Somianka 05.11.2012r.

 

KZ 270.11.4.2012

 

Wykonawcy biorący udział

w postępowaniu przetargowym


 

 

 

Nazwa zamówienia:

Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Somianka

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego

(KZ.270.11.2012)

 

ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA PRZETARGOWEGO

 

Działając na podstawie art. 93 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r., Nr 113 poz. 759) Gmina Somianka zawiadamia wszystkich wykonawców składających oferty w przetargu nieograniczonym o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 ustawy PZP, na realizację w/w zadania, o unieważnieniu postępowania, na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759) ponieważ cena oferty z najniższą ceną przekracza kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na finansowanie zamówienia.

 

Uzasadnienie

W przedmiotowym postępowaniu w wymaganym terminie, tj. do dnia 09.10.2012r. wpłynęło sześć niżej wymienionych ofert:

Nr oferty

Wykonawca i siedziba/adres

Punktacja

Uwagi

 

1.

MANSTEL Bednarczyk, Słowik, Wiącek sp. j.

ul. Pienińska 40, 34-436 Maniowy

0,00 %

Oferta odrzucona

2.

INST-EL

J.A. Chancewicz sp.j

ul. Kryńska 57A, 16-100 Sokołów

0,00%

Oferta odrzucona

3.

Przedsiębiorstwo Handlowo – Usługowe

„MADO” Andrzej Mróz

ul. Leśna 3, 08-330 Kosów Lacki

0,00%

Oferta odrzucona

4.

Centrum Zaopatrzenia Energetyki

„ELTAST” Sp. z o.o.

ul. Toruńska 9, 26-600 Radom

100%

Oferta ważna

5.

Instalatorstwo Elektryczne Jan Wojciech Jasiński

ul. Miła 23, 07-200 Wyszków

0,00

Oferta odrzucona

6.

Energo – Inwest

Jacek Mielczarek

Dębe 5G, 05-140 Serock

0,00

Oferta odrzucona

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. (Dz.U. z 2010r. Nr 113 poz. 759) pięć ofert zostało odrzuconych z postępowania z następujących powodów – „Ich treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia”.

 

I.    Oferta nr 1 firma „MANSTEL” Bednarczyk, Słowik, Wiącek sp. j., ul. Pienińska 40, 34-436 Maniowy, została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. (Dz.U. z 2010r. Nr 113 poz. 759), ponieważ jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

      Zamawiający żądał dołączenia do oferty obliczeń fotometrycznych zgodnie z zapisami SIWZ rozdział IV pkt. 1 ppkt 9 lit b, oraz rozdział IX pkt. 7 ppkt. 7.3 „Dla potwierdzenia, że oferowane oprawy oświetlenia ulicznego będą spełniać wymagania oświetleniowe zawarte w załączonych obliczeniach fotometrycznych i zgodne z normą PN-EN 13201 do oferty należy załączyć obliczenia fotometryczne dla proponowanych opraw. Obliczenia należy wykonać dla wszystkich charakterystycznych odcinków dróg zgodnie z załączonymi w załączniku nr 10A do SIWZ przykładowymi obliczeniami. Obliczenia muszą potwierdzać, że proponowane oprawy zapewniają nie gorsze parametry oświetleniowe niż te zaproponowane w obliczeniach przykładowych z załącznika nr 10A. Obliczenia muszą być wykonane zgodnie z obliczeniami przykładowymi tzn. maja zawierać wszystkie parametry jakie zawierają obliczenia przykładowe i mają być wykonane na podstawie tych samych danych tj. szerokość drogi, wysokość zawieszenia oprawy, wysunięcie oprawy nad jezdnie, odstęp między oprawami, strumień źródła światła itd.”.  W ofercie Wykonawcy w załączonych obliczeniach fotometrycznych, wyniki obliczeń parametrów oświetleniowych są niezgodne z wymaganiami Zamawiającego określonymi w/w punktach, tzn. wyniki kluczowych parametrów oświetleniowych są znacznie gorsze od tych w projekcie Zamawiającego.

      Ponadto Wykonawca nie załączył do oferty próbek opraw, których załączenie było wymagane według zapisów zawartych w SIWZ rozdział IV pkt. 1 ppkt. 9 lit. a, oraz rozdział IX pkt. 7 ppkt 7.2, jak również Wykonawca nie załączył plików fotometrycznych w formacie LTD, których załączenie było wymagane według zapisów zawartych w SIWZ rozdział IV pkt. 1 ppkt. 9 lit. c, oraz rozdział IX pkt. 7 ppkt 7.4.

      Po przeanalizowaniu oferty Wykonawcy Zamawiający stwierdził braki i błędy w złożonych dokumentach, niemniej jednak odstąpił od zastosowania art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. (Dz.U. z 2010r. Nr 113 poz. 759), gdyż pomimo uzupełnienia wymaganych dokumentów złożona oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu, ze względu, iż wyniki obliczeń fotometrycznych, załączone do oferty są znacznie gorsze do tych w projekcie Zamawiającego.

 

II. Oferta nr 2 firma „INST-EL” J.A. Chancewicz Sp.j, ul. Kryńska 57A, 16-100 Sokołów, została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. (Dz.U. z 2010r. Nr 113 poz. 759), ponieważ jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

      Zamawiający żądał dołączenia do oferty obliczeń fotometrycznych zgodnie z zapisami SIWZ rozdział IV pkt. 1 ppkt 9 lit b, oraz rozdział IX pkt. 7 ppkt. 7.3 „Dla potwierdzenia, że oferowane oprawy oświetlenia ulicznego będą spełniać wymagania oświetleniowe zawarte w załączonych obliczeniach fotometrycznych i zgodne z normą PN-EN 13201 do oferty należy załączyć obliczenia fotometryczne dla proponowanych opraw. Obliczenia należy wykonać dla wszystkich charakterystycznych odcinków dróg zgodnie z załączonymi w załączniku nr 10A do SIWZ przykładowymi obliczeniami. Obliczenia muszą potwierdzać, że proponowane oprawy zapewniają nie gorsze parametry oświetleniowe niż te zaproponowane w obliczeniach przykładowych z załącznika nr 10A. Obliczenia muszą być wykonane zgodnie z obliczeniami przykładowymi tzn. maja zawierać wszystkie parametry jakie zawierają obliczenia przykładowe i mają być wykonane na podstawie tych samych danych tj. szerokość drogi, wysokość zawieszenia oprawy, wysunięcie oprawy nad jezdnie, odstęp między oprawami, strumień źródła światła itd.”.  W ofercie Wykonawcy w załączonych obliczeniach fotometrycznych, wyniki obliczeń parametrów oświetleniowych są niezgodne z wymaganiami zamawiającego określonymi w/w punktach, tzn. wyniki kluczowych parametrów oświetleniowych są znacznie gorsze od tych w projekcie Zamawiającego.

 

III. Ofert nr 3 firma Przedsiębiorstwo Handlowo – Usługowe „MADO” Andrzej Mróz, ul. Leśna 3, 08-330 Kosów Lacki, została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. (Dz.U. z 2010r. Nr 113 poz. 759), ponieważ jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

      Zamawiający żądał dołączenia do oferty obliczeń fotometrycznych zgodnie z zapisami SIWZ rozdział IV pkt. 1 ppkt 9 lit b, oraz rozdział IX pkt. 7 ppkt. 7.3 „Dla potwierdzenia, że oferowane oprawy oświetlenia ulicznego będą spełniać wymagania oświetleniowe zawarte w załączonych obliczeniach fotometrycznych i zgodne z normą PN-EN 13201 do oferty należy załączyć obliczenia fotometryczne dla proponowanych opraw. Obliczenia należy wykonać dla wszystkich charakterystycznych odcinków dróg zgodnie z załączonymi w załączniku nr 10A do SIWZ przykładowymi obliczeniami. Obliczenia muszą potwierdzać, że proponowane oprawy zapewniają nie gorsze parametry oświetleniowe niż te zaproponowane w obliczeniach przykładowych z załącznika nr 10A. Obliczenia muszą być wykonane zgodnie z obliczeniami przykładowymi tzn. maja zawierać wszystkie parametry jakie zawierają obliczenia przykładowe i mają być wykonane na podstawie tych samych danych tj. szerokość drogi, wysokość zawieszenia oprawy, wysunięcie oprawy nad jezdnie, odstęp między oprawami, strumień źródła światła itd.”.  W ofercie Wykonawcy w załączonych obliczeniach fotometrycznych, wyniki obliczeń parametrów oświetleniowych są niezgodne z wymaganiami zamawiającego określonymi w/w punktach, tzn. wyniki kluczowych parametrów oświetleniowych są znacznie gorsze od tych w projekcie Zamawiającego.

      Ponadto Wykonawca nie załączył do oferty deklaracji CE dla proponowanych źródeł światła, których załączenie było wymagane według zapisów zawartych w SIWZ rozdział IV pkt. 1 ppkt. 9 lit. a, oraz rozdział IX pkt. 7 ppkt. 7.2.

      Po przeanalizowaniu oferty Wykonawcy Zamawiający stwierdził braki i błędy w złożonych dokumentach, niemniej jednak odstąpił od zastosowania art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. (Dz.U. z 2010r. Nr 113 poz. 759), gdyż pomimo uzupełnienia wymaganych dokumentów złożona oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu, ze względu, iż wyniki obliczeń fotometrycznych, załączone do oferty są znacznie gorsze do tych w projekcie Zamawiającego.

 

IV. Oferta nr 5 firma „Instalatorstwo Elektryczne” Jan Wojciech Jasiński, ul. Miła 23, 07-200 Wyszków,  została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. (Dz.U. z 2010r. Nr 113 poz. 759), ponieważ jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

      Zamawiający żądał dołączenia do oferty obliczeń fotometrycznych zgodnie z zapisami SIWZ rozdział IV pkt. 1 ppkt. 9 lit. b, oraz rozdział IX pkt. 7 ppkt. 7.3  Wykonawca nie dołączył obliczeń fotometrycznych dla proponowanych opraw. Ponadto zaproponowane oprawy nie odpowiadają wymaganiom minimalnym postawionym w Specyfikacji Wykonania i Odbioru Robót pkt. 2.2.1 zapis – „Korpus (obudowa) oprawy musi być wykonany z odlewu aluminiowego w wersji jedno lub dwu komorowej”. Zaproponowana przez Wykonawcę oprawa zgodnie z zapisami zawartymi w karcie katalogowej posiada korpus wykonany z tłoczonej blachy aluminiowej.

      Ponadto Wykonawca nie załączył do oferty:

-     karty katalogowej i deklaracji CE dla proponowanych źródeł światła, których załączenie było wymagane według zapisów zawartych w SIWZ rozdział IV pkt. 1 ppkt 9 lit. a oraz rozdział IX pkt. 7 ppkt. 7.2

-     plików fotometrycznych w formacie LTD, których załączenie było wymagana według zapisów zawartych w SIWZ rozdział IV pkt. 1 ppkt. 9 lit. c. oraz rozdział IX pkt. 7 ppkt. 7.4.

Jednocześnie oferta Wykonawcy nie spełniała wymogów związanych z:

-     potwierdzeniem posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia. Zamawiający żądał aby Wykonawca wykazał realizację minimum 2 robót budowlanych odpowiadającą swym rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia a polegających na budowie, remoncie lub modernizacji oświetlenia drogowego lub linii napowietrznych niskiego napięcia lub linii kablowych niskiego napięcia, (z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania), o wartości nie mniejszej niż 300 000 zł brutto, natomiast Wykonawca przedstawił tylko jedną robotę spełniającą powyższe kryterium, w związku z powyższym warunek określony w SIWZ nie został spełniony.

-     potwierdzeniem, że Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający żądał aby Wykonawca wykazał iż dysponuje jednym pracownikiem z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie z uprawnieniami SEP dla kierownika budowy - branża elektryczna, popartymi dokumentami stwierdzającymi przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przynależnością do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa oraz minimum czteroma pracownikami z uprawnieniami do Prac Pod Napięciem (PPN) i uprawnieniami do obsługi podestów ruchomych. Wykonawca w złożonej ofercie przedstawił jedynie pracownika z uprawnieniami SEP dla kierownika budowy - branża elektryczna oraz dwóch pracowników z uprawnieniami do Prac Pod Napięciem (PPN) i uprawnieniami do obsługi podestów ruchomych, w związku z powyższym warunek określony w SIWZ nie został spełniony przez Wykonawcę.

-     potwierdzeniem, że Wykonawca dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia. Zamawiający żądał aby Wykonawca wykazał, iż dysponuje co najmniej dwoma samochodowymi hydraulicznymi z podnośnikami koszowymi. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na maszynach do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi maszynami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania Wykonawcy maszyn zdolnych wykonać zamówienia do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia. Wykonawca w złożonej ofercie przedstawił, iż dysponuje jednym samochodem hydraulicznym z podnośnikiem koszowym, który jest jego własnością, natomiast drugi będzie wynajmował, natomiast nie przedstawił pisemnego zobowiązanie podmiotu użyczającego od oddania Wykonawcy do dysponowania maszyny zdolnej wykonać zamówienie na okres wykonywania zamówienia. W związku z powyższym warunek określony w SIWZ nie został spełniony przez Wykonawcę.

      Po przeanalizowaniu oferty Wykonawcy Zamawiający stwierdził braki i błędy w złożonych dokumentach, niemniej jednak odstąpił od zastosowania art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. (Dz.U. z 2010r. Nr 113 poz. 759), gdyż pomimo uzupełnienia wymaganych dokumentów złożona oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu, ze względu, iż zaproponowana przez Wykonawcę oprawa zgodnie z zapisami zawartymi w karcie katalogowej posiada korpus wykonany z tłoczonej blachy aluminiowej a nie jak zapisano w Specyfikacji Wykonania i Odbioru Robót korpus wykonany z odlewu aluminiowego, jak również zgodnie z wyrokiem KIO sygn. Akt. KIO/UZP 1205/09 wyrok z dnia 12 października 2009r., który stwierdza, iż Wykonawca nie ma możliwości uzupełnienia złożonej oferty o obliczenia fotometryczne,

 

V. Oferta nr 6 firma Energio – Incest Jacek Mielczarek, Dębe 5G, 05-140 Serock, została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. (Dz.U. z 2010r. Nr 113 poz. 759), ponieważ jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.  

      Wykonawca w złożonej ofercie w dniu 09.10.2012r. załączył jedynie formularz ofertowy oraz kosztorys, natomiast nie przedłożył pozostałych dokumentów wymienionych przez Zamawiające w SIWZ. Z przedłożonych dokumentów Zamawiający wywnioskował, iż Wykonawca w ofercie wykorzystał oprawy zaproponował w obliczeniach fotometrycznych – które były lampami przykładowymi. W taki przypadku Wykonawca nie był zobligowany do przedkładania próbek opraw jaka również obliczeń fotometrycznych. W dniu 11.10.2012r. Zamawiający wezwał Wykonawcę do uzupełnienia oferty i przedłożenia brakujących załączników wymaganych w SIWZ. W dniu 16.10.2012.r Wykonawca przedłożył brakujące elementy, jednakże z ich analizy Zamawiający stwierdził iż zaproponowane oprawy są inne niż w przedłożonej ofercie z dnia 09.10.2012r. Zgodnie z wyrokiem KIO sygn. Akt. KIO/UZP 1205/09 wyrok z dnia 12 października 2009r. Wykonawca nie ma możliwości uzupełnienia złożonej oferty o obliczenia fotometryczne. Natomiast wykonawca w uzupełnieniu dokumentów przedstawił obliczenia fotometryczne dla innych opraw niż te zaproponowane w przykładowych obliczeniach fotometrycznych przez Zamawiającego, dlatego też Zamawiający stwierdził, iż oferta Wykonawcy została zmieniona i nie odpowiada wymaganiom zawartym w SIWZ.

 

      W związku z powyższym, iż pięć ofert z sześciu złożonych nie odpowiadało wymaganiom zawartym w SIWZ a oferta z najniższą ceną przekraczała zamierzenia finansowe Zamawiającego, wobec powyższego na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010r. Nr. 113 poz. 759) Zamawiający unieważnienia postępowanie.

 

 

Uzasadnienie prawne

Ze względu, iż oferta z najniższa ceną, która nie została odrzucona z postępowania przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie  art. 93 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759)

 

Ponadto Zamawiający informuje, iż od rozstrzygnięcia postępowania przysługują Wykonawcy środki ochrony prawnej przewidziane w dziale VI ustawy Prawo zamówień publicznych obowiązującej w chwili wszczęcia postępowania.

 

/-/Andrzej Żołyński

Wójt Gminy Somianka

 

 

 

Uwaga

Zmiana terminu składania ofert z dnia 05.10.2012r. godz. 10: do dnia 09.10.2012r. godz. 10:00


Zamawiający dopuszcza aby układ zapłonowy mocowany był do płyty z tworzywa sztucznego, jak również z innego materiału oraz demontowany z oprawy bez użycia narzędzi.


Treść Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót pkt. 2 „Materiały” ppkt. 2.2 „Źródła światła i oprawy” w ust. 2.2.1

zamiast treści

„ …

- nie dopuszcza się stosowania opraw oświetleniowych w których układ zapłonowy jest

mocowany do płyty z tworzywa sztucznego,”

będzie miała treść

„…

-  dopuszcza się stosowania opraw oświetleniowych w których układ zapłonowy jest

mocowany do płyty z tworzywa sztucznego, jak również z innego materiału”


W związku z powyższym uchylona zostaje treść odpowiedzi zamieszczonej na stronie, w której nie dopuszcza się opraw oświetleniowych w których układ zapłonowy jest mocowany do płyty z tworzywa




Załączniki do zmiany ogłoszenia o zamówieniu.
Modyfikacja SIWZ



Gmina Somianka 07-203 Somianka pow. wyszkowski woj. mazowieckie

tel. (0-29) 74-187-90 fax (0-29) 74-187-14 http://www.somianka.pl,  

e-mail: somianka@somianka.pl, ogłasza przetarg nieograniczony  o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 ustawy pzp.

Ogłoszenie opublikowano w biuletynie UZP

Numer ogłoszenia: 358598 - 2012; data zamieszczenia: 20.09.2012         

 

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

 – Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:  Gminy Somianka 07-203 Somianka pow. Wyszkowski                    woj. Mazowieckie tel. (0-29) 74-187-90 fax (0-29) 74-187-14 http://www.somianka.pl,  

e-mail: somianka@somianka.pl,

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMOWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Somianka

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest modernizacja oświetlenia ulicznego na istniejących słupach zgodnie z przedmiarem robót, dokumentacją projektową, oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, na terenie Gminy Somianka. Dla oświetlenia drogowego źródła światła i oprawy muszą spełniać wymagania PN-EN 60598-2-3; 2002 oraz PN-EN 60061-1:2001, oraz być wykonane i dostarczone w II klasie ochrony w zakresie ochrony przeciwporażeniowej. Korpus (obudowa) oprawy musi być wykonany z odlewu aluminium w wersji jedno lub dwu komorowej. Klosz ochraniający źródło światła musi być wykonany z materiału odpornego na uderzenia, posiadać min. współczynnik IK – 10 lub wyższy. Odbłyśnik oprawy musi być wykonany z aluminium jako jednoczęściowy. Oprawy oświetlenia ulicznego muszą posiadać regulację rozsyłu układu optycznego poprzez regulację źródła światła względem odbłyśnika, lub odbłyśnika względem źródła światła dające możliwość regulacji w co najmniej 3 oznaczonych pozycjach, lub poprzez uchwyt regulacyjny w zakresie co najmniej 20 stopni. Oprawka źródła światła powinna być wykonana z porcelany lub innego materiału, natomiast nie dopuszcza się stosowania oprawek z tworzyw sztucznych. Klips zamykający klosz powinien być wykonany ze stali nierdzewnej lub aluminium.

Zamawiający dopuszcza aby układ zapłonowy mocowany był do płyty z tworzywa sztucznego, jak również z innego materiału oraz demontowany z oprawy bez użycia narzędzi. Oprawy oświetlenia drogowego muszą być wyposażone w system mikrowentylacji zapewniający "oddychanie oprawy".

Średnia trwałość źródeł światła opraw ulicznych, potwierdzona w karcie katalogowej produktu, powinna być na poziomie minimum 22.000 godzin świecenia dla uszkodzeń nie

większych niż 20%,

W oprawach należy zastosować źródła światła o strumieniu świetlnym:

-        źródło 70 W – co najmniej 6.600 Lm,

-        źródło 100 W – co najmniej 10.700 Lm,

-        źródło 150 W – co najmniej 18.000 Lm,

Źródła światła wszystkich zastosowanych mocy muszą być tego samego producenta.

Zastosowane przez wykonawcę oprawy muszą posiadać stopień szczelności:

-              dla opraw dwukomorowych min. IP 66 dla komory optycznej i min. IP 66 dla komory osprzętu,

-              dla opraw jednokomorowych min. IP 66 dla całej oprawy oświetlenia ulicznego,

Oprawy oświetlenia ulicznego muszą być przystosowane do zasilania napięciem 230 V, 50 Hz.

 

Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje:

1)   wymianę 438 szt. istniejących opraw oświetleniowych

-     Oprawy o mocy 70W- 419 szt.

-     Oprawy o mocy 100W- 18 szt.

-     Oprawy o mocy 150W- 1 szt.

2)   wymiana zegarów sterujących oświetleniem ulicznym - 58 szt. na zegary sterowane drogą radiową.

3)   wykonanie robót demontażowych :

-     zdemontowane źródła światła Wykonawca zobowiązany jest do przekazania do utylizacji wyspecjalizowanemu podmiotowi na swój koszt; protokół z utylizacji Wykonawca przekaże Zamawiającemu.

-     pozostałe zdemontowane materiały, które są własnością Zakładu Energetycznego – Rejon Energetyczny Wyszków, Wykonawca przekaże właścicielowi. Wykonawca powinien sporządzić protokół przekazania zdemontowanych materiałów, który przekaże Zamawiającemu.

 

Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do:

1)      Dokonania uzgodnień przed realizacją modernizacji dotyczących robót energetycznych z właściwym Zakładem Energetycznym (koszty dopuszczeń ponosi Wykonawca).

2)      Uzyskania zgody na zajęcie pasa drogowego z właścicielem drogi (koszty zajęcia pasa drogowego ponosi Wykonawca).

3)      Wykonania organizacji ruchu oraz oznakowania odcinak drogi na czas wykonywania robót.

4)      Wykonania inwentaryzacji opraw oświetleniowych po realizacji robót modernizacyjnych  z podziałem na obwody oświetlenia ulicznego i numeracją słupów, na których zostały zainstalowane oprawy (schematy jednokreskowe).

5)      Przywrócenia terenu do stanu pierwotnego po zakończeniu robót.

6)      Wykonania wszelkich prac pomocniczych i towarzyszących niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia.

7)      Konserwacji całości systemu oświetlenia (788 punktów świetlnych) obejmująca utrzymanie sprawności oświetlenia w czasie 6 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru, a w szczególności:

-     wymianę uszkodzonych źródeł światła z materiałami,

-     wymianę uszkodzonych opraw z materiałami,

-     wymianę zabezpieczeń opraw z materiałami,

-     pozostałe czynności konserwacyjne obejmujące utrzymanie sprawności oświetlenia ulicznego.

8)      Wykonawca zobowiązany będzie do usunięcia usterki systemu oświetlenia ulicznego wykonanego w ramach modernizacji oświetlenia w czasie trwania okresu gwarancyjnego, usterki zgłoszonej telefonicznie lub fax-em przez Zamawiającego:

-     awarie całych ciągów - 1 dni

-     pojedyncze awarie - 8 dni

9)      Zamawiający wykonał obliczenia fotometryczne dla określonego typu opraw. Ze względu na to, że w załączniku nr 10A wskazany został typ oprawy dla której zostały wykonane obliczenia fotometryczne, Zamawiające dopuszcza składanie ofert równoważnych. Wykonawca składający ofertę z wykorzystaniem opraw innych niż w skazane w załączniku nr 10A w swojej ofercie musi wykazać spełnienie niżej wymienionych warunków:

a)   Dla potwierdzenia, że oferowane oprawy i źródła światła spełniają wymagania postawione przez Zamawiającego do oferty należy dołączyć:

-     karty katalogowe oraz deklaracje zgodności na znak CE dla proponowanych opraw oświetleniowych i źródeł światła,

-     próbki proponowanych przez Wykonawcę opraw oświetleniowych, po jednej oprawie dla każdej proponowanej mocy tj. 70W, 100W, 150W

b) Dla potwierdzenia, że oferowane oprawy oświetlenia ulicznego będą spełniać wymagania oświetleniowe zawarte w załączonych obliczeniach fotometrycznych i zgodne z normą PN-EN 13201 do oferty należy załączyć obliczenia fotometryczne dla proponowanych opraw. Obliczenia należy wykonać dla wszystkich charakterystycznych odcinków dróg zgodnie z załączonymi w załączniku nr 10A do SIWZ przykładowymi obliczeniami. Obliczenia muszą potwierdzać, że proponowane oprawy zapewniają nie gorsze parametry oświetleniowe niż te zaproponowane w obliczeniach przykładowych z załącznika nr 10A. Obliczenia muszą być wykonane zgodnie z obliczeniami przykładowymi tzn. maja zawierać wszystkie parametry jakie zawierają obliczenia przykładowe i mają być wykonane na podstawie tych samych danych tj. szerokość drogi, wysokość zawieszenia oprawy, wysunięcie oprawy nad jezdnie, odstęp między oprawami, strumień źródła światła itd.

c)   Dla potwierdzenia, że obliczenia zostały wykonane prawidłowo, Wykonawca do swojej oferty dołączy dane techniczne rozsyłu światła opraw oświetleniowych tj. całej bryły światłości w formie elektronicznej  bazy danych (np. plików LDT) umożliwiających na ich podstawie dokonanie wyliczeń parametrów oświetleniowych drogi w ogólnie dostępnym programie komputerowym do wspomagania obliczeń ( np. RELUX lub DIALUX). Dotyczy to wyłącznie opraw  wymienionych w ofercie przetargowej.

10)  Zamawiający zastrzega sobie prawo, na etapie realizacji inwestycji, przekazania wybranych opraw oświetleniowych do badania w jednostce badawczej posiadającej akredytację Polskiego Centrum Akredytacji w celu potwierdzenia parametrów technicznych zawartych w ofercie wykonawcy.

11)  Przed przystąpieniem do sporządzenia oferty, zaleca się dokonanie wizji w terenie w celu szczegółowego zapoznania się z przedmiotem zamówienia.

12) Wykonawcy zobowiązani są do opracowania kosztorysu ofertowego na podstawie przedmiarów robót. Zamawiający sprawdzi zgodność zaoferowanej ceny z przedstawionymi kosztorysami ofertowymi.

13) Rozliczenie w wykonawca nastąpi po wykonaniu wszystkich robót w terminie 21 dni od dnia prawidłowo złożonej faktury. Wykonawca będzie mógł wystawić fakturę w momencie odebrania robót i podpisania protokołu końcowego robót.

14)  Zamawiający żąda udzielenia przez Wykonawców w swojej ofercie gwarancji co najmniej na niżej wymieniony okres:

-     gwarancja na wykonane roboty budowlane - min 36 miesięcy

-     gwarancja na zastosowane materiały a w szczególności oprawy oświetleniowe- min 36 miesięcy

-     gwarancja na zastosowane źródła światła - min. 24 miesiące  

16) Szczegółowy zakres robót zawiera dołączona do niniejszej specyfikacji dokumentacja budowlana, specyfikacje techniczne oraz przedmiary robót.

17) Minimalne wymagane parametry techniczne dla opraw i źródeł światła zastosowanych do modernizacji oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Somianka zostały opisane w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót.

Uwaga: Jeśli w dokumentacji projektowej zostały wskazane znaki towarowe, patenty oraz pochodzenie urządzeń i materiałów należy je traktować, jako propozycje projektanta. Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów i urządzeń w stosunku do zaprojektowanych z zachowaniem tych samych lub lepszych standardów technicznych, technologicznych i jakościowych.

 

Ponadto zamienne urządzenia przyjęte do wyceny:

-        winny spełniać funkcję, jakiej mają służyć,

-        winny być kompatybilne z pozostałymi urządzeniami, aby zespół urządzeń dawał
zamierzony (zaprojektowany) efekt,

-        nie mogą wpływać na zmianę rodzaju i zakresu robót budowlanych.

-        posiadać właściwości takie same jak opisane w przedmiocie zamówienia lub wyższe.

 

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówienia uzupełniającego: TAK

Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 i 6

 

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

45316110-9 - Instalowanie drogowego sprzętu oświetleniowego

45311200-2 - Roboty w zakresie opraw elektrycznych

45312311-0 - Instalowanie oświetlenia

 

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:

Termin realizacji zamówienia do 18.12.2012r.

Termin zakończenia prowadzenia konserwacji całości systemu oświetlenia ulicznego: 6 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru robót modernizacyjnych

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

 

1.   Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 6.000,00 PLN (słownie złotych: sześć tysięcy złotych).    

2.   Wadium może być wniesione (w zależności od wyboru Wykonawcy) w następujących formach:

a)   w pieniądzu, 

b)   w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym  że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,

c)   w gwarancjach bankowych, 

d)   w gwarancjach ubezpieczeniowych, 

e)   poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy  z  dnia  9  listopada  2000  r.  o  utworzeniu  Polskiej  Agencji  Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z 2008r. Nr. 116, poz. 730 i 732 i nr 227, poz. 1505 oraz z 2010r. Nr 96, poz. 620)

3.   W  przypadku  wnoszenia  wadium  w  pieniądzu  kwotę  należy  wpłacić  przelewem  na rachunek bankowy Gminy Somianka, nr konta: 28 892310760600082420060006 Bank Spółdzielczy w Ostrowi Mazowieckiej oddział w Somiance. Dowód  wniesienia  wadium  w  pieniądzu  musi  zawierać  w  rubryce  tytułem sformułowanie ze zwrotem wadium na przetarg …………… i należy załączyć go do oferty. 

4.   Złożone poręczenie lub gwarancja muszą zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 4a i ust. 5 pkt. 163 Ustawy.

5.   Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz, należy wnieść do Urzędu Gminy Somianka, pok. nr 6, a  jego kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę załączyć do oferty.

6.   Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wskazaną formą i wysokością wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub Wykonawca nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania.

7.   Za datę i godzinę wniesienia wadium w formie pieniądza przyjmuje się datę i godzinę uznania rachunku  zamawiającego. Do oferty należy dołączyć kopię przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.

8.    Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.

9.   Zwrot bądź zatrzymanie wadium nastąpi zgodnie z art. 46 Ustawy. 

10. Zamawiający dokona zwrotu wadium niezwłocznie na  pisemny wniosek wykonawcy który wycofał ofertę przed upływem terminu do składania ofert,

11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizję bankową za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

 

III.2) ZALICZKI

Czy przewiduje się udzielenie zaliczki na poczet wykona nie zamówienia: nie

 

III.3)   WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW

III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy nakładają obowiązek ich posiadania.

            Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy.

2.      Podpisany formularz „oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1 i o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

III.3.2.) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Wykaz wykonanych robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie (należy dołączyć kopie dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zadania potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem np. – referencje, faktury, umowy, protokoły itp.). Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, jeśli udokumentuje realizację minimum 2 roboty budowlane odpowiadającą swym rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia a polegających na budowie, remoncie lub modernizacji oświetlenia drogowego lub linii napowietrznych niskiego napięcia lub linii kablowych niskiego napięcia, (z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania), o wartości nie mniejszej niż 300 000 zł brutto, licząc od miesiąca ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

         W przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów (podanie w wykazie robót zrealizowanych przez te podmioty) należy dołączyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do współpracy przy wykonywaniu zamówienia przez oddanie do dyspozycji niezbędnych zasobów.

III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia maszyn, pojazdów, narzędzi i urządzeń jakimi dysponuje wykonawca przewidzianych do realizacji zamówienia: co najmniej dwoma samochodowymi hydraulicznymi podnośnikami koszowym, oraz pozostałe maszyny i urządzenia gwarantujące terminować wykonania prac.  Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na maszynach do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi maszynami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania wykonawcy maszyn zdolnych wykonać zamówienia do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia.  

         Wykonawca zobowiązany będzie przed podpisaniem umowy przedłożyć kopię aktualnych badań technicznych UDT dla sprzętu wykazanego w załączniku 6. badania muszą być aktualne na dzień składania oferty.

III.3.4) Osoby zdolne do wykonywania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Wykaz kadry pracowniczej odpowiedzialnej za realizację przedmiotu zamówienia wraz z zakresem wykonywanych przez nich czynności oraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Kadra pracownicza powinna być zatrudniona u Wykonawcy na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia, umowy o dzieło. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi osobami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania wykonawcy osób zdolnych wykonać zamówienia (kadry pracowniczej) do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia.  W zakresie tym należy wskazać:

-     1 pracownika z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie z uprawnieniami SEP dla kierownika budowy - branża elektryczna, poparte dokumentami stwierdzającymi przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przynależnością do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa.

-     minimum 4 pracowników z uprawnieniami do Prac Pod Napięciem (PPN) i uprawnieniami do obsługi podestów ruchomych

Wykonawca zobowiązany będzie przed podpisaniem umowy przedłożyć kopię aktualnych uprawnień dopuszczających do pracy PPN oraz uprawnienia do obsługi podestów ruchomych dla pracowników wykazanych w załączniku nr 4. Uprawnienia muszą być aktualne na dzień składania oferty.

2.      Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a szczególności kadra określona w pkt. 1, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

 III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

 Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na okres wykonywania zadania na wartość min. 400.000,00 złotych (czterysta tysięcy złotych).

 

III.4) INFORMACJĘ O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTEPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIA NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY.

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

1.      Wykaz wykonanych robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie (należy dołączyć kopie dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zadania potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem np. – referencje, faktury, umowy, protokoły itp.). Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, jeśli udokumentuje realizację minimum 2 roboty budowlane odpowiadającą swym rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia a polegających na budowie, remoncie lub modernizacji oświetlenia drogowego lub linii napowietrznych niskiego napięcia lub linii kablowych niskiego napięcia, (z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania), o wartości nie mniejszej niż 300 000 zł brutto, licząc od miesiąca ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

         W przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów (podanie w wykazie robót zrealizowanych przez te podmioty) należy dołączyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do współpracy przy wykonywaniu zamówienia przez oddanie do dyspozycji niezbędnych zasobów.

2.      Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia maszyn, pojazdów, narzędzi i urządzeń jakimi dysponuje wykonawca przewidzianych do realizacji zamówienia: co najmniej dwoma samochodowymi hydraulicznymi podnośnikami koszowym, oraz pozostałe maszyny i urządzenia gwarantujące terminować wykonania prac.  Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na maszynach do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi maszynami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania wykonawcy maszyn zdolnych wykonać zamówienia do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia.  

         Wykonawca zobowiązany będzie przed podpisaniem umowy przedłożyć kopię aktualnych badań technicznych UDT dla sprzętu wykazanego w załączniku 6. badania muszą być aktualne na dzień składania oferty.

3.      Wykaz kadry pracowniczej odpowiedzialnej za realizację przedmiotu zamówienia wraz z zakresem wykonywanych przez nich czynności oraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Kadra pracownicza powinna być zatrudniona u Wykonawcy na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia, umowy o dzieło. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi osobami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania wykonawcy osób zdolnych wykonać zamówienia (kadry pracowniczej) do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia.  W zakresie tym należy wskazać:

-     1 pracownika z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie z uprawnieniami SEP dla kierownika budowy - branża elektryczna, poparte dokumentami stwierdzającymi przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przynależnością do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa.

-   minimum 4 pracowników z uprawnieniami do Prac Pod Napięciem (PPN) i uprawnieniami do obsługi podestów ruchomych

Wykonawca zobowiązany będzie przed podpisaniem umowy przedłożyć kopię aktualnych uprawnień dopuszczających do pracy PPN oraz uprawnienia do obsługi podestów ruchomych dla pracowników wykazanych w załączniku nr 4. Uprawnienia muszą być aktualne na dzień składania oferty.

4.      Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a szczególności kadra określona w pkt. 6.1, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

5.      Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na okres wykonywania zadania na wartość min. 400.000,00 złotych (czterysta tysięcy złotych).

 

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 ustawy, należy przedłożyć:

1.      Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy..

2.      Podpisany formularz „oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1 i o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych

 

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

1.     nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

2.  nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

3.   nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sadowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert – albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sadowym administracyjnym albo organem samorządu zawodowego albo administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiedni miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

 

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty nie wymienione w pkt. III.4)

  1. Poprawnie wypełniony formularz oferty z podaną ceną jednostkową za całość usługi, podpisany przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy i zaciągnięcia zobowiązań w wysokości wartości złożonej oferty.

2.      Potwierdzenie dokonania wpłaty wadium.

3.      Poprawnie wypełniony kosztorys ofertowy z wykorzystaniem wzoru stanowiącym załącznik nr 8

4.   Zaparafowane istotne postanowienia umowy,

5.   Dla potwierdzenia, że oferowane oprawy spełniają wymagania postawione przez Zamawiającego do oferty należy dołączyć:

-     karty katalogowe oraz deklaracje zgodności na znak CE dla proponowanych opraw oświetleniowych i źródeł światła,

-     próbki proponowanych przez Wykonawcę opraw oświetleniowych, po jednej oprawie dla każdej proponowanej mocy tj. 70W, 100W, 150W

6.   Dla potwierdzenia, że oferowane oprawy oświetlenia ulicznego będą spełniać wymagania oświetleniowe zawarte w załączonych obliczeniach fotometrycznych i zgodne z normą PN-EN 13201 do oferty należy załączyć obliczenia fotometryczne dla proponowanych opraw. Obliczenia należy wykonać dla wszystkich charakterystycznych odcinków dróg zgodnie z załączonymi w załączniku nr 10A do SIWZ przykładowymi obliczeniami. Obliczenia muszą potwierdzać, że proponowane oprawy zapewniają nie gorsze parametry oświetleniowe niż te zaproponowane w obliczeniach przykładowych z załącznika nr 10A. Obliczenia muszą być wykonane zgodnie z obliczeniami przykładowymi tzn. maja zawierać wszystkie parametry jakie zawierają obliczenia przykładowe i mają być wykonane na podstawie tych samych danych tj. szerokość drogi, wysokość zawieszenia oprawy, wysunięcie oprawy nad jezdnie, odstęp między oprawami, strumień źródła światła itd.

7.   Dla potwierdzenia, że obliczenia zostały wykonane prawidłowo, Wykonawca do swojej oferty dołączy dane techniczne rozsyłu światła opraw oświetleniowych tj. całej bryły światłości w formie elektronicznej  bazy danych (np. plików LDT) umożliwiających na ich podstawie dokonanie wyliczeń parametrów oświetleniowych drogi w ogólnie dostępnym programie komputerowym do wspomagania obliczeń ( np. RELUX lub DIALUX). Dotyczy to wyłącznie opraw  wymienionych w ofercie przetargowej.

 

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienia publiczne tylko dla wykonawców u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert:  najniższa cena – 100pkt.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.

IV.3) ZMIANY UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian:

-        W przypadku działania siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie zamówienia w terminie umownym lub powodującej zmianę zakresu robót, wynikających z robót dodatkowych

-        W przypadku wystąpienia istotnych powodów uniemożliwiających zachowanie terminu  - na wniosek Wykonawcy zaakceptowany przez Zamawiającego

-        Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu.

 

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Gmina Somianka http;//ugsomianka.bip.org.pl,  

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Somianka 07-203 Somianka

IV.4.2) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: do dnia 09.10.2012r. godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Somianka, 07-203 Somianka, pok. Nr 6. Otwarcie ofert nastąpi w pok. Nr 19 w dniu 09.10.2012r. o godz. 10:30

IV.4.3) Termin związania ofertą: 30 dni od daty składania i otwarcia ofert.

IV.4.4) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:

 

NIE DOTYCZY

 

IV.4.5) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi :

 

NIE DOTYCZY




INFORMACJE O WPŁYNIĘCIU ZAPYTANIA.

dotyczy: przetargu nieograniczonego na zadanie pod nazwą Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Somianka"

Działając w trybie art.38 ust.2 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający udziela odpowiedzi na zadane pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Pytanie 1

W Specyfikacji Wykonania i Odbioru robót w pkt. 2. „Materiały”,  podpunkt 2.2 „Źródła światła i oprawy”, Zamawiający określił iż „nie dopuszcza się opraw oświetleniowych w których układ zapłonowy jest mocowany do płyty z tworzywa„ - proszę o wyjaśnienie na czym ma być montowany ?

W oświetleniu ulicznym przyjęte jest, iż ze względów bezpieczeństwa (uzyskanie II klasy ochrony przeciwporażeniowej) osprzęt elektryczny (a nie tylko układ zapłonowy który jest jednym z elementów osprzętu elektrycznego oprawy) montowany jest właśnie na panelu z tworzywa który izoluje podzespoły elektryczne oprawy od pozostałych elementów oprawy (korpusu , pokrywy , ramy …).

Podpunkt 2.2.2 „Parametry techniczne” określa iż „oprawy oświetlenia ulicznego muszą być wykonane i dostarczone w II klasie ochrony w zakresie ochrony przeciwporażeniowej„

Jak Zamawiający zamierza wyegzekwować ten zapis jeżeli „kłóci„ się on z podpunktem 2.2.

W związku z tym proszę o dopuszczenie opraw w których osprzęt elektryczny montowany jest na panelu wykonanym z tworzywa gdyż rozwiązanie takie ze względów bezpieczeństwa stosowane jest przez czołowych producentów oświetlenia ulicznego w Polsce.

 

Odpowiedź.

Zamawiający, informuje, że zapis "…nie dopuszcza się opraw w których układ zapłonowy montowany jest do płyty z tworzywa sztucznego", w żaden sposób nie ogranicza możliwości zastosowania opraw w II klasie ochronności przeciwporażeniowej. Poniżej definicja II klasy ochronności:

"Klasa II - urządzenia, w których zastosowano izolację podstawową oraz izolację dodatkową - wszystkie części przewodzące dostępne, są niezależnie od izolacji podstawowej, oddzielone od części czynnych izolacją podwójną lub wzmocnioną, której konstrukcja uniemożliwia powstanie uszkodzenia grożącego porażeniem w warunkach normalnego użytkowania podczas założonego czasu trwałości wyrobu."

Tak więc izolacja dodatkowa, podwójna lub wzmocniona wynika z zapisów klasy II ochronności przeciwporażeniowej a rozwiązania konstrukcyjne spełniające te zapisy mogą być różne.

Układ zapłonowy w warunkach awaryjnych może nagrzewać się do wysokich temperatur a zamocowany do płyty z tworzywa sztucznego w tych warunkach może powodować jej stopienie i w konsekwencji rozszczelnienie oprawy. Dlatego też częściej stosowane jest rozwiązanie mocowania układu zapłonowego oprawy na płycie stalowej lub aluminiowej lub bezpośrednio do aluminiowej obudowy oprawy.

Nie stanowi to również ograniczenia konkurencji ponieważ jest wielu producentów opraw oświetlenia ulicznego, którzy produkują oprawy spełniające wymogi postawione w SIWZ.

Wobec powyższego Zamawiający nie zmienia zapisów SIWZ w tym zakresie, ponieważ celem nadrzędnym jest wybór najbardziej optymalnego, tak pod względem ekonomicznym, technicznym jak i użytkowym rozwiązania mogącego zapewnić długotrwały okres użytkowania opraw, wykraczający poza wymagany 3 letni okres gwarancyjny.      

Somianka 01.10.2012

Andrzej Żołyński

Wójt Gminy Somianka



Gmina Somianka 07-203 Somianka pow. wyszkowski woj. mazowieckie

tel. (0-29) 74-187-90 fax (0-29) 74-187-14 http://www.somianka.pl,  

e-mail: somianka@somianka.pl, ogłasza przetarg nieograniczony  o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 ustawy pzp.

Ogłoszenie opublikowano w biuletynie UZP

Numer ogłoszenia: 358598 - 2012; data zamieszczenia: 20.09.2012         

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:  Gminy Somianka 07-203 Somianka pow. Wyszkowski                    woj. Mazowieckie tel. (0-29) 74-187-90 fax (0-29) 74-187-14 http://www.somianka.pl,  

e-mail: somianka@somianka.pl,

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMOWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Somianka

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest modernizacja oświetlenia ulicznego na istniejących słupach zgodnie z przedmiarem robót, dokumentacją projektową, oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, na terenie Gminy Somianka.

Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje:

1)   wymianę 438 szt. istniejących opraw oświetleniowych

-     Oprawy o mocy 70W- 419 szt.

-     Oprawy o mocy 100W- 18 szt.

-     Oprawy o mocy 150W- 1 szt.

2)   wymiana zegarów sterujących oświetleniem ulicznym - 58 szt. na zegary sterowane drogą radiową.

3)   wykonanie robót demontażowych :

-     zdemontowane źródła światła Wykonawca zobowiązany jest do przekazania do utylizacji wyspecjalizowanemu podmiotowi na swój koszt; protokół z utylizacji Wykonawca przekaże Zamawiającemu.

-     pozostałe zdemontowane materiały, które są własnością Zakładu Energetycznego – Rejon Energetyczny Wyszków, Wykonawca przekaże właścicielowi. Wykonawca powinien sporządzić protokół przekazania zdemontowanych materiałów, który przekaże Zamawiającemu.

Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do:

1)      Dokonania uzgodnień przed realizacją modernizacji dotyczących robót energetycznych z właściwym Zakładem Energetycznym (koszty dopuszczeń ponosi Wykonawca).

2)      Uzyskania zgody na zajęcie pasa drogowego z właścicielem drogi (koszty zajęcia pasa drogowego ponosi Wykonawca).

3)      Wykonania organizacji ruchu oraz oznakowania odcinak drogi na czas wykonywania robót.

4)      Wykonania inwentaryzacji opraw oświetleniowych po realizacji robót modernizacyjnych  z podziałem na obwody oświetlenia ulicznego i numeracją słupów, na których zostały zainstalowane oprawy (schematy jednokreskowe).

5)      Przywrócenia terenu do stanu pierwotnego po zakończeniu robót.

6)      Wykonania wszelkich prac pomocniczych i towarzyszących niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia.

7)      Konserwacji całości systemu oświetlenia (788 punktów świetlnych) obejmująca utrzymanie sprawności oświetlenia w czasie 6 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru, a w szczególności:

-     wymianę uszkodzonych źródeł światła z materiałami,

-     wymianę uszkodzonych opraw z materiałami,

-     wymianę zabezpieczeń opraw z materiałami,

-     pozostałe czynności konserwacyjne obejmujące utrzymanie sprawności oświetlenia ulicznego.

8)      Wykonawca zobowiązany będzie do usunięcia usterki systemu oświetlenia ulicznego wykonanego w ramach modernizacji oświetlenia w czasie trwania okresu gwarancyjnego, usterki zgłoszonej telefonicznie lub fax-em przez Zamawiającego:

-     awarie całych ciągów - 1 dni

-     pojedyncze awarie - 8 dni

9)      Zamawiający wykonał obliczenia fotometryczne dla określonego typu opraw. Ze względu na to, że w załączniku nr 10A wskazany został typ oprawy dla której zostały wykonane obliczenia fotometryczne, Zamawiające dopuszcza składanie ofert równoważnych. Wykonawca składający ofertę z wykorzystaniem opraw innych niż w skazane w załączniku nr 10A w swojej ofercie musi wykazać spełnienie niżej wymienionych warunków:

a)   Dla potwierdzenia, że oferowane oprawy i źródła światła spełniają wymagania postawione przez Zamawiającego do oferty należy dołączyć:

-     karty katalogowe oraz deklaracje zgodności na znak CE dla proponowanych opraw oświetleniowych i źródeł światła,

-     próbki proponowanych przez Wykonawcę opraw oświetleniowych, po jednej oprawie dla każdej proponowanej mocy tj. 70W, 100W, 150W

b) Dla potwierdzenia, że oferowane oprawy oświetlenia ulicznego będą spełniać wymagania oświetleniowe zawarte w załączonych obliczeniach fotometrycznych i zgodne z normą PN-EN 13201 do oferty należy załączyć obliczenia fotometryczne dla proponowanych opraw. Obliczenia należy wykonać dla wszystkich charakterystycznych odcinków dróg zgodnie z załączonymi w załączniku nr 10A do SIWZ przykładowymi obliczeniami. Obliczenia muszą potwierdzać, że proponowane oprawy zapewniają nie gorsze parametry oświetleniowe niż te zaproponowane w obliczeniach przykładowych z załącznika nr 10A. Obliczenia muszą być wykonane zgodnie z obliczeniami przykładowymi tzn. maja zawierać wszystkie parametry jakie zawierają obliczenia przykładowe i mają być wykonane na podstawie tych samych danych tj. szerokość drogi, wysokość zawieszenia oprawy, wysunięcie oprawy nad jezdnie, odstęp między oprawami, strumień źródła światła itd.

c)   Dla potwierdzenia, że obliczenia zostały wykonane prawidłowo, Wykonawca do swojej oferty dołączy dane techniczne rozsyłu światła opraw oświetleniowych tj. całej bryły światłości w formie elektronicznej  bazy danych (np. plików LDT) umożliwiających na ich podstawie dokonanie wyliczeń parametrów oświetleniowych drogi w ogólnie dostępnym programie komputerowym do wspomagania obliczeń ( np. RELUX lub DIALUX). Dotyczy to wyłącznie opraw  wymienionych w ofercie przetargowej.

10)  Zamawiający zastrzega sobie prawo, na etapie realizacji inwestycji, przekazania wybranych opraw oświetleniowych do badania w jednostce badawczej posiadającej akredytację Polskiego Centrum Akredytacji w celu potwierdzenia parametrów technicznych zawartych w ofercie wykonawcy.

11)  Przed przystąpieniem do sporządzenia oferty, zaleca się dokonanie wizji w terenie w celu szczegółowego zapoznania się z przedmiotem zamówienia.

12)      Wykonawcy zobowiązani są do opracowania kosztorysu ofertowego na podstawie przedmiarów robót. Zamawiający sprawdzi zgodność zaoferowanej ceny z przedstawionymi kosztorysami ofertowymi.

13) Rozliczenie w wykonawca nastąpi po wykonaniu wszystkich robót w terminie 21 dni od dnia prawidłowo złożonej faktury. Wykonawca będzie mógł wystawić fakturę w momencie odebrania robót i podpisania protokołu końcowego robót.

14)  Zamawiający żąda udzielenia przez Wykonawców w swojej ofercie gwarancji co najmniej na niżej wymieniony okres:

-     gwarancja na wykonane roboty budowlane - min 36 miesięcy

-     gwarancja na zastosowane materiały a w szczególności oprawy oświetleniowe- min 36 miesięcy

-     gwarancja na zastosowane źródła światła - min. 24 miesiące   

16) Szczegółowy zakres robót zawiera dołączona do niniejszej specyfikacji dokumentacja budowlana, specyfikacje techniczne oraz przedmiary robót.

17) Minimalne wymagane parametry techniczne dla opraw i źródeł światła zastosowanych do modernizacji oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Somianka zostały opisane w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót.

Uwaga: Jeśli w dokumentacji projektowej zostały wskazane znaki towarowe, patenty oraz pochodzenie urządzeń i materiałów należy je traktować, jako propozycje projektanta. Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów i urządzeń w stosunku do zaprojektowanych z zachowaniem tych samych lub lepszych standardów technicznych, technologicznych i jakościowych.

Ponadto zamienne urządzenia przyjęte do wyceny:

-        winny spełniać funkcję, jakiej mają służyć,

-        winny być kompatybilne z pozostałymi urządzeniami, aby zespół urządzeń dawał
zamierzony (zaprojektowany) efekt,

-        nie mogą wpływać na zmianę rodzaju i zakresu robót budowlanych.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówienia uzupełniającego: TAK

Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 i 6

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

45316110-9 - Instalowanie drogowego sprzętu oświetleniowego

45311200-2 - Roboty w zakresie opraw elektrycznych

45312311-0 - Instalowanie oświetlenia

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:

Termin realizacji zamówienia do 18.12.2012r.

Termin zakończenia prowadzenia konserwacji całości systemu oświetlenia ulicznego: 6 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru robót modernizacyjnych

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

1.   Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 6.000,00 PLN (słownie złotych: sześć tysięcy złotych).    

2.   Wadium może być wniesione (w zależności od wyboru Wykonawcy) w następujących formach:

a)   w pieniądzu, 

b)   w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym  że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,

c)   w gwarancjach bankowych, 

d)   w gwarancjach ubezpieczeniowych, 

e)   poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy  z  dnia  9  listopada  2000  r.  o  utworzeniu  Polskiej  Agencji  Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z 2008r. Nr. 116, poz. 730 i 732 i nr 227, poz. 1505 oraz z 2010r. Nr 96, poz. 620)

3.   W  przypadku  wnoszenia  wadium  w  pieniądzu  kwotę  należy  wpłacić  przelewem  na rachunek bankowy Gminy Somianka, nr konta: 28 892310760600082420060006 Bank Spółdzielczy w Ostrowi Mazowieckiej oddział w Somiance. Dowód  wniesienia  wadium  w  pieniądzu  musi  zawierać  w  rubryce  „tytułem” sformułowanie ze zwrotem „wadium na przetarg …………… i należy załączyć go do oferty. 

4.   Złożone poręczenie lub gwarancja muszą zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 4a i ust. 5 pkt. 163 Ustawy.

5.   Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz, należy wnieść do Urzędu Gminy Somianka, pok. nr 6, a  jego kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę załączyć do oferty.

6.   Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wskazaną formą i wysokością wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub Wykonawca nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania.

7.   Za datę i godzinę wniesienia wadium w formie pieniądza przyjmuje się datę i godzinę uznania rachunku  zamawiającego. Do oferty należy dołączyć kopię przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.

8.    Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie:

9.   Zwrot bądź zatrzymanie wadium nastąpi zgodnie z art. 46 Ustawy. 

10. Zamawiający dokona zwrotu wadium niezwłocznie na  pisemny wniosek wykonawcy który wycofał ofertę przed upływem terminu do składania ofert,

11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizję bankową za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

III.2) ZALICZKI

Czy przewiduje się udzielenie zaliczki na poczet wykona nie zamówienia: nie

III.3)   WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW

III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy nakładają obowiązek ich posiadania.

            Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy.

2.      Podpisany formularz „oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1 i o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.

III.3.2.) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Wykaz wykonanych robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie (należy dołączyć kopie dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zadania potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem np. – referencje, faktury, umowy, protokoły itp.). Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, jeśli udokumentuje realizację minimum 2 roboty budowlane odpowiadającą swym rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia a polegających na budowie, remoncie lub modernizacji oświetlenia drogowego lub linii napowietrznych niskiego napięcia lub linii kablowych niskiego napięcia, (z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania), o wartości nie mniejszej niż 300 000 zł brutto, licząc od miesiąca ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

         W przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów (podanie w wykazie robót zrealizowanych przez te podmioty) należy dołączyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do współpracy przy wykonywaniu zamówienia przez oddanie do dyspozycji niezbędnych zasobów.

III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia maszyn, pojazdów, narzędzi i urządzeń jakimi dysponuje wykonawca przewidzianych do realizacji zamówienia: co najmniej dwoma samochodowymi hydraulicznymi podnośnikami koszowym przystosowanymi do pracy pod napięciem (PPN), oraz pozostałe maszyny i urządzenia gwarantujące terminować wykonania prac.  Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na maszynach do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi maszynami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania wykonawcy maszyn zdolnych wykonać zamówienia do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia.

         Wykonawca zobowiązany będzie przed podpisaniem umowy przedłożyć kopię aktualnych badań technicznych UDT, oraz kopię aktualnych badań dopuszczających do pracy PPN dla sprzętu wykazanego w załączniku 6. badania muszą być aktualne na dzień składania oferty.

III.3.4) Osoby zdolne do wykonywania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Wykaz kadry pracowniczej odpowiedzialnej za realizację przedmiotu zamówienia wraz z zakresem wykonywanych przez nich czynności oraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Kadra pracownicza powinna być zatrudniona u Wykonawcy na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia, umowy o dzieło. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi osobami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania wykonawcy osób zdolnych wykonać zamówienia (kadry pracowniczej) do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia.  W zakresie tym należy wskazać:

-     1 pracownika z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie z uprawnieniami SEP dla kierownika budowy - branża elektryczna, poparte dokumentami stwierdzającymi przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przynależnością do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa.

-     minimum 4 pracowników z uprawnieniami do Prac Pod Napięciem (PPN) i uprawnieniami do obsługi podestów ruchomych

-     minimum 1 pracownika z uprawnieniami do Prac Pod Napięciem (PPN) na stanowisku dozoru

         Wykonawca zobowiązany będzie przed podpisaniem umowy przedłożyć kopię aktualnych uprawnień dopuszczających do pracy PPN oraz uprawnienia do obsługi podestów ruchomych dla pracowników wykazanych w załączniku nr 4. Uprawnienia muszą być aktualne na dzień składania oferty.

2.      Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a szczególności kadra określona w pkt. 2, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

 III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

 Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

1.      Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na okres wykonywania zadania na wartość min. 400.000,00 złotych (czterysta tysięcy złotych).

III.4) INFORMACJĘ O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTEPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIA NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY.

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

1.      Wykaz wykonanych robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie (należy dołączyć kopie dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zadania potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem np. – referencje, faktury, umowy, protokoły itp.). Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, jeśli udokumentuje realizację minimum 2 roboty budowlane odpowiadającą swym rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia a polegających na budowie, remoncie lub modernizacji oświetlenia drogowego lub linii napowietrznych niskiego napięcia lub linii kablowych niskiego napięcia, (z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania), o wartości nie mniejszej niż 300 000 zł brutto, licząc od miesiąca ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

         W przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów (podanie w wykazie robót zrealizowanych przez te podmioty) należy dołączyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do współpracy przy wykonywaniu zamówienia przez oddanie do dyspozycji niezbędnych zasobów.

2.      Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia maszyn, pojazdów, narzędzi i urządzeń jakimi dysponuje wykonawca przewidzianych do realizacji zamówienia: co najmniej dwoma samochodowymi hydraulicznymi podnośnikami koszowym przystosowanymi do pracy pod napięciem (PPN), oraz pozostałe maszyny i urządzenia gwarantujące terminować wykonania prac.  Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na maszynach do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi maszynami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania wykonawcy maszyn zdolnych wykonać zamówienia do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia.

         Wykonawca zobowiązany będzie przed podpisaniem umowy przedłożyć kopię aktualnych badań technicznych UDT, oraz kopię aktualnych badań dopuszczających do pracy PPN dla sprzętu wykazanego w załączniku 6. badania muszą być aktualne na dzień składania oferty.

3.      Wykaz kadry pracowniczej odpowiedzialnej za realizację przedmiotu zamówienia wraz z zakresem wykonywanych przez nich czynności oraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Kadra pracownicza powinna być zatrudniona u Wykonawcy na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia, umowy o dzieło. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu iż będzie dysponował tymi osobami w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów od oddania wykonawcy osób zdolnych wykonać zamówienia (kadry pracowniczej) do dyspozycji na okres wykonywania zamówienia.  W zakresie tym należy wskazać:

-     1 pracownika z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie z uprawnieniami SEP dla kierownika budowy - branża elektryczna, poparte dokumentami stwierdzającymi przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przynależnością do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa.

-     minimum 4 pracowników z uprawnieniami do Prac Pod Napięciem (PPN) i uprawnieniami do obsługi podestów ruchomych

-     minimum 1 pracownika z uprawnieniami do Prac Pod Napięciem (PPN) na stanowisku dozoru

         Wykonawca zobowiązany będzie przed podpisaniem umowy przedłożyć kopię aktualnych uprawnień dopuszczających do pracy PPN oraz uprawnienia do obsługi podestów ruchomych dla pracowników wykazanych w załączniku nr 4. Uprawnienia muszą być aktualne na dzień składania oferty.

4.      Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a szczególności kadra określona w pkt. 3, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

5.      Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na okres wykonywania zadania na wartość min. 400.000,00 złotych (czterysta tysięcy złotych).

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 ustawy, należy przedłożyć:

1.      Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy..

2.      Podpisany formularz „oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust.1 i o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

1.       nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

2.       nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

3.       nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sadowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert – albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sadowym administracyjnym albo organem samorządu zawodowego albo administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiedni miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty nie wymienione w pkt. III.4)

  1. Poprawnie wypełniony formularz oferty z podaną ceną jednostkową za całość usługi, podpisany przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy i zaciągnięcia zobowiązań w wysokości wartości złożonej oferty.

2.      Potwierdzenie dokonania wpłaty wadium.

3.      Poprawnie wypełniony kosztorys ofertowy z wykorzystaniem wzoru stanowiącym załącznik nr 8

4.   Zaparafowane istotne postanowienia umowy,

5.   Dla potwierdzenia, że oferowane oprawy spełniają wymagania postawione przez Zamawiającego do oferty należy dołączyć:

-     karty katalogowe oraz deklaracje zgodności na znak CE dla proponowanych opraw oświetleniowych i źródeł światła,

-     próbki proponowanych przez Wykonawcę opraw oświetleniowych, po jednej oprawie dla każdej proponowanej mocy tj. 70W, 100W, 150W

6.   Dla potwierdzenia, że oferowane oprawy oświetlenia ulicznego będą spełniać wymagania oświetleniowe zawarte w załączonych obliczeniach fotometrycznych i zgodne z normą PN-EN 13201 do oferty należy załączyć obliczenia fotometryczne dla proponowanych opraw. Obliczenia należy wykonać dla wszystkich charakterystycznych odcinków dróg zgodnie z załączonymi w załączniku nr 10A do SIWZ przykładowymi obliczeniami. Obliczenia muszą potwierdzać, że proponowane oprawy zapewniają nie gorsze parametry oświetleniowe niż te zaproponowane w obliczeniach przykładowych z załącznika nr 10A. Obliczenia muszą być wykonane zgodnie z obliczeniami przykładowymi tzn. maja zawierać wszystkie parametry jakie zawierają obliczenia przykładowe i mają być wykonane na podstawie tych samych danych tj. szerokość drogi, wysokość zawieszenia oprawy, wysunięcie oprawy nad jezdnie, odstęp między oprawami, strumień źródła światła itd.

7.   Dla potwierdzenia, że obliczenia zostały wykonane prawidłowo, Wykonawca do swojej oferty dołączy dane techniczne rozsyłu światła opraw oświetleniowych tj. całej bryły światłości w formie elektronicznej  bazy danych (np. plików LDT) umożliwiających na ich podstawie dokonanie wyliczeń parametrów oświetleniowych drogi w ogólnie dostępnym programie komputerowym do wspomagania obliczeń ( np. RELUX lub DIALUX). Dotyczy to wyłącznie opraw  wymienionych w ofercie przetargowej.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienia publiczne tylko dla wykonawców u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert:  najniższa cena – 100pkt.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.

IV.3) ZMIANY UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian:

-        W przypadku działania siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie zamówienia w terminie umownym lub powodującej zmianę zakresu robót, wynikających z robót dodatkowych

-        W przypadku wystąpienia istotnych powodów uniemożliwiających zachowanie terminu  - na wniosek Wykonawcy zaakceptowany przez Zamawiającego

-        Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Gmina Somianka http;//ugsomianka.bip.org.pl,  

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Somianka 07-203 Somianka

IV.4.2) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: do dnia 05.10.2012r. godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Somianka, 07-203 Somianka, pok. Nr 6. Otwarcie ofert nastąpi w pok. Nr 19 w dniu 05.10.2012r. o godz. 10:30

IV.4.3) Termin związania ofertą: 30 dni od daty składania i otwarcia ofert.

IV.4.4) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:

NIE DOTYCZY

IV.4.5) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi :

NIE DOTYCZY

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia 

Przedmiar robót

Dokumentacja techniczna

Obliczenia fotometryczne

Specyfikacja techniczna

Wójt Gminy Somianka

  /-/ Andrzej Żołyński

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 4281575]

przewiń do góry