II.4)     Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

09331100-9 - Kolektory słoneczne do produkcji ciepła    

45261215-4 pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych;

45300000-0  roboty instalacyjne w budynkach;

45330000-9 roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne.

        

II.5)Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie ar t. 11 ust. 8 ustawy

 

SEKCJA III: PROCEDURA

 

Tryb udzielenia zamówienia:  Zamówienie z wolnej ręki

  1. Podstawa prawna

Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r . –Prawo zamówień publicznych.

 

  1. Uzasadnienie wyboru trybu

Zamówienia uzupełniającego udziela się na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2013r., poz. 907 ze zm). Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. a) zamówienie podstawowe zostało udzielone w dniu 27.01.2015r., umowa nr 272/3/15 - warunek 3 lat spełniony, b) zamówienie zostanie udzielone dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych: konsorcjum firm: Energia Polska Inwestycje Sp. z o.o. (Lider) z siedzibą przy ul. Rakowickiej 65, 31-521 Kraków, oraz CALDORIS Polska Sp. z o.o. (partner) z siedzibą przy Al. Armii Krajowej 220, 43-316 Bielsko – Biała c) zamówienie uzupełniające stanowi nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego. Wartość szacunkowa obecnego zamówienia uzupełniającego wynosi: 560.302,00 netto, brutto: 618.113,16 zł. Wartość zamówienia podstawowego umowy: wartość brutto: 12.000.057,27 zł, wartość netto: 10.663.393,00 zł ; wartość szacunkowa poprzedniego zamówienia uzupełniającego wynosiła1.066.208,00 zł netto, brutto 1.195.176,20 zł d) zamówienie uzupełniające polega na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia, które było objęte zamówieniem podstawowym, przeprowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego  na podstawie art. 39 ustawy, e) zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 39 ustawy, f) zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu nr 332514-2014 z dnia 07.10.2014 r. i dotyczy przedmiotu zamówienia w niej określonego. Mając na uwadze powyższe zostały spełnione przesłanki: zamówienie uzupełniające polega na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia, co podstawowe, stanowi nie więcej niż 50 proc. wartości zamówienia podstawowego, jest udzielane dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, jest udzielane w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego, zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 39 ustawy, zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu i dotyczy przedmiotu zamówienia w niej określonego. W związku z powyższym dla zamówienia na Roboty uzupełniające do robót budowlanych objętych podstawowym zakresem zastosowano tryb zamówienia z wolnej ręki. 

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

Energia Polska Inwestycje Sp. z o.o. (Lider) 

ul. Rakowickiej 65, 31­521 Kraków, kraj/woj. małopolskie.

CALDORIS Polska Sp. z o.o. (partner)

Al. Armii Krajowej 220, 43­316 Bielsko ­ Biała, kraj/woj. śląskie.


                                                                                                              Wójt Gminy Somianka

                                                                                                                /-/ Andrzej Żołyński

 

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Bogdan Krysiak
  • Data udostępnienia w BIP: 2015-07-17
  • Informacja zaktualizowana przez: Bogdan Krysiak
  • Data ostatniej aktualizacji: 2015-07-17 15:34:39
  • Liczba odsłon: 127

[Liczba odsłon: 4185086]

przewiń do góry