KOMPETENCJE SEKRETARZA GMINY

WG REGULAMINU ORGANIZACYJNEGO:

 

Wykonuje funkcję Kierownika Administracyjnego Urzędu, a w szczególności:

  • opracowuje zakresy czynności dla poszczególnych stanowisk,
  • informuje Wójta o konieczności dokonywania zmian personalnych,
  • nadzoruje czas pracy pracowników samorządowych,
  • prezentuje nowoprzyjętych pracowników,
  • dba o wygląd budynku Urzędu i jego otoczenie,
  • nadzoruje właściwe wydawanie środków na materiały biurowe,
  • wykonuje obowiązki w granicach udzielonego pełnomocnictwa Wójta.

 

Ponadto:

  • współpracuje z Radą Gminy i nadzoruje przygotowanie materiałów pod obrady sesji,
  • współpracuje z sołectwami w zakresie udziału przedstawiciela Urzędu na zebraniu wiejskim,
  • nadzoruje kompletowanie dokumentacji z prac Rady Gminy,
  • przeprowadza okresowe kontrole posiadania na stanowiskach pracy obowiązujących zbiorów aktów prawnych,
  • przedstawia Wójtowi propozycje do powierzenia czynności pracownikom, a w szczególności tych, których w dniu opracowania regulaminu nie powierzono nikomu i których konieczność wykonania nastąpi w czasie przyszłym,
  • współpracuje z sąsiednimi gminami,
  • przyjmuje ustne oświadczenia ostatniej woli spadkodawcy,
  • przyjmuje pisma sądowe i prokuratorskie w wypadku niemożności doręczenia ich adresatowi w miejscu zamieszkania,

·         nadzoruje prowadzenie:

-  centralnego rejestru umów i zleceń zawieranych przez Wójta,

-  rejestru skarg i wniosków,

  • wykonuje inne czynności powierzone na podstawie art. 33 ust. 4 ustawy samorządowej tj. prowadzenie spraw w imieniu Wójta, w ustalonym zakresie,
  • prowadzi archiwum zakładowego, w tym:

-  prowadzi i przechowuje spisy zdawczo-odbiorczych akt,

-  przygotowuje i przekazuje akt kat. A do archiwum państwowego i współpracuje w tym zakresie z archiwum państwowym,

-  wnioskuje do archiwum państwowego o zgodę na brakowanie akt kat. B oraz brakuje akta,

-  przyjmuje akta od pracowników i umieszcza je w archiwum,

-  nadzoruje przechowywanie akt w archiwum i udostępnia akta,

-  wykonuje innych czynności wynikające z instrukcji archiwalnej nie wymienionych wyżej,

  • prowadzi sprawy związane z korespondencją zastrzeżona i poufną, w tym prowadzi rejestr tej korespondencji.

 

Zgodnie z art. 33 ust. 4 ustawy o samorządzie gminnym:

Posiada upoważnienie wydane przez Wójta Gminy Somianka do wydawania z upoważnienia Wójta decyzji administracyjnych, postanowień, zaświadczeń i innych pism w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej w pełnym zakresie, z wyłączeniem spraw dotyczących:

  • ulg, umorzeń i zaniechania poboru łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od nieruchomości oraz innych podatków i opłat lokalnych,

Upoważnienie jest ważne do odwołania.


Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Bogdan Krysiak
  • Data udostępnienia w BIP: 2003-07-09 12:58:40
  • Informacja zaktualizowana przez: Bogdan Krysiak
  • Data ostatniej aktualizacji: 2020-02-27 14:26:33
  • Liczba odsłon: 1857
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 3329035]

przewiń do góry