GMINA
SOMIANKA
07-203
Somianka
pow.
wyszkowski. woj. mazowieckie
tel. (29)
74 187 90 fax (29) 74 187 14
NIP
762-190-15-71, REgON550668090
Somianka, dnia 22.08.2014r
KZ 270.03.8.6.2014
Wykonawcy biorący udział
w postępowaniu przetargowym
Nazwa zamówienia:
„Zagospodarowanie terenu wokół budynku hali sportowej oraz
świetlicy środowiskowej w Woli Mystkowskiej”
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego
(KZ.270.08.2014)
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Na podstawie art. 92 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 poz. 907 z póź. zm.) zawiadamiamy o wyborze najkorzystniejszej oferty, wszystkich wykonawców składających oferty w przetargu nieograniczonym na realizację w/w zadania.
Najkorzystniejszą ofertą złożył Wykonawca nr 4:
BRUK – JAR Jarosław Deptuła
Komorowa 112, 07-205 Rząśnik
za cenę brutto 267 695,83 zł.
Ze względu na najkorzystniejszą cenę, oferty w/w wykonawca uzyskały rekomendację komisji przetargowej oraz został zaakceptowany przez Wójta Gminy. Była to najkorzystniejsza cena ofertowa w stosunku co do ceny jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zadania. Oferta Wykonawcy nie przekracza możliwości ani zamierzeń finansowych Zamawiającego.
Uzasadnienie wyboru oferty: najniższa cena – 100 pkt.
Kryteria oceny
ofert: cena 100%
Do upływu terminu składania ofert złożono następujące oferty:
Nr oferty |
Wykonawca
|
Wartość za
całość zadania ( brutto) |
punktacja |
Uwagi |
|
1 |
„DROGOWIEC” Maciej i Wacław Wojtaszek s. c., ul. 1
Maja 9/58, 07-202 Wyszków |
277 028, 32 |
96,63 |
Oferta ważna |
|
2 |
MARK- BET CONSTRUCTION Sp z o. o. ul. Okólna 43c,
05-270 Marki |
298 001,28 |
89,83 |
Oferta ważna |
|
3 |
F. U. SZUGER-BUD Urszula Szymanek Ul. Wolności 2 bl. 2 m. 39, 05-220 Zielonka |
276 744,90 |
96,73 |
Oferta ważna |
|
4 |
BRUK – JAR Jarosław Deptuła, Komorowo 112, 07-205 Rząśnik |
267 695,83 |
100 |
Oferta ważna |
|
5 |
Zakład Ogólnobudowlany Jerzy i Wojciech Kuchta Nowe Wielątki 39, 07-205 Rząśnik |
336 707,75 |
79,50 |
Oferta ważna |
|
Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 2) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 poz. 907 z póź. zm.) Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie została odrzucona żadna oferta.
Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 3) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 poz. 907 z póź. zm.) Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie został wykluczony żaden Wykonawca.
Zamawiający na podstawie art. 87 ust. 2 pkt. 2 dokonał poprawienia oczywistych omyłek rachunkowych, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek.
1) Zamawiający poprawił w formularzu ofertowym Wykonawcy F.U. SZUGER – BUD Urszula Szymanek, ul. Wolności 2 bl. 2m 39, 05-220 Zielonka, poprawił, w poz. 1, 4, 5, 8 kosztorysu ofertowego niezgodną ilość robót z przedmiarem stanowiącym załącznik do SIWZ. W konsekwencji dokonanych poprawek zmienia uległa wartość całkowita pozycji nr 1, 4, 5, 8 kosztorysu ofertowego. W konsekwencji poprawek dokonanych w formularzu cenowym zmieniła się również wartość oferty Wykonawcy:
Wartość oferty przed
dokonaniem poprawek wynosiła:
- netto: 224.990,81 zł
- podatek VAT: 51.747,88zł
- brutto: 276.738,69 zł
Wartość oferty po dokonanych
poprawkach wynosi:
- netto: 224.995,85 zł
- podatek VAT: 51.749,05 zł;
- brutto: 276.744,90zł.
Poprawienie rozbieżności w kosztorysie ofertowym Wykonawcy polegało na tym, że Zamawiający dostosował ilość robót do wynikającej z przedmiaru robót (stanowiącego załącznik do SIWZ) i przemnożył ją przez wskazaną przez Wykonawcę w kosztorysie ofertowym cenę jednostkową. Wykonawca w załączonym do oferty kosztorysie ofertowym zaoferował cenę jednostkową za poszczególne elementy – czyli Zamawiający posiadał dane w celu dokonania poprawek na podstawie danych zawartych w ofercie Wykonawcy, z uwzględnieniem konsekwencji działań arytmetycznych. Taka korekta dokonana przez Zamawiającego miała na celu ujednolicenie ilości jednostek wynikających z SIWZ z ilością wynikającą z ofert poszczególnych Wykonawców, doprowadzając ofertę każdego Wykonawcy do porównywalności z innymi ofertami złożonymi w postępowaniu.
2) Zamawiający poprawił w formularzu ofertowym Wykonawcy Zakład Ogólnobudowlany Jerzy i Wojciech Kuchta, Nowe Wielątki 39, 07-205 Rząśnik, poprawił, w poz. 1 oraz 2 kosztorysu ofertowego niezgodną ilość robót z przedmiarem stanowiącym załącznik do SIWZ. W konsekwencji dokonanych poprawek zmienia uległa wartość całkowita pozycji nr 1 oraz 2 kosztorysu ofertowego. Ponadto Zamawiający w kosztorysie ofertowym Wykonawcy, poprawił, niezgodną wartość podsumowania pozycji kosztorysowych wynikającą z przemnożenia zaoferowanej ceny jednostkowej za poszczególne elementy robót przez ilość robót przewidzianą do wykonania. W związku ze źle dokonanymi przeliczeniami Zamawiający poprawił wartość pozycji w niżej wymienionych pozycjach:
a) Poz. 2
kosztorysu ofertowego „Mechaniczne rozebranie
nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych o grubości 3 cm wraz z wywozem
materiału w miejsce składowania dostępne Wykonawcy i utylizacją”
- błędna wartość: 1 368,51
- poprawna wartość: 1 368,50 zł
b) Poz. 3
kosztorysu ofertowego „Mechaniczne
rozebranie podbudowy betonowej o grubości 12 cm chodnik przy hali sportowej”
- błędna wartość: 933,80
- poprawna wartość: 933,79 zł
c) Poz. 5
kosztorysu ofertowego „Roboty ziemne
wykonywane koparkami przedsiębiernymi o poj.łyżki 0.40 m3 w gr.kat.III z transp.
Urobku samochodem samowyładowawczym na odległość do 1 km”
- błędna wartość: 19 581,97
- poprawna wartość: 19 581,81 zł
d) Poz. 6
kosztorysu ofertowego „Mechaniczne
wykonanie koryta na całej szerokości jezdni i chodników o głębokości 43 cm”
- błędna wartość: 3 616,11
- poprawna wartość: 3 615,13 zł
e) Poz. 7
kosztorysu ofertowego „Mechaniczne
wykonanie koryta na całej szerokości jezdni i chodników w gruncie kat. I-IV
głębok. 20 cm”
- błędna wartość: 810,33
- poprawna wartość: 810,11 zł
f) Poz. 8
kosztorysu ofertowego „Ława pod
krawężniki betonowa z oporem z betonu C12/15”
- błędna wartość: 24 956,96
- poprawna wartość: 24 956,97 zł
g) Poz. 11
kosztorysu ofertowego „Obrzeża betonowe o
wymiarach 30x8 cm na podsypce piaskowej, spoiny wy-pełnione piaskiem”
- błędna wartość: 4 990,06
- poprawna wartość: 4 990,21 zł
h) Poz. 12
kosztorysu ofertowego „Warstwa podbudowy
z kruszyw łamanych frakcji 0/31,5mm, uzyskanych z przekruszenia surowca
skalnego o gr. warstwy 20 cm”
- błędna wartość: 35 984,05
- poprawna wartość: 35 984,96 zł
i)
Poz. 13 kosztorysu ofertowego „Podbudowy z mieszanki związanej cementem wg PN-EN 14227-1, mieszanka
klasy C3/4, warstwa gr.10 cm”
- błędna wartość: 8 346,57
- poprawna wartość: 8 346,70 zł
j)
Poz. 14 kosztorysu ofertowego „Nawierzchnie z kostki brukowej betonowej grubość8 cm, typ NOSTALIT
(kolor grafitowy z zewnętrznymi pasami koloru żółtego) na podsypce
cementowo-piaskowej 1/4”
- błędna wartość: 90 980,32
- poprawna wartość: 90 979,93 zł
k) Poz. 15
kosztorysu ofertowego „Nawierzchnie z
kostki brukowej betonowej grubość6 cm, typ NOSTALIT (kolor grafitowy z
zewnętrznymi pasami koloru żółtego) na podsypce cementowo-piaskowej 1/4”
- błędna wartość: 16 875,29
- poprawna wartość: 16 875,21 zł
l)
Poz. 16 kosztorysu ofertowego „Nawierzchnie z kostki brukowej betonowej grubość6 cm (kolor szary) na
podsypce cementowo-piaskowej”
- błędna wartość: 3 067,79
- poprawna wartość: 3 067,77 zł
m) Poz. 17
kosztorysu ofertowego „Humusowanie skarp
z obsianiem przy grub.warstwy humusu 5 cm”
- błędna wartość: 8 552,75
- poprawna wartość: 8 551,75 zł
n) Poz. 18
kosztorysu ofertowego „Krzewy ozdobne np.
Tuja szmaragd o wys. od 0,5m”
- błędna wartość: 15 426,41
- poprawna wartość: 15 426,39 zł
o) Poz. 19
kosztorysu ofertowego „Sadzenie drzew i
krzewów np. Bukszpan żywopłot o wys. min. 0,3m”
- błędna wartość: 15 072,41
- poprawna wartość: 15 072,39 zł
W konsekwencji poprawek dokonanych w formularzu cenowym zmieniła się również wartość oferty Wykonawcy:
Wartość oferty przed
dokonaniem poprawek wynosiła:
- netto: 273.773,60 zł
- podatek VAT: 62.967,93 zł
- brutto: 336.741,53 zł
Wartość oferty po dokonanych
poprawkach wynosi:
- netto: 273.746,14 zł
- podatek VAT: 62.961,61 zł;
- brutto: 336.707,75 zł.
Poprawienie rozbieżności w kosztorysie ofertowym Wykonawcy polegało na tym, że Zamawiający dostosował ilość robót do wynikającej z przedmiaru robót (stanowiącego załącznik do SIWZ) i przemnożył ją przez wskazaną przez Wykonawcę w kosztorysie ofertowym cenę jednostkową. Wykonawca w załączonym do oferty kosztorysie ofertowym zaoferował cenę jednostkową za poszczególne elementy – czyli Zamawiający posiadał dane w celu dokonania poprawek na podstawie danych zawartych w ofercie Wykonawcy, z uwzględnieniem konsekwencji działań arytmetycznych. Taka korekta dokonana przez Zamawiającego miała na celu ujednolicenie ilości jednostek wynikających z SIWZ z ilością wynikającą z ofert poszczególnych Wykonawców, doprowadzając ofertę każdego Wykonawcy do porównywalności z innymi ofertami złożonymi w postępowaniu.
Zgodnie z art. 87. ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych zamawiający poprawia oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 4) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 poz. 907 z póź. zm.) Zamawiający informuje, że podpisanie umowy z wyłonionym Wykonawcą zgodnie z art. 94 ust. 1 ustawy PZP możliwe będzie po dopełnieniu wszelkich formalności po upływie 5 dni od dnia przesłania (faksem lub drogą elektroniczną) niniejszego zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, lub po upływie 10 dni od dnia przesłania (pocztą polską) niniejszego zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.
Ponadto Zamawiający informuje, iż od rozstrzygnięcia postępowania przysługują Wykonawcy środki ochrony prawnej przewidziane w dziale VI ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 poz. 907 z póź. zm.) obowiązujące w chwili wszczęcia postępowania.
Gmina Somianka 07-203 Somianka pow. wyszkowski woj.
mazowieckie
tel. (0-29) 74-187-90 fax (0-29) 74-187-14 http://www.somianka.pl,
e-mail: somianka@somianka.pl, ogłasza przetarg nieograniczony o
wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na
podstawie art.11 ust. 8 ustawy pzp.
Ogłoszenie
opublikowano w biuletynie UZP
Numer ogłoszenia:
155293 – 2014 data zamieszczenia: 16.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – Robota budowlana
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA
I ADRES: Gmina Somianka, Somianka -
Parcele 16 B, 07-203 Somianka, woj. mazowieckie, tel. 029 7418790, faks 029
7418714.
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE
PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana
zamówieniu przez zamawiającego:
Zagospodarowanie terenu wokół budynku hali sportowej oraz
świetlicy środowiskowej w Woli
Mystkowskiej
II.1.2) Rodzaj
zamówienia: robota budowlana
II.1.4) Określenie
przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1.1 Przedmiotem zamówienia jest utwardzenie
części działek o nr 401/1, 253/1, 253/2, 117 i 184 zlokalizowanych w
miejscowości Wola Mystkowska, gm. Somianka. Planowane przedsięwzięcie obejmuje
zagospodarowanie części w/w działek poprzez ich utwardzenie kostką brukową
betonową i w konsekwencji utworzenie dwóch
placów o łącznej powierzchni wynoszącej 1.996,05 m2.
Zakres zamówienia dla zadania obejmuje:
-
roboty rozbiórkowe i ziemne polegające na
przygotowaniu placu do zagospodarowania powiązane z usunięciem warstwy ziemi
gruntowej i wykonaniem koryta pod wykonywaną nawierzchnię,
-
ustawienie obrzeży betonowych o wymiarach 30x8
cm na ławie batonowej z oporem z betonu C12/15 w ilości 308,59 mb
-
ustawienie krawężników o wymiarach 12x25 cm i
krawężników 15x30 cm na ławie batonowej z oporem z betonu C12/15 o łącznej ilości
498,33 mb
-
wykonanie nawierzchni z kostki brukowej
betonowej kolorowej grafitowej z paskami pojedynczymi na zewnątrz koloru
żółtego typu Nastalid gr 8 cm, na podsypce cementowo – piaskowej i podbudowie z
kruszywa łamanego gr. 20 cm, mieszanka o uziarnieniu 0/31,5 mm uzyskanego z
przekruszenia surowca skalnego, w ilości
1.630,64 m2
-
wykonanie nawierzchni z kostki brukowej
betonowej kolorowej grafitowej z paskami pojedynczymi na zewnątrz koloru
żółtego typu Nastalid gr 6 cm, na podsypce cementowo – piaskowej i podbudowie z mieszanki związanej cementem wg PN-EN 14227-1
(mieszanka klasy C3/4) gr. 10 cm, m, w
ilości 309,20 m2
-
wykonanie
nawierzchni z kostki brukowej betonowej szarej typu Nastalid gr 6 cm, na
podsypce cementowo – piaskowej i
podbudowie z mieszanki związanej
cementem wg PN-EN 14227-1 (mieszanka klasy C3/4) gr. 10 cm, m, w ilości 56,21 m2
- Wykonanie
trawników wraz z humusowaniem
- Nasadzenie krzewów ozdobnych np. tuja
szmaragd o wys min. 0,5m w ilości 30szt.
- Nasadzenie krzewów ozdobnych np. bukszpan
żywopłot o wys min. 0,3m w ilości 30szt.
- Nasadzenie drzew z bryłą korzeniową o wys.
1,2m np. klon pospolity w ilości 5szt.
- Ustawienie ławek parkowych z oparciem
stalowym, obudowana drewnem o wymiarach min. 60x177 cm w ilości 5 szt
- Ustawienie koszy na śmieci stalowych na
słupku z daszkiem o poj. min. 35 litra w ilości 4 szt.
- Ustawieni
stojaków na rowery na min. 8 stanowisk. Szerokość stanowiska min. 6 cm,
odległość pomiędzy stanowiskami min. 40 cm. Stojak na rowery wykonany z rur
stalowych ocynkowanych o przekroju 18mm – w ilości 3 szt.
1.2. Wykonawca
zobowiązany jest do opracowania kosztorysu ofertowego na podstawie załączonego
do SIWZ przedmiaru. Zamawiający sprawdzi
zgodność zaoferowanej ceny z przedstawionym kosztorysem ofertowym.
1.3. Zamawiający informuje, iż przedmiary
przekazane Wykonawcy pełnią funkcję jedynie pomocniczą (informacyjną) przy
kalkulacji ceny przy składaniu ofert przez Wykonawców. Przygotowując oferty
Wykonawcy powinni sprawdzić zgodność przedmiarów z pozostałymi częściami
dokumentacji projektowej. Nie wniesienie zastrzeżeń przez wykonawcę w w/w zakresie skutkuje obowiązkiem wykonania przez
wykonawcę robót zgodnie z dokumentacją techniczną i wiedzą techniczną zgodnie z
art. 647 K.C.
1.4. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia jest
opisany w:
- przedmiarze robót;
- dokumentacji projektowej;
- Specyfikacja
Techniczna Wykonania i Odbioru Robót
1.5. Zamawiający zgłosił zamiar
wykonywania robót budowlanych
do Starostwa Powiatowego w
Wyszkowie, wobec którego to zgłoszenia w/w organ nie wniósł sprzeciwu.
1.6. Na
podstawie art. 29
ust. 3 Ustawy
Zamawiający dopuszcza możliwość
zaoferowania materiałów równoważnych w stosunku do wskazanych w
dokumentacji technicznej i SIWZ. W takim
przypadku Wykonawca winien udokumentować, iż zaoferowany produkt odpowiada
swoimi parametrom produktowi wskazanym w dokumentacji lub SIWZ. Jeśli w
dokumentacji projektowej zostały wskazane znaki towarowe, patenty oraz
pochodzenie urządzeń i materiałów należy je traktować, jako propozycje
projektanta i Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych
materiałów i urządzeń w stosunku do zaprojektowanych z zachowaniem tych samych
lub lepszych standardów technicznych, technologicznych i jakościowych.
1.7. Rozliczenie z Wykonawcą będzie następowało
zgodnie z ilością faktycznie wykonanych robót po cenach jednostkowych
zaoferowanych przez Wykonawcę. W przypadku wystąpienia robót dodatkowych lub
uzupełniających będących następstwem wykonania zadania podstawowego Zamawiający
zastosuje się do art. 67 ust. 1 pkt. 5 i 6 ustawy PZP. Wyliczenie cen
jednostkowych zamówienia dodatkowego i uzupełniającego zostanie wyliczone z
zaoferowanych cen jednostkowych przez Wykonawcę z zamówienia podstawowego.
Wartość zamówienia dodatkowego lub uzupełniającego nie może przekroczyć 10%
wartości zamówienia podstawowego.
1.8. Z uwagi na fakt, iż roboty będą wykonywane na terenie
użytkowanym, Wykonawca przy
wykonaniu robót musi
zakładać jak najmniejszą uciążliwość dla użytkowników
budynków oraz przestrzegać wszystkich zasad BHP.
1.9. Rozliczenie z
wykonawcą nastąpi w momencie zakończenia całości zadania i podpisaniu protokołu
odbioru końcowego robót.
1.10. Wykonawca, na etapie
końcowego odbioru robót
lub w trakcie robót
na żądanie Zamawiającego, zobowiązany
jest do przekazania
Zamawiającemu odpowiednich
aktualnych dokumentów (np.
świadectw, certyfikatów, atestów, badań) dopuszczających do obrotu
i powszechnego lub
jednostkowego stosowania w budownictwie zgodnie
z art. 10 ustawy
z dnia 7
lipca 1994 r.
Prawo budowlane oraz
zgodnie z przepisami
ustawy z dnia
16 kwietnia 2004
r. o wyrobach
budowlanych, dotyczących zamontowanych
i użytych do wykonania przedmiotu zamówienia materiałów i urządzeń.
1.11. Wykonawca zobowiązany jest udzielić 60 miesięcy
gwarancji jakości na całość wykonanych
robót.
II.1.5) Czy przewiduje
się udzielenie zamówień uzupełniających: Tak
Zamawiający
przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego z wolnej ręki na podstawie
art. 67 ust. 1 pkt 6. Wartość zamówienia uzupełniającego nie może przekroczyć
10% wartości zamówienia podstawowego.
II.1.6) Wspólny Słownik
Zamówień (CPV):
45110000-1 - Roboty
w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45100000-8 - Przygotowanie
terenu pod budowę
45233220-7 - Roboty
w zakresie nawierzchni dróg
45233222-1 - Roboty
budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45450000-6 - Roboty
budowlane wykończeniowe, pozostałe
II.1.7) Czy dopuszcza
się złożenie oferty częściowej: NIE.
II.1.8) Czy dopuszcza
się złożenie oferty wariantowej: NIE.
II.2) CZAS TRWANIA
ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
·
Informacja na temat
wadium:
1. Oferta
powinna być zabezpieczona wadium w wysokości: 6.000,00 PLN
(słownie: sześć tysięcy złotych)
2. Wadium
może być wniesione (w zależności od wyboru Wykonawcy) w następujących
formach:
a) w pieniądzu,
b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach
spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest
zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) w gwarancjach
bankowych,
d) w gwarancjach
ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach
udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z
dnia 9 listopada
2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji
Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz.
275 z 2008r. Nr. 116, poz. 730 i 732 i nr 227, poz. 1505 oraz z 2010r. Nr 96,
poz. 620)
3. W przypadku
wnoszenia wadium w
pieniądzu kwotę należy
wpłacić przelewem na rachunek bankowy Gminy Somianka, nr konta: 28
892310760600082420060006 Bank Spółdzielczy w Ostrowi Mazowieckiej oddział w
Somiance. Dowód wniesienia
wadium w pieniądzu
musi zawierać w
rubryce „tytułem” sformułowanie
ze zwrotem „wadium na przetarg …………… i należy załączyć go do
oferty.
4. Złożone
poręczenie lub gwarancja muszą zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 4a i ust. 5 pkt.
3 Ustawy.
5. Wadium
wnoszone w innej formie niż pieniądz, należy wnieść do Urzędu Gminy Somianka,
pok. nr 11, a jego kopię potwierdzoną za
zgodność z oryginałem przez Wykonawcę załączyć do oferty.
6. Wykonawca,
którego oferta nie będzie zabezpieczona wskazaną formą i wysokością wadium, w
tym również na przedłużony okres związania ofertą lub Wykonawca nie zgodzi się
na przedłużenie okresu związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony
z postępowania.
7. Za datę i
godzinę wniesienia wadium w formie pieniądza przyjmuje się datę i godzinę
uznania rachunku zamawiającego. Do
oferty należy dołączyć kopię przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem
przez wykonawcę.
8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami,
jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 nie
złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub
pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego
stronie:
9. Zwrot bądź zatrzymanie wadium nastąpi zgodnie
z art. 46 Ustawy.
10. Zamawiający dokona zwrotu wadium
niezwłocznie na pisemny wniosek
wykonawcy który wycofał ofertę przed upływem terminu do składania ofert,
11. Jeżeli
wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami
wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane,
pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizję bankową za przelew
pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
III.3) WARUNKI
UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH
WARUNKÓW
III.3.1) Uprawnienia
do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania
Opis
sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1.
Podpisany formularz oświadczenia o spełnieniu warunków
z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień
publicznych.
III.3.2) Wiedza i
doświadczenie
Opis
sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający
uzna ten warunek za spełniony w przypadku gdy Wykonawca udokumentuje na
podstawie złożonych dokumentów, że w okresie pięciu lat przed upływem terminu
składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, realizację
minimum
2
robót o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia, tj.
zadania polegającego na wykonaniu utwardzonego placu /chodnika/jezdni/ciągu
pieszo jezdnego z kostki betonowej lub kamiennej o powierzchni nie mniejszej
niż 1.500,00 m2 każde zadanie lub wartości nie mniejszej niż 300
tysięcy złotych brutto każde zadanie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i
miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących określających czy roboty
te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane
zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
prawidłowo ukończone, (należy
dołączyć kopie dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zadania
potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem np. – referencje,
faktury, umowy, protokoły itp.).
Ocena
spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia / nie spełnia
na podstawie załączonego do oferty wykazu wykonanych robót oraz dowodami
potwierdzającymi, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki
budowlanej i prawidłowo ukończone
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, innych
podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie
dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności
przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu
zamówienia.
III.3.3) Potencjał
techniczny
Opis
sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie określa tego warunku
III.3.4) Osoby
zdolne do wykonania zamówienia
Opis
sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek za
spełniony w przypadku gdy Wykonawca wskaże kierownika
budowy oraz kierownika robót drogowych, posiadających odpowiednie uprawnienia
do kierowania robotami drogowymi.
Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia / nie
spełnia na podstawie załączonego do oferty wykazu potencjału kadrowego oraz,
oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,
posiadają wymagane uprawnienia.
Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania
zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z
nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić
zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji
zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych
podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania
z nich przy wykonaniu zamówienia.
III.3.5) Sytuacja
ekonomiczna i finansowa
Opis
sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek za
spełniony w przypadku gdy Wykonawca udokumentuje na podstawie złożonych
dokumentów że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wartość min. 250.000,00 złotych (dwieście
pięćdziesiąt tysięcy złotych). Ocena spełnienia
powyższego warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia / nie spełnia na
podstawie załączonych do oferty dokumentów
Wykonawca może polegać na zdolności finansowej, innych
podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie
dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności
przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu
zamówienia.
III.4) INFORMACJA O
OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU
POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA
WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez
wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia
o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
III.4.2) W zakresie
potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy,
należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w
kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące
przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty nie wymienione w pkt. III.4) albo w pkt.
III.5)
1.
1.
Poprawnie wypełniony „formularz oferty” z podaną ceną
jednostkową za całość robót, podpisany przez osobę/osoby uprawnione do
reprezentowania Wykonawcy i zaciągnięcia zobowiązań w wysokości wartości
złożonej oferty.
2. Potwierdzenie dokonania
wpłaty wadium.
3 Poprawnie wypełniony
kosztorys ofertowy
4. Zaparafowane istotne postanowienia umowy
5. Lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia
16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacja o tym,
że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej
6. Wykaz części zamówienia, których
realizację wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB
UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb
udzielenia zamówienia: przetarg
nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY
OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena
IV.2.2)
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści
oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne
zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Na podstawie
art. 144 ust. 1 Ustawy, Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość
zmiany postanowień zawartej
umowy, w przypadku gdy:
1) wystąpią
zdarzenia losowe (powstałe na skutek działań natury – anomalie pogodowe np.
powódź, huragan, intensywne opady deszczu utrzymujące się przez kilka tygodni i
inne klęski żywiołowe) uniemożliwiające prawidłową realizację zadania,
2) wystąpią zmiany,
których konieczność wprowadzenia będzie wynikała z wymagań instytucji
współfinansujących realizację przedmiotu
umowy,
3) wystąpią
roboty dodatkowe od których uzależnione będzie wykonanie zamówienia
podstawowego,
4) wystąpi awaria nie zawiniona czynnościami lub
nie wynikająca z zaniechania czynności, do których Wykonawca był zobowiązany,
5) wystąpią działania osób trzecich lub organów
władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji
zamówienia.
6) wystąpią potrzeby wykonania
robót zamiennych lub odstąpienia od realizacji części robót, i związanej z tym
zmiany wynagrodzenia na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy,
7) wystąpią zmiany na
uzasadniony wniosek Wykonawcę zaakceptowany przez Zamawiającego i pod
warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności których Wykonawca nie mógł
przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona,
8) braku rozwiązań projektowych
lub błędów w dokumentacji projektowej stwierdzonych w czasie trwania robót o
czas niezbędny do ich uzupełnienia,
9) wystąpią zmiany technologii
wykonania robót,
10) zmiany terminu realizacji
zamówienia,
11) warunków płatności z
zastrzeżeniem, że zmiana ta będzie korzystna i niezbędna dla Zamawiającego,
12) innych niezbędnych zmian pod
warunkiem, że są korzystne dla Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE
ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest
dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
https://ugsomianka.bip.org.pl/
Specyfikację
istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd
Gminy Somianka, Somianka Parcele 16B, 07-203 Somianka.
IV.4.4) Termin składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
31.07.2014r.
godzina 10:00 miejsce: Urząd Gminy Somianka, Somianka Parcele 16B, 07-203
Somianka w pokoju nr 14 - sekretariat.
Otwarcie
ofert nastąpi w Urzędzie Gminy Somianka w pokoju nr 19. w dniu 31.07.2014r. o
godz. 10:30
IV.4.5) Termin
związania ofertą:
okres w
dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje
dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii
Europejskiej:
Zadanie realizowane z dofinansowaniem w ramach PROW
2007-2013, działania 413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju – Odnowa i
Rozwój Wsi
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania
środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi
środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na
sfinansowanie całości lub części zamówienia:
TAK
/-/
Andrzej Żołyński
Wójt Gminy
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Bogdan Krysiak
- Data udostępnienia w BIP: 2014-08-22
- Informacja zaktualizowana przez: Bogdan Krysiak
- Data ostatniej aktualizacji: 2014-08-22 17:45:27
- Liczba odsłon: 371
- Historia dokumentu: